Testy displeja
Herný rad OMEN od HP sa každým rokom zlepšuje a pomaly ale iste si vybojoval miesto medzi značkami ako Asus, MSI či Gigabyte. Najnovšia iterácia OMEN 15 prináša výrazný redizajn na vonok ale aj vo vnútri. Takisto ide o jeden z mála notebookov, ktorý ponúka procesory AMD Ryzen 4000 (Renoir), hoci testovanú konfiguráciu máme s 10. generáciou Intel, ale na rozdiel od AMD (so slabšími GPU) až s GeForce RTX 2070.
Gamut, jas a odchýlka
Obrazové vlastnosti displeja sme odmerali pomocou sondy Datacolor Spyder5Elite. OMEN 15 prichádza s rozumnou voľbou v oblasti displeja a to 15,6″ displej IPS s Full HD rozlíšením v klasickom pomere strán 16:9 (1920 × 1080 px). Od herného notebooku sa očakáva rýchlejší než bežný 60 Hz panel a novinka preto ponúka obnovovaciu frekvenciu 144 Hz. Chýba však G-Sync či Freesync, čo je trochu škoda. Takisto, konkurencia má už aj 240 či dokonca 300 Hz panely, hoci väčšinou pri vyšších cenovkách. Tak či onak, 144 Hz je vítaných.
Rámčeky displeja z troch strán sú pomerne tenké, hoci spodná brada je aj tu pomerne veľká. Jas 300 nitov a 72 % pokrytie NTSC nie sú žiadne úžasné hodnoty hodné profesionálneho grafického využitia, no zároveň nejde ani o žiaden podpriemer. Uvidíme, aké hodnoty nameráme v praxi a iných bežných farebných škálach.
Sonda nám ukázala 99 % sRGB, 77 % AdobeRGB, 79 % DCI-P3 a 74 % NTSC. Hodnoty to nie sú zlé, no konkurenčný Zephyrus M15 je an tom lepšie. Na hranie hier má však OMEN 15 dostatočne dobré podanie farieb, no na grafickú prácu vo farebných spektrách AdobeRGB a DCI-P3 bude lepšie použiť externý monitor. Gamma má hodnotu 2,1, no krivka je prekvapivo nerovnomerná. Maximálny jas 272 nitov je o niečo nižší ako udáva výrobca. Opäť, konkurencia je tu so 400 či dokonca 500 nitmi, čo oceníte najmä pri použití v exteriéri. Uniformita nebola zlá, no isté odchýlky bolo možné namerať.
- Contents
- Parametre a detaily
- Metodika testovania
- Testy displeja
- Rendering a Geekbench
- 3D/PC Mark a Unigine Heaven/Superposition
- Herné testy – dedikovaná grafika
- Šifrovanie, kódovanie
- Testy pamätí a disku
- Zahrievanie a výdrž na batériu
- Blender – test CPU, CUDA a Optix
- Režimy výkonu
- Obslužná aplikácia
- Hodnotenie
Verzi Blenderu jasně specifikuj a není od věci uvádět pro přesnost i velikost renderované dlaždice.
Doplníme do grafov, test v sekcii rendering je historicky robený na 2.79, nová sekcia s porovnaním CPU/GPU je na 2.90. Tiles sú v základnom nastavení 32×32.
Děkuju 🙂 Odpusťte tykání, bezprostředně ujelo a vnímám to za nepatřičné. Velikost dlaždic raději uvádějte, ta se může narozdíl od výchozího vzorkování třeba i v některé z dalších verzí měnit s nastavením použití CPU/GPU. Pro konzistenci a srovnání mezi zařízeními už by to pak chtělo uvádět i vzorkování. Recenzi jsem neprocházel příliš pečlivě a tak jsem si všimnul už jen chybky v jednotkách u grafu GPU Load (%) 😉
vyborna recenzia, klobuk dole
popravde som velmi prekvapeny kvalitou prevedenie, pri starsich modeloch to az takto vyrazne dobre nebolo… novsie modely v tomto roku uz budu mat nvidia RTX3080, to uz bude o niecom inom.