Obrazové vlastnosti
Biznisový monitor s portom USB-C, s kamerou Windows Hello, prepínačom KVM či so senzormi svetla a prítomnosti používateľa. Ak ste už toto niekde počuli, bol to pravdepodobne Philips 34B1U5600, ktorý sme nedávno testovali. Tentokrát zaostríme na menší, 27-palcový variant, ktorý sa azda do pracovného prostredia hodí ešte viac ako zahnutý širokáč. V čom je model 27B1U5601 okrem menšej uhlopriečky iný?
Obrazové vlastnosti
Vlastnosti displeja sme otestovali pomocou sondy Datacolor Spyder5Elite. Displej má matricu IPS s uhlopriečkou 27″ a klasickým pomerom strán 16:9, rozlíšenie má 2560 × 1440 px, antireflexnú úpravu a rovnomerné rámčeky z troch strán. Ponúka tiež o máličko vyššiu 75 Hz obnovovaciu frekvenciu, Adaptive Sync tu ale nenájdete. Kontrast dosahuje 1000:1, jas až 350 nitov a 8-bitový panel zobrazí 16,7 milióna farieb. HDR vzhľadom na nižší jas nehľadajte.
Kvalitu zobrazenia sme porovnali v základnom režime, teda takom, v akom bude monitor hneď po rozbalení. Sondou sme namerali 100 % sRGB, 81 % AdobeRGB, 89 % DCI-P3 a 80 % NTSC, čo sú mierne nižšie hodnoty než ponúkal 34B1U5600. Maximálny jas dosiahol v štandardnom režime 346 nitov a po prepnutí farebného profilu na natívny, sme namerali presne 350 nitov, čo je papierová hodnota. Testy uniformity potvrdili to, čo sme videli pri zobrazení farby, a to že monitor rozhodne patrí k tým lepším v tejto oblasti. Excelentná je aj priemerná farebná odchýlka Delta E s hodnotou 0,81, čo je o chlp lepšie ako 0,82 pri väčšom súrodencovi.
Ako trochu nepresné sa ukázali režimy gama, ktoré mali odchýlku 0,1 pri režimoch 1.8 a 2.0. Od 2.2 však ochýlka narástla na 0,2 a prakticky tak z nižšieho režimu robila ten vyšší. Na to si treba dať pozor, ak potrebujete pri práci nejakú konkrétnu hodnotu.
Input Lag a Response Time
Na monitore sme odmerali aj input lag a to vo viacerých režimoch Smart Response.
SmartResponse už v základe ponúka pomerne solídnu hodnotu 10,9 ms, ktorá sa zníži na minimálnych 9,8, čo je dobré zlepšenie vzhľadom na to o akých nízkych hodnotách sa bavíme.
Na stránke výrobcu nájdete informáciu o 4 ms response time v GTG. Režimy vypnutý, rýchly a rýchlejší sa ukázali ako použiteľné, naopak najrýchlejší už trpí inverse ghostingom a na použitie ho teda neodporúčam.
lol. To uz kto by kupoval 27ku so 75Hz a 8bit za 440€? Nadpis mal byt Predrazeny monitor… Fakt vazne, to ani sranda uz nieje
Na hry asi nikto, pre ne budú atraktívnejšie možnosti. Ale to sú zase monitory bez pridanej hodnoty (kamera, prepínač KVM, veľké množstvo konektorov, … režimy PiP a PbP sú bežné už aj u herných monitorov?), ktorú tento monitor má práve do kancelárskeho prostredia.
Presne tak, na hranie či grafickú prácu nie je úplne stavaný, no ponúka funkcie, ktoré v pracovnom prostredí dávajú zmysel. Určite nie pre každého ale svoje publikum si to nájde. Možno uvediem príklad z môjho použitia, kupoval som monitory s dvojicou Thunderbolt konektorov, akých je naozaj málo a rozhodne sa za to pripláca oproti bežným kúskom. Pre väčšinu ľudí zbytočnosť, ale ja vďaka tomu viem pripojiť štyri 4K displeje len pomocou dvoch káblov, čím šetrím porty na Macu a jednoduchšie upracem všetky káble. Je to pre niekoho zbytočný luxus? Rozhodne, ale pre mňa to dáva zmysel…
vobec nejde o to, ci je ten monitor dobry/zly ale o to, ze „cenovo dostupny“ 27″ monitor je 27″ AOC Q27B3MA za 180€
a maju aj za 128€, ale ten je len fujHD, spomenut ho ale musim…
Jasné, ale AOC Q27B3MA je úplne „oholený“ monitor bez tých extra vecí, ktoré si musí záujemca o ne dopĺniť zvlášť. Koľko tak výjde kompletná súprava, keď k tomu lacnému AOC dokúpite webkameru, rozbočovač USB a… niekomu ešte bude furt chýbať ten prepínač KVM, panel IPS, režimy PiP/PnP či lepšie reproduktory?
Súhlasím, že Philips 27B1U5601 nie je taký lacný ako AOC Q27B3MA (preto je v nadpise „cenovo dostupný“), ale pre tí, čo využijú väčšinu jeho funkcií (a ocenia aj správu napájania/jasu cez Power/Light snímač) si snáď na cenu sťažovať nebudú. Ak používatelovi stačí 27″ uhlopriečka, rozlíšenie QHD a na ostatnom nezáleží, tak Váš tip bude rozumnejšia voľba.
Proč vlastně Nvidia u nových generací upustila od USB-C, nevíte?
Dobrá otázka. USB-C tam bol asi hlavne kvôli VR headsetom, ktoré možno Nvidia vyhodnotila ako niečo, čo nemá ktovieakú budúcnosť a tým pádom sa ten konektor stáva nedôležitý? Skusím zistiť… uvidíme, čo na to napíše Nvidia.
Nejen VR, ale i pokročilé panely Apple lze teď jen těžko připojit.