Site icon HWCooling.net

Výsledky RX 6700 XT so SAM. Ako budeme testovať GeForce?

Testovacia zostava

Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Ešte predtým, než sa dostaneme k porovnaniu RX 6700 Nitro+ s aktívnym a neaktívnym SAM, tak si hodíme malú odbočku k GeForce. Po aktualizácii BIOSu z 30. marca Resizable BAR s ovládačmi 465.89 podporujú všetky herné grafické karty s Nvidia Ampere. Asi by sa mohlo zdať, že nastal čas, kedy treba zahodiť všetky staré výsledky bez ReBARu, ale to by bola z viacerých dôvodov chyba.

S ReBARom i bez neho

Už pri finalizácii metodiky na testy grafických kariet, čo nebolo zase až tak dávno, sme viedli diskusie o tom, ako sa postavíme k Smart Access Memory. Uvažovali sme i o rýchlejšej ceste a síce testovať iba so SAM, keď to už tie karty podporujú a bola to ich technologická výhoda. Isteže, ako pre koho, v závislosti od platformy, respektíve základnej dosky a procesora, ktoré vlastníte.

Nakoniec som ale rád, že sme sa rozhodli testovať obe možnosti – s aktívnym i neaktívnym SAM. Aj preto, že toto porovnanie ukázalo na dve základné veci, pre ktoré nielenže nebudeme výsledky GeForce bez SAM z databázy vyhadzovať, ale dokonca v nich budeme pokračovať.

Prvá z vecí je, že optimalizácie SAM cítiť s každým testom, až tak, že s odstupom času môžu novšie výsledky so staršími nedávať logiku. Pozastavovali sme sa nad tým už v článku Testy SAM na RX 6800. AMD toho ladí viac, než prezrádza. Percentuálne menšie zlepšenie s aktívnym Resizable BAR než Nvidia hlási teraz, sa ukazovalo i čase, keď ho podporovala iba RTX 3060. Jedna z možností je karty pretestovávať, ale to je nemožné jednak pre šialený rozsah testov, jednak preto, že nám karty dlhodobo nezostávajú a musíme ich pomerne rýchlo vracať. Ale ak by sa aj ten výkon v čase zase až tak nemenil, tak ho ReBAR v niektorých aplikáciách degraduje. Špeciálne v tých výpočtových, preto je dobré zachovať prehľad o tom, v akých situáciách ho radšej vypínať.

Z vyššie uvedeného vyplýva, že testy s aktívnym i neaktívnym SAM alebo ReBAR (ako chcete) budeme realizovať aj na grafikách GeForce. Len to už asi nebudeme trhať na dva články, ale dáme všetko do jedného. Bude to síce stať extrémne veľa úsilia, ale toto nám vychádza ako to správne nekompromisné riešenie, ktoré máme v testoch radi.

Pre jednotnosť a aby to nebolo mätúce, budeme do budúcna používať názvoslovie Resizable BAR, ktoré sa viac hodí k GeForce (a k Radonom je to jedno), keďže SAM je viac-menej marketingové označenie AMD pre tú istú vec. Na lepšiu orientáciu vo výsledkoch využijeme to, že máme interaktívne grafy. Medzi ich radiace kritéria sme pridali „Resizable BAR“ s hodnotami on a off. Podľa nich je nastavené i východiskové radenie, budú vo vrchnej časti grafov zoskupované výsledky s ReBAR on a ReBAR off budú nižšie. Zostupné a vzostupné radenie podľa hodnôt inak zostáva zachované.

Pokiaľ sa vám prezentácia výsledkov nebude zdať dostatočne prehľadná, dajte nám vedieť a nájdeme lepšie riešenie. Pruhy v grafoch si môžete podľa seba pre usporiadať i vy sami. V ľavom spodnom rohu všetky grafov je tlačidlo, cez ktoré sa dá nastaviť radenie aj podľa GPU, dátumu testovania či niektorého iného z kritérií.

Herné testy

Najväčšia vzorka testov je z hier. Vzhľadom na to, že sa prevažne budú testovať GeForce a Radeony, teda grafiky primárne určené na herné použitie, je to vcelku prirodzené.

Testovacie hry sme vybrali v prvom rade s ohľadom na to, aby bola rovnováha medzi titulmi lepšie optimalizovanými na GPU jedného (AMD) či druhého výrobcu (Nvidia). Zohľadňovali sme ale takisto popularitu titulov, aby ste si v grafoch našli „tie svoje“ výsledky. Dôraz bol kladený aj na žánrovú pestrosť. Zastúpené sú tak hry typu RTS, FPS, TPS, automobilové závody ako i letecký simulátor, tradičné RPG a športovú zástavu dvíha najhrávanejší futbal. Zoznam testovacích hier nájdete v knižnici kapitol (9–32) s tým, že každá hra má na čo najlepšiu prehľadnosť tú svoju, niekedy i dve (kapitoly), čo má ale svoj dobrý dôvod, o ktorý sa s vami v ďalšom texte podelíme.

Skôr, než sa pustíme do herných testov, tak na zahorenie so zahriatím na prevádzkovú teplotu každá grafická karta prejde testami v 3DMarku. To je na začiatok taká dobrá syntetika.

Výkon v hrách testujeme naprieč troma rozlíšeniami s pomerom strán 16:9 – FHD (1920 × 1080 px), QHD (2560 × 1440 px) a UHD (3840 × 2160 px) a vždy s najvyšším profilom grafických detailov, ktorý je možné nastaviť rovnako na všetkých aktuálnych grafických kartách GeForce a Radeon . Proprietárne detaily na objektívnosť záverov vypíname a nastavenia s ray-tracingovou grafikou sú testované zvlášť, keďže ich nižšia trieda GPU nepodporuje. Ich výsledky nájdete v doplňujúcich kapitolách. Okrem natívneho ray tracingu aj po nasadení Nvidia DLSS (2.0) a AMD FidelityFX CAS.

Ak má hra vstavaný benchmark, tak používame ten (výnimka je iba Forza Horizon 4, kde pre jeho nestabilitu – sem-tam zvykne štrajkovať – jazdíme po svojej trati), v ostatných prípadoch merania prebiehajú na vlastných scénach. Z tých cez OCAT zachytávame časy za sebou idúcich snímok do tabuliek (CSV), ktoré do zrozumiteľnej reči fps interpretuje FLAT. Obe tieto aplikácie sú z dielne kolegov z magazínu gpureport.cz. Okrem priemernej snímkovej frekvencie do grafov zapisujeme aj minimálnu. Tá sa na celkovom zážitku z hrania podieľa významnou mierou. Na čo najvyššiu presnosť sú všetky merania opakované trikrát a konečné výsledky tvoria ich priemernú hodnotu.

Výpočtové testy

Otestovať grafickú kartu komplexne aj z pohľadu výpočtového výkonu je zložitejšie, než urobiť závery z herného prostredia. Už len z toho dôvodu, že sa takéto testy obvykle viažu na drahý softvér, ktorý si „len tak do redakcie“ nekúpite. Na druhej strane sme našli spôsoby, ako vám ten dostupný výpočtový výkon priblížiť. Jednak vďaka dobre stavaným benchmarkom, jednak sú tu aj nejaké voľne dostupné a pritom relevantné aplikácie a do tretice sme i niečo investovali do tých platených.

Testy zahajuje CompuBench, ktorý počíta rôzne simulácie (mimo iné aj z hernej grafiky). Potom prechádzame na populárny benchmark SPECviewperf (2020) , ktorý integruje čiastkové operácie z populárnych 2D a 3D aplikácií, medzi ktorými je 3Ds max či SolidWorks. Detaily o tomto testovacom balíčku nájdete na webe spec.org. Od rovnakého tímu je i SPECworkstation 3, kde je GPU akcelerácia v testoch Caffe a Folding@Home. V grafoch nájdete aj výsledky 3D renderu LuxMark 3.1 a pozoruhodný teoretický test GPGPU obsahuje aj AIDA64 s meraniami FLOPS, IOPS a rýchlostí pamätí.

Najväčšiu porciu testov si z pochopiteľných dôvodov ukrojilo 3D renderovanie. To napríklad aj v rámci praktických testov Blendery (2.91). Okrem Cycles grafiky potrápime aj renderermi Eevee a radeon ProRender (nech má nejaký spriaznený test aj AMD, keď už je väčšina  optimalizovaná na karty Nvidie s proprietárnymi frameworkami CUDA a OptiX). Zaujímavý by bol isteže aj add-on pre V-ray, na ten však momentálne redakčná kasa nestačí, ale možno sa nám podarí časom získať nejakú „press“ licenciu, uvidíme. Aplikačné testy chceme do budúcna  rozvíjať. Výhľadovo určite nejakým pokročilým testovaním AI (zatiaľ sme neprišli na rozumný spôsob) vrátane odšumovania (tam by už nejaké nápady boli, ale pre časovú tieseň sme ich zatiaľ nezapracovali).

Grafické karty sa dajú dobre uchopiť aj pri úpravách fotografií. Na získanie predstavy o výkone v populárnom Photoshope používame naskriptovaný PugetBench, ktorý simuluje reálnu prácu z rôznymi filtrami. Medzi nimi sú i také, ktoré používajú GPU akceleráciu. Komplexný benchmark napovedajúci o výkone rastrovej a vektorovej grafiky je potom i v alternatívnom Affinity Photo. V Lightroome sú zase pozoruhodné farebné korekcie (Enhance Details) surových nekomprimovaných fotiek. Tie aplikujeme dávkovo na 1 GB archív. Všetky tieto úlohy vedia akcelerovať tak GeForce ako i Radeony.

Zase z iného cesta sú potom testy dešifrovania v Hashcate s výberom šifier AES, MD5, NTLMv2, SHA1, SHA2-256/512 a WPA-EAPOL-PBKDF2. Nakoniec ešte v broadcastových aplikáciách OBS a Xsplit meriame, o koľko sa zníži herný výkon počas nahrávania. To už neobstarávajú shadre, ale kodéri (AMD VCE a Nvidia Nvenc). Tieto testy poukazujú na to, akú má ktorá karta približne rezervu typicky na online streamovanie.

Možnosti hardvérovej akcelerácií je, samozrejme, viac, typicky pre strih a prevody videa. To je už však čisto v réžii kodérov, ktoré sú v rámci jednej generácie kariet jedného výrobcu vždy rovnaké, takže nemá zmysel ich testovať na každej grafike. Naprieč generáciami je to už iné a testy tohto typu sa skôr či neskôr objavia. Už len doladiť metriku, kde bude na výstupe vždy rovnaký bitrate a zhoda pixelov. To je na objektívne porovnávania dôležité, pretože kodér jednej firmy/karty síce môže byť v konkrétnom profile s rovnakými nastaveniami rýchlejší, ale na úkor nižšej kvality, ktorú má (ale i nemusí mať, to je len príklad) iný kodér.



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Metodika: ako meriame spotrebu

Spôsob merania spotreby sme ladili pomerne dlho a ešte nejaký čas ho ladiť budeme. Ale už teraz máme k dispozícii prípravky, s ktorými môžeme spokojne fungovať.

Aby ste dostali presnú hodnotu celkovej spotreby grafickej karty je treba mapovať interný odber na slote PCI Express a externý na prídavnom napájaní. Na analýzu slotu PCIe bolo treba zostrojiť medzikartu, na ktorej meranie spotreby prebieha. Jej základ sú odpory kalibrované na presnú hodnotu (0,1 Ω) a podľa výšky úbytku napätia na nich vieme vypočítať prúd. Ten následne dosadzujeme do vzorca k zodpovedajúcej hodnote výstupného napätia ~ 12 V a ~ 3,3 V. Úbytok napätia je pritom natoľko nízky, že VRM grafickej karty nijako nerozhodí a na výstupe je stále viac než 12/3,3 V.

Spotrebu meriame na karte medzi grafikou a slotom PCI Express. O návrh a realizáciu sa ochotne postaral Rado Kopera (ďakujeme!)

Na podobnom prípravku pracujeme aj pre externé napájanie. Pri ňom sú však dosahované podstatne vyššie prúdy, je nevyhnutná aj dlhšia kabeláž a viacero priechodov medzi konektormi, čo znamená, že úbytok napätia bude treba odčítavať na ešte menšom odpore 0,01 Ω, súčasný stav (s 0,1 Ω) máme zatiaľ nestabilný. Dokým to poriadne vyladíme budeme na merania na kábloch používať prúdové kliešte Prova 15, ktoré takisto merajú s peknou presnosťou, akurát majú rozsah do 30 A. To ale stačí aj na OC verziu RTX 3090 Gaming X Trio. V prípade, že by bola nejaká karta cez rozsah, je vždy možnosť realizovať meranie spotreby na dvakrát (najprv na jednej a potom na druhej polovici 12 V vodičov).

A prečo sa vôbec trápime s takýmito prípravkami, keď má Nvidia analyzátor spotreby PCAT? Pre úplnú kontrolu nad meraniami. Zatiaľ čo naše zariadenia sú transparentné, tak to od Nvidie používa procesor ktoré môže (ale samozrejme i nemusí) merania rôzne prifarbovať. Po testovaní grafiky AMD na meracom prístroji Nvidia by sme asi pokojne nezaspávali.

Na čítanie a záznam meraní používame riadne skalibrovaný multimeter UNI-T UT71E, ktorý vzorky posiela do XLS. Z neho získavame priemernú hodnotu a dosadením do vzorca s presnou hodnotou výstupných napätí na vetve získavame podklady do grafov.

   

Čiarové grafy s priebehmi budeme rozoberať pre každú časť napájania zvlášť. Aj keď podiel na 3,3 V je obvykle zanedbateľný, monitorovať ju treba. Ťažko povedať, čo táto vetva presne napája, ale obvykle je odber na nej konštantný a keď tak sa mení iba s ohľadom na to, či sa vykresľuje statický alebo dynamický obraz. Spotrebu meriame v dvoch náročnejších hrách (F1 2020 a Shadow of the Tomb Raider) a jednej menej náročnej (CS:GO) s nastavením najvyšších grafických detailov a rozlíšenia UHD (3840 × 2560 px). Potom v pri 3D renderingu v Blenderi s použitím renderera Cycles na známej scéne Classroom. Okrem testov s vysokou záťažou je však dôležité mať prehlaď i odbere vo webovom prehliadači (tým je v našom prípade akcelerovaný Google Chrome), kde trávime tiež dosť času. Jednak teda pri sledovaní videa alebo pri prechádzaní stránkami. Obvyklej priemernej záťaži tohto typu zodpovedá stránka FishIE Tank (HTML5) s 20 rybičkami a webové video v našich testoch spotreby zastupuje vzorka s kodekom VP9, dátovým tokom 17,4 mb/s a 60 fps. Naproti tomu testujeme spotrebu videa i offline, v prehrávači VLC. To na vzorke HEVC (45,7 mb/s, 50 fps). A nakoniec ešte odber grafickej karty zaznamenávame aj  na pracovnej ploche nečinných Windows 10. S jedným i s dvoma aktívnymi monitormi UHD@60 Hz.



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Merania hluku…

Hlučnosť, tak ako aj ostatné prevádzkové vlastnosti, ktorým, sa budeme ďalej venovať, meriame v rovnakých režimoch ako spotrebu, aby sa jednotlivé veličiny pekne prekrývali. Zaznamenávame v nich okrem hladiny produkovaného hluku aj frekvenčnú charakteristiku zvuku, vývoj frekvencií GPU a jeho zahrievanie.

V tejto časti opisu metodiky si uvedieme niečo k spôsobu merania hlučnosti. Používame Hlukomer Reed R8080, ktorý priebežne kalibrujeme skalibrovaným kalibrátorom Voltcraft SLC-100. Malý prídavok na hlukomeri je goliér v tvare paraboly, ktorý má dve funkcie. Zvyšuje citlivosť, aby bolo možné rozlíšiť produkovaný zvuk aj pri veľmi nízkych otáčkach. Je tak možné medzi sebou lepšie porovnávať aj veľmi tiché karty s čo najväčším pomerovým rozdielom. V opačnom prípade (bez tejto úpravy) by sa mohlo jednoducho stať, že nameriame naprieč viacerými grafickými kartami rovnakú hladinu hluku i napriek tomu, že je v skutočnosti trochu iná. Tento parabolický štít dáva význam ešte i z toho dôvodu, že z vonkajšej vypuklej strany (od chrbta) odráža všetky parazitné zvuky, s ktorými počas testovania bojuje každý, kto to s presnosťou meraní myslí aspoň trochu vážne. Ide o rôzne praskania tela či predmetov v miestnosti pri bežnej ľudskej aktivite.

Na zaistenie vždy rovnakých podmienok pri meraní hladiny hluku (a neskôr aj zvuku) používame okolo bench-wallu akustické panely s penovou plochou. To z dôvodu, aby sa zvuk do snímača hlukomera odrážal vždy rovnako bez ohľadu na momentálnu situáciu predmetov v testroome. Tieto panely sú z troch strán (zvrchu, sprava a zľava) a ich účelom odzvučniť priestor, v ktorom hlučnosť grafických kariet meriame. Odzvučniť znamená zamedziť rôznym odrazom zvuku a kmitaniu vĺn medzi plochými stenami. Nemýľte si to s odhlučnením, to máme v testlabe dlhodobo vyriešené dobre.

Snímač hlukomera je počas meraní umiestnený na statíve vždy pod rovnakým uhlom a v rovnakej vzdialenosti (35 cm) od slotu PCI Express, v ktorom je nainštalovaná grafická karta. Ku karte samotnej je to samozrejme vždy bližšie, záleží od jej hĺbky. Naznačený referenčný bod aj uhly snímača sú nemenné. Okrem „aerodynamickej hlučnosti“ chladičov meriame aj hladinu hluku pískajúcich cievok. Vtedy na moment ventilátory zastavíme. A na úplnosť treba dodať, že pri zvukových meraniach vypíname takisto ventilátor v zdroji ako aj na chladiči CPU. Meraná je tak vždy čisto grafická karta bez akýchkoľvek skreslení inými komponentmi.

… a frekvenčnej charakteristiky zvuku

Z rovnakého miesta meriame aj to, aká je frekvencia produkovaného zvuku. Jedna vec je hladina hluku (alebo úroveň akustického tlaku v decibeloch) a druhá vec jeho frekvenčná charakteristika, zafarbenie.

Podľa údaju o hladine hluku sa síce viete rýchlo zorientovať, či je grafická karta tichšia lebo hlučnejšia, respektíve kde sa na škále nachádza, no stále ide o mix rôznych frekvencií. Nehovorí teda o tom, či je produkovaný zvuk skôr dunivý (s nižšou frekvenciou) alebo piskľavý (s vysokou). Rovnakých 35 dBA vám tak za istých okolností môže byť prijemných, ale i nepríjemných – záleží na každom individuálne, ako vníma rôzne frekvencie. Z toho dôvodu okrem hladiny hluku budeme v aplikácii TrueRTA pri grafických kartách merať aj frekvenčnú charakteristiku zvuku. Výsledky budú interpretované jednak formou spektrografu s rozlíšením 1/24 oktávy a na lepšie porovnanie s ostatnými grafickými kartami do štandardných pruhových grafov vytiahneme dominantnú frekvenciu nižšieho (20–200 Hz), stredného (201–2000 Hz) a vyššieho (2001–20 000 Hz) spektra tónov. Na merania používame skalibrovaný mikrofón miniDSP UMIK-1, ktorým presne kopíruje polohu hlukomeru s tým, že takisto má límček, a to i s rovnakou ohniskovou vzdialenosťou.

Na záver tejto kapitoly treba poznamenať, že merania hluku a frekvenčnej charakteristiky zvuku budú na väčšine kariet prebiehať iba v záťažových testoch, keďže mimo záťaž a pri nižšom zaťažení (vrátane dekódovania videa) je prevádzka obvykle pasívna s odstavenými ventilátormi. Na druhej strane musíme byť pripravení aj na výnimky s aktívnou prevádzkou v idle alebo grafické karty s duálnym BIOSom, z ktorých ten výkonnejší ventilátory nikdy nevypína a tie sa točia aspoň na minimálnych otáčkach. Nakoniec rovnako ako pri meraní hladiny hluku v jednom z testov zaznamenávame aj frekvenčnú charakteristiku pískajúcich cievok. Nejaké dramatické rozdiely tu však neočakávajte. Obvykle pôjde o jednu a tú istú frekvenciu a cieľom je skôr odhaliť nejakú prípadnú anomáliu. Zvuk pískajúcich cievok je samozrejme vzhľadom na scénu premenlivý, no my však meriame vždy na rovnakej (v CS:GO@1080p).



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Metodika: testy zahrievania

Ochudobnení nebudete ani o testy zahrievania. Ste predsa na webe HWCooling. Aby ale malo vôbec zmysel monitorovať teploty na kritických súčastiach nielen grafickej karty, ale čohokoľvek v počítači, je dôležité nasimulovať reálne prostredie počítačovej skrinky so zdravou cirkuláciou vzduchu. Od tej sa potom odvíja aj celkové správanie grafickej karty ako takej. Otvorený bench-table je v mnohých prípadoch nevhodný a výsledky z neho môžu byť skresľujúce. Preto počas všetkých testov nielen zahrievania, ale i merania spotreby či vývoju frekvencií grafického jadra používame veterný tunel s rovnovážnym prúdením.

Dva ventilátory Noctua NF-S12A sú na vstupe a rovnaký počet ich je aj na výduchu. Pri testovaní rôznych konfigurácií systémového chladenia sa nám to ukázalo ako najefektívnejšie riešenie. Ventilátory sú pritom vždy nastavené na 5 V a rýchlosť zodpovedajú približne 550 ot./min. Stálosť vzduchu na vstupe je počas testov riadne kontrolovaná, teplotne sa pohybuje v rozmedzí 21–21,3 °C pri vlhkosti ±40 %.

Zahrievanie odčítavame z interných snímačov cez GPU-Z. Táto malá jednoúčelová aplikácia umožňuje aj záznam vzoriek zo snímačov do tabuľky. Z nich je potom už jednoduché vytvoriť čiarové grafy s priebehmi či priemernú hodnotu do pruhových grafov. Termokameru tu veľmi nevyužijeme, keďže väčšina grafických kariet má backplate, ktorý znemožňuje meranie zahrievania PCB. Kľúčové pre grafy zahrievania bude tak odpočet teplôt internými snímačmi, podľa ktorých sa koniec koncov odvíja aj regulácia frekvencií GPU. Vždy to bude zahrievanie grafického jadra a pokiaľ budú snímače aj na VRAM a VRM, tak vytiahneme do článku aj tieto hodnoty.



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Testovacia zostava

Procesor AMD Ryzen 9 5900X
Chladič Noctua NH-U14S
Základná doska MSI MEG X570 Ace
Pamäte Patriot Blackout (4× 8 GB, 3600 MHz/CL18)
2× SSD Patriot Viper VPN100 (512 GB + 2 TB)
Napájací zdroj BeQuiet! Dark Power Pro 12 s 1200 W

Testovacia konfigurácia
ProcesorAMD Ryzen 9 5900X
Chladič CPUNoctua NH-U14S@12 V s NT-H2
Základná doskaMSI MEG X570 Ace
Pamäte (RAM)Patriot Blackout, 4× 8 GB, 3600 MHz/CL18
SSD2× Patriot Viper VPN100 (512 GB + 2 TB)
Napájací zdrojBeQuiet! Dark Power Pro 12 (1200 W)
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-724" as a base selector for example: #supsystic-table-724 { ... } #supsystic-table-724 tbody { ... } #supsystic-table-724 tbody tr { ... } */

Poznámka.: V čase testovania sú použité grafické ovládače AMD Adrenalin 21.3.1 a zostavenie OS Windows 10 Enterprise je 19042.



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

3DMark

Na testy používame 3DMark Professional a z testov Night Raid (DirectX 12) vhodný na porovnanie slabších grafík, pre výkonnejšie je potom Fire Strike (DirectX 11) a Time Spy (DirectX 12).





Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Age of Empires II: DE

Testovacia platforma benchmark, API DirectX 11; prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia žiadne.








Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Assassin’s Creed: Valhalla

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 12; prednastavený grafický profil Ultra High; extra nastavenia žiadne.






   



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Battlefield V

Testovacia platforma vlastná scéna (War stories/Under no flag); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; TAA high; extra nastavenia žiadne.






   



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Battlefield V s DXR

Testovacia platforma vlastná scéna (War stories/Under no flag); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; TAA high; extra nastavenia DXR.







Poznámka: Hra podporuje aj DLSS, ale vzhľadom na to, že ide o starší titul a meraní je viac než dosť, sa tomuto nastaveniu v štandardných testoch venovať nebudeme. Nejaké to meranie na prianie však možné je, ak si oň napíšete.



Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Borderlands 3

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; TAA; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Control

Testovacia platforma vlastná scéna (kapitola Polaris); API DirectX 11, prednastavený grafický profil High; extra nastavenia žiadne.









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Control s DXR

Testovacia platforma vlastná scéna (kapitola Polaris); API DirectX 12, prednastavený grafický profil High; extra nastavenia DXR.

   

DXR (native)







Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Counter-Strike: GO

Testovacia platforma benchmark (prelet nad mapou Dust 2); API DirectX 9, prednastavený grafický profil High; 4× MSAA; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Cyberpunk 2077

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Cyberpunk 2077 s FidelityFX CAS

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia FidelityFX CAS.

FidelityFX CAS (50 %)









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Cyberpunk 2077 s DXR

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia DXR s DLSS a FidelityFX CAS.

DXR






Poznámka: Kombinácia ray-tracingovej grafiky s FidelityFX CAS stabilne nefunguje. Grafika síce zopár snímok vyrenderuje, ale potom obraz zatuhne a hra spadne. Rozoberali sme to už i v samostatnom článku, ktorý sa venoval vplyvu tomu, aký má na výkon vplyv patch 1.2. Ten mimo iné i zaviedol podporu ray tracingu pre Radeony.




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

DOOM Eternal

Testovacia platforma vlastná scéna; API Vulkan, prednastavený grafický profil Ultra Nightmare; extra nastavenia žiadne.






      




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

F1 2020

Testovacia platforma benchmark (Australia, Clear/Dry, Cycle); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra High; TAA; extra nastavenia Skidmarks blending off*.






   


*na grafických kartách GeForce je voľba Skidmarks blending vypnutá. Na grafických AMD táto možnosť totiž chýba. Celková kvalita Skidmarks je ale inak na GeForce aj AMD nastavená na High.
Poznámka: Hra podporuje aj DLSS 2.0 a FidelityFX (CAS) pre upscaling a sharpening, ale vzhľadom na relatívnu hardvérovú nenáročnosť v natívnych nastaveniach sa im v štandardných testoch venovať nebudeme. Nejaké to meranie na prianie však možné je, ak si oň napíšete.


Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

FIFA 21

Testovacia platforma vlastná scéna (Autumn/Fall, Overcast, 9pm, Old Trafford); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia žiadne.









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Forza Horizon 4

Testovacia platforma vlastná scéna; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; 2× MSAA; extra nastavenia žiadne.






      




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Mafia: DE

Testovacia platforma vlastná scéna (z parkoviska Salieryho baru k bráne nadzemnej trati); API DirectX 11, prednastavený grafický profil High; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Metro Exodus

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Extreme; extra nastavenia žiadne.









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Metro Exodus s DXR

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia DXR.

DXR (native)









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Microsoft Flight Simulator

Testovacia platforma vlastná scéna (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 po náraz o terén; API DirectX 11, prednastavený grafický profil Ultra; TAA; extra nastavenia Motion Blur off.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Red Dead Redemption 2 (Vulkan)

Testovacia platforma vlastná scéna; API Vulkan, prednastavený grafický profil Favor Quality; extra nastavenia žiadne.






      




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Red Dead Redemption 2 (Dx12)

Testovacia platforma vlastná scéna; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Favor Quality; extra nastavenia žiadne.









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Shadow of the Tomb Raider

Testovacia platforma vlastná scéna; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Highest; TAA; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Shadow of the Tomb Raider s DXR

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Highest; extra nastavenia DXR.






Poznámka: Hra podporuje aj DLSS a FidelityFX CAS, ale vzhľadom na to, že ide o starší titul a meraní je viac než dosť, sa tomuto nastaveniu v štandardných testoch venovať nebudeme. Nejaké to meranie na prianie však možné je, ak si oň napíšete.




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Total War Saga: Troy

Testovacia platforma benchmark; API DirectX 11, prednastavený grafický profil Ultra; 4× AA, extra nastavenia žiadne.









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Wasteland 3

Testovacia platforma vlastná scéna; API DirectX 11, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia žiadne.






   




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Súhrnný herný výkon






Výkon za euro






Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

CompuBench 2.0 (OpenCL)

Testovacia platforma benchmark; API OpenCL; extra nastavenia žiadne.

Game Effects



Advanced Compute




High Quality Computer Generated Imagery and Rendering



Computer Vision




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

SPECviewperf 2020

Testovacia platforma benchmark; API OpenGL a DirectX; extra nastavenia žiadne.








SPECworkstation 3




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí

Testovacia platforma benchmark; verzia aplikácie 6.32.5600; extra nastavenia žiadne.













Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

LuxMark

Testovacia platforma benchmark; API OpenCL; extra nastavenia žiadne.



Blender@Cycles

Testovacia platforma render BMW a Classroom; renderer Cycles, 12 dlaždíc; extra nastavenia je OpenCL.





Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Blender@Radeon ProRender

Testovacia platforma render BMW a Classroom; renderer Radeon ProRender, 1024 vzoriek; extra nastavenia žiadne. Extra nastavenie je OpenCL.


Blender@Eevee

Testovacia platforma render animácia Ember Forest; renderer Eevee, 350 obrázkov; extra nastavenia je OpenCL.

Render Ember Forest v Blender 2.92




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Úprava fotografií

Adobe Photoshop: Testovacia platforma PugetBench; extra nastavenie žiadne.







Affinity Photo: Testovacia platforma vstavaný benchmark; extra nastavenie žiadne.


Adobe Lightroom: Testovacia platforma vlastný 1-gigabajtový archív 42 surových fotiek (CR2) z DSLR; extra nastavenie žiadne.




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Broadcasting

OBS Studio a XSplit: Testovacia platforma benchmark hry F1 2020; extra nastavenia sú povolenia kodérov AMD VCE/Nvidia Nvenc (AVC/H.264), výstupné rozlíšenie 2560 × 1440 px (60 fps), cieľový bitrate 19 700 kbps.







Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Lámanie hesiel

Testovacia platforma Hashcat; extra nastavenia žiadny. Testy si môžete jednoducho i sami vyskúšať. Stačí si stiahnuť binárku a v príkazovom riadku zadať podľa číselného kódu šifru, ktorá vás zaujíma.











Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Frekvencie GPU









Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Zahrievanie GPU











Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Čistá spotreba grafickej karty









Výkon na jednotku wattu






Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)










Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)













Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Analýza napájania z 3,3 V vetvy

Pohľad na medzikartu na merania odberu zo slotu PCI Express. Strana pre 3,3 V vetvu












Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Hladina hluku








Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Frekvenčná charakteristika zvuku

Merania prebiehajú v aplikácii TrueRTA, ktorá zaznamenáva zvuk v škále 240 frekvencií v zaznamenávanom rozsahu 20–20 000 Hz. Pre možnosť porovnania naprieč článkami exportujeme do štandardných pruhových grafov dominantnú frekvenciu z nízkeho (20–200 Hz), stredného (201–2000 Hz) a vysokého (2001–20 000 Hz) spektra. Na ešte podrobnejšiu analýzu zvukového prejavu je však dôležité vnímať celkový tvar grafu a intenzitu všetkých frekvencií/tónov.

Mikrofón, ktorý používame na analýzu zvuku chladičov a cievok



Graphics cardDominant sound freq. and noise level in F1 2020@2160pNF-F12 PWMNF-A15 PWM
Low rangeMid rangeHigh range
Frequency [Hz]Noise level [dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR on100,794-73,2241076,347-71,2467034,643-76,524
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR off100,794-75,1991076,347-73,4837034,643-76,501
MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio, ReBAR off100,794-70,6081107,887-82,7977034,643-83,730
Gigabyte RTX 3060 Eagle OC 12G, ReBAR off100,794-71,611213,574-64,2612031,873-74,162
MSI RTX 3090 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-72,3301076,347-75,9924561,401-81,229
MSI RTX 3070 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-73,9261076,347-79,7196267,154-85,076
AMD Radeon RX 6800, ReBAR on100,794-71,0191076,347-66,4949665,273-81,252
AMD Radeon RX 6800, ReBAR off100,794-71,7591107,887-67,4162091,412-75,288
TUF RTX 3080 O10G Gaming, ReBAR off100,794-76,0451107,887-77,8507034,643-74,423
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR on100,794-71,5891107,887-74,74210848,902-76,306
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR off100,794-72,9911107,887-74,72410848,902-76,519
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-854" as a base selector for example: #supsystic-table-854 { ... } #supsystic-table-854 tbody { ... } #supsystic-table-854 tbody tr { ... } */



Graphics cardDominant sound freq. and noise level in SOTTR@2160pNF-F12 PWMNF-A15 PWM
Low rangeMid rangeHigh range
Frequency [Hz]Noise level [dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR on100,794-73,9181140,350-75,4275915,406-77,227
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR off100,794-75,1371107,887-75,2215915,406-76,482
MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio, ReBAR off100,794-70,7641076,347-83,6307034,643-81,871
Gigabyte RTX 3060 Eagle OC 12G, ReBAR off100,794-71,937213,574-64,4552031,873-73,841
MSI RTX 3090 Gaming X Trio, ReBAR off106,787-74,468213,574-71,3074561,401-79,260
MSI RTX 3070 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-72,952213,574-72,2756267,154-84,919
AMD Radeon RX 6800, ReBAR on100,794-71,7691140,350-66,1119948,487-81,293
AMD Radeon RX 6800, ReBAR off100,794-71,6031140,350-67,7659665,273-80,642
TUF RTX 3080 O10G Gaming, ReBAR off100,794-75,4101076,347-72,3217240,773-74,199
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR on100,794-73,2221107,887-73,89210848,902-76,328
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR off100,794-73,1701107,887-75,26210848,902-75,397
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-855" as a base selector for example: #supsystic-table-855 { ... } #supsystic-table-855 tbody { ... } #supsystic-table-855 tbody tr { ... } */



Graphics cardDominant sound freq. and noise level in CS:GO@2160pNF-F12 PWMNF-A15 PWM
Low rangeMid rangeHigh range
Frequency [Hz]Noise level [dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR on100,794-72,5971173,765-74,8625915,406-74,613
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR off100,794-75,0121107,887-73,7985747,006-74,232
MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio, ReBAR off100,794-71,4421107,887-83,0976267,154-82,469
Gigabyte RTX 3060 Eagle OC 12G, ReBAR off100,794-72,601213,574-64,7942031,873-73,810
MSI RTX 3090 Gaming X Trio, ReBAR off106,787-75,721213,574-73,4234695,061-77,625
MSI RTX 3070 Gaming X Trio, ReBAR off106,787-75,721213,574-73,4236267,154-82,711
AMD Radeon RX 6800, ReBAR on100,794-71,1621107,887-66,2329948,487-77,428
AMD Radeon RX 6800, ReBAR off100,794-71,1031076,347-77,3289665,273-77,714
TUF RTX 3080 O10G Gaming, ReBAR off100,794-74,2081076,347-70,9197240,773-74,402
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR on100,794-72,9991107,887-74,3027671,332-72,419
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR off100,794-72,3461107,887-73,73210848,902-72,534
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-856" as a base selector for example: #supsystic-table-856 { ... } #supsystic-table-856 tbody { ... } #supsystic-table-856 tbody tr { ... } */



Graphics cardDominant sound freq. and noise level in Blender (Cycles), ClassroomNF-F12 PWMNF-A15 PWM
Low rangeMid rangeHigh range
Frequency [Hz]Noise level [dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR on100,794-72,6451173,765-86,6065915,406-82,388
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR off100,794-75,7861076,347-87,2295915,406-82,066
MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio, ReBAR off100,794-70,442987,015-89,5486450,796-88,958
Gigabyte RTX 3060 Eagle OC 12G, ReBAR off100,794-72,605213,574-70,0072031,873-79,089
MSI RTX 3090 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-71,2241076,347-85,3145915,406-91,953
MSI RTX 3070 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-71,2241076,347-85,31418245,606-90,785
AMD Radeon RX 6800, ReBAR on100,794-71,913987,015-89,1907452,944-88,332
AMD Radeon RX 6800, ReBAR off100,794-71,136987,015-89,0417452,944-88,237
TUF RTX 3080 O10G Gaming, ReBAR off106,787-81,5411659,995-80,5686834,380-77,967
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR on97,924-79,7631208,159-89,6257671,332-85,188
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR off100,794-72,9801243,561-95,2357671,332-84,980
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-857" as a base selector for example: #supsystic-table-857 { ... } #supsystic-table-857 tbody { ... } #supsystic-table-857 tbody tr { ... } */



Graphics cardDominant sound freq. and noise level in CS:GO@1080p (coils only)NF-F12 PWMNF-A15 PWM
Low rangeMid rangeHigh range
Frequency [Hz]Noise level [dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]Frequency [Hz]Noise level [-dBu]
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR on100,794-74,648987,015-84,7775747,006-69,614
Sapphire RX 6700 XT Nitro+ (P), ReBAR off100,794-74,6701395,850-88,4085747,006-70,289
MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio, ReBAR off100,794-73,0062152,695-86,3796267,154-83,576
Gigabyte RTX 3060 Eagle OC 12G, ReBAR off100,794-73,5751974,030-90,2496088,740-83,145
MSI RTX 3090 Gaming X Trio, ReBAR off50,397-76,126987,015-84,8365915,406-83,323
MSI RTX 3070 Gaming X Trio, ReBAR off100,794-74,6621317,507-81,4486088,740-84,631
AMD Radeon RX 6800, ReBAR on100,794-71,813987,015-87,6587452,944-80,420
AMD Radeon RX 6800, ReBAR off100,794-72,0131659,955-90,3548863,094-84,530
TUF RTX 3080 O10G Gaming, ReBAR off100,794-75,5761140,350-81,7399948,487-78,734
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR on100,794-73,5931659,955-79,7667452,944-73,997
AMD Radeon RX 6800 XT, ReBAR off100,794-73,2721659,955-83,3277452,944-76,372
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-858" as a base selector for example: #supsystic-table-858 { ... } #supsystic-table-858 tbody { ... } #supsystic-table-858 tbody tr { ... } */




Po základnom teste Sapphire RX 6700 XT Nitro+ vás teraz čaká druhá časť skladačky, merania s aktívnym Smart Access Memory. Bezprostredne po uvedení karty by sme písali o výkone, ktorý sa doťahuje na RTX 3070. Medzičasom však Resizable BAR začali podporovať všetky GeForce RTX 30 a situácia sa trochu mení. ReBAR tak už nemôžeme na grafikách Nvidie ignorovať, ale zase ho netreba brať ani príliš vážne.

Záver

Tak, máme za sebou stovky porovnávajúcich testov, ktoré vytvárajú jasný obraz o tom, kam RX 6700 Nitro+ posúva aktívny Resizable BAR. Zo vzorky 18 aktuálnych hier v rozlíšeniach FHD a QHD získate k dobru v priemere 9 % fps. Výrazné zlepšenie výkonu sme zaznamenali v CS:GO – vo FullHD až 30 %. V UHD (4K) to už bolo „iba“ 20 % a pre toto rozlíšenie máme aj pozoruhodný prienik so spotrebou, ktorá sa zvýšila o 18,7 W, čo predstavuje 9-percentný nárast. To znamená, že s Resizable BAR je tu dosahovaná jasne vyššia efektivita (výkon na jednotku wattu). Podobne, aj keď nie až tak výrazne, je to i náročnejších hrách F1 2020 a Shadow of The Tomb Raider.

V rámci modernejších trojáčkových moderných hier je najvýraznejší nárast výkonu vo Forza Horizon 4 (21–31%), Borderlands 3 (7–14%) či Assassin’s Creed: Valhalla (9–14%), kde vždy platí, že vyššie percento prináleží najnižšiemu testovanému rozlíšeniu FHD. Na tomto mieste sa chceme našim čitateľom ospravedlniť za jednu dezinformáciu z predošlého testu RX 6700 XT. Teraz už je všetko opravené, ale v jeho závere stálo, že práve v AC:V RX 6700 XT z nejasných dôvodov výrazne prevyšuje všetko ostatné, i výkonnejšie karty. Nakoniec boli tieto výsledky nesprávne, zapríčinené zlyhaním ľudského faktora a slabou kontrolou trochu rozhodených grafických nastavení po aktualizácii hry. Za túto nezrovnalosť sa teda ešte raz ospravedlňujeme. Výkon RX 6700 XT v Assassin’s Creed: Valhalla  je 8 (FHD) až 17 % (UHD) pod RX 6800.

Plusové fps sme namerali aj v Battlefield V, ale viac než tie bez ray tracingu (kde je v cieľovom rozlíšení snímková frekvencia tak či onak v trojciferná), sú zaujímavé výsledky s ním (DXR, Ultra). Pri hodnotách okolo 50 fps je už reč o viac a menej komfortnom hraní byť môže. Každopádne stále sme  tu na výkone inak triedu pomalšej RTX 3060.

Z pohľadu optimálneho rozlíšenia QHD (2560 × 1440 px) pre RX 6700 XT je nejaké zrýchlenie aj v hrách Cyberpunk 2077 (5 %), Mafia: DE (4 %), Red Dead Redemption 2 (7 % pod Vulkanom, respektíve 5 % pod Dx12), SOTTR (6 %) či Total War Saga: Troy (6 %).

Dôležité je poukázať ale i na všetky tie drobné zhoršenia aplikačného výkonu. Rozdiely sú obvykle iba zanedbateľné a takmer vždy sú to mínusové časy, málokde natrafíte na test, kde by to bolo naopak. So zapnutým Resizable BAR sme však namerali výrazne horšie výsledky v jednej z čiastkových úloh CompuBenchu, TV-L1 Optical Flow (-60 %) a -6 % FLOPS pre výkon Double-Precision hlási aj AIDA64. Keď už ReBAR nemá aplikačný výkon zvyšovať, tak bude zaujímavé sledovať, kedy (a či vôbec) ho prestane znižovať. Je možné i to, že sa rozdiely uznajú za natoľko nízke alebo ojedinelé, že sa nimi vývojári skrátka nebudú trápiť, uvidíme, nespustíme z toho zrak.

Testovacie hry máme z Jamy levovej