Site icon HWCooling.net

Flight Simulator čaká veľká aktualizácia, začne podporovať aj Dx12

Rúti sa poriadna optimalizácia MFS pre vyšší výkon v hre

Najnovší letecký simulátor Microsoftu už nebude fungovať pod DirectX 11. K výmene podporovaných API  dôjde koncom júla v rámci rozsiahlej aktualizácie. Po tejto úprave má dosť k zníženiu záťaže na procesor, ktorý popustí uzdu grafickej karte, čo bude viesť dosahovaniu vyššieho výkonu v tejto hre. Rozdiel má byť veľmi výrazný, ako vývojári ukázali v zatiaľ neverejnej aktualizácii MFS.

Séria Microsoft Simulátor sa vždy vyznačovala vysokou záťažou na procesor, netýka sa to len aktuálnej hry z augusta 2020. Vývojárske štúdiu Asobo však oznámilo veľké zmeny, ktoré má do hry vniesť aktualizácia „Sim 5“ so zmenou engine. Tím, ktorý za MSF stojí, v rámci streamu prezentoval výkonnostný rozdiel oproti súčasnému zostaveniu hry. To bude až do 27. júla stále aktuálne.

Nižšie sú dva snímky obrazovky, kde na prvom je ešte terajšia podoba MFS. Asobo v rámci videoprezentácie porovnáva staré s novým zostavením a rozdiel v fps je na rovnakej scéne vyšší ako 60 %. V obidvoch prípadoch je použitý rovnaký hardvér (v čele s Core i7-9700K a GeForce RTX 2060) s grafickými nataveniami na Ultra. Podľa týchto materiálov aktuálne zostavenie hry vyžíva všetky jadra 8-jadrového procesora na 100 %, pričom GPU ide iba na trištvrte plynu (75 %).

Tieto obmedzenia (GPU) potvrdzujú i výsledky v našich testoch grafických kariet. Všimnite si, že v nižších rozlíšeniach sú fps vždy veľmi nízke a súčasne nevidno rozdiely medzi kartami s diametrálne odlišným potenciálom. Pekne to ilustruje i porovnanie RTX 3060 s RTX 3080, resp. 3090, kde sa rozdiel vo výkone zmestí do 1–3 %. Priemerný nárast herného výkonu RTX 3080 oproti RTX 3060 je viac než 50-percentný. V testoch procesorov sú však výkonnostné rozdiely podstatne vyššie, a to i v rovnakej triede. A to si ešte počkajte na to, keď onedlho doplníme výsledky Core i5 (11400F a 10400F), tam je výrazný rozdiel vo výkone v UHD, čo je rozlíšenie, v ktorom sa už obvykle rozdiely herného výkonu procesorov stierajú na nízke jednotky percent.

S nadchádzajúcou aktualizáciou sa má však optimalizácia výrazne zlepšiť. Dostupný stream s ukážkou toho pôsobí veľmi dôveryhodne a tam, kde sa hra predtým trápila na 33 fps, je razom dosahovaných 54 fps. Záťaž na procesor sa totiž podľa správcu úloh znížila a na GPU naopak zvýšila, už na 99–100 %.

To je na jednej strane skvelé, na druhej strane nám to robí trochu vrásky, pretože hru používame na testovanie hardvéru naprieč viacerými metodikami, ale to nevadí – aspoň budeme môcť ono avizované zlepšenie detailne porovnať a s úpravou metodík si už nejako poradíme. Zrejme len MFS nebudeme započítavať do grafov priemerných výkonov, ale testovať v ňom budeme samozrejme i naďalej, aj keď teda nové výsledky (po 27. 7.) budú od tých starých pochopiteľné riadne oddelené.

Microsoft Flight Simulator neskôr prejde i pod DirectX 12, mohlo by to byť v podobnom čase ako prebehne vydanie hry na konzoly. Výkonnostná optimalizácia hry tak súvisí so zmenou enginu, aktualizácia API sa udeje až neskôr, ako správne poznamenal jeden z našich skalných čitateľov, Mino_85.

Hoci sa jedná o typ hry, ktorý je dobre hrateľný aj pri nižších fps už okolo 30, ale keď sa bude frame rate blížiť k 60, tak bude chod prirodzene plynulejší a zážitok z hrania intenzívnejší. Tak si teda všetci držme klobúky, vyzerá to dobre.