Site icon HWCooling.net

GeForce 471.11 GR: Optimalizované pre DOOM s RT či F1 2021

Grafické ovládače, v ktorých sa podarilo odstrániť mnoho starých chýb: GeForce 477.11 GR

Nvidia do nových herných ovládačov zapracovala viacero zmien. Hlavne sú pripravené na aktualizáciu DOOM Eternal, ktorá budúci týždeň do hry pridá podporu ray-tracingovej grafiky a DLSS. Ovládače s číslom 471.11 ale konečne riešia i mnohé dlho pretrvávajúce problémy. Či už ide o blikanie vo WOW: Shadowlands či vyskytujúce sa ťažkosti VRR pri zrkadlení obrazu. To a aj iné mnohé nedostatky by mali byť už opravené.

O ray tracingu v DOOMe Eternal sa hovorilo už od začiatku, ale nakoniec pri štarte podporovaný nebol. Po viac než roku od vydania to ale zrejme v utorok (26. 6. 2021) zmení rozšírenie, ktoré do hry prinesie jednak podporu DXR, jednak Nvidia DLSS 2.0.

Hoci sa z testov grafických kariet môže zdať, že ide o pomerne nenáročnú hru (nad 90 fps DOOMa Eternal v 4K a na nastaveniach Ultra Nightmare rozhýbe aj RTX 3060), tak na ray-tracingové efekty by už mohli byť slabšie GeForce RTX (napríklad 2060) už vo vyšších rozlíšeniach pomalé alebo minimálne by nedosahovali vysoké snímkové frekvencie pre rýchle herné monitory.

Podpora DLSS 2.0 sa tak určite hodí, navyše to vyzerá, že ray-tracingová grafika v hre pomerne rozsiahla a teda hardvérovo náročná.

Neskôr v lete je na 16. 7. plánované i vydanie novej Formuly 1 – 2021. S tou tieto ovládače takisto počítajú a F1 2020 má ich oficiálnu podporu. Rovnako tak nový titul LEGO Builder’s Journey, ktorá podporuje RT i DLSS. Podporu týchto ovládačov má naopak i staršia hra Rust, ktorý po najnovšej aktualizácii už podporuje DLSS. Nejaké záplaty 477.11 GR majú aj pre Reflex v Escape from Tarkov.

Optimalizácie sú poznačené aj pre väčšie májové zostavenie OS Windows 10 (21H1), 19403. O čo presne sa jedná materiály Nvidie (ani Microsoftu) neuvádzajú. Novinka je i podpora DLSS pre Proton pod Linuxom.

S novými ovládačmi prichádzajú i zmeny aplikácie GeForce Experience, v ktorej je nový spôsob screenshotovania cez jedno tlačidlo. Vylepšené majú byť aj v procese automatického ladenia GPU. V GE pribudol i ostriaci filter Freestyle, ktorý na dosiahnutie lepšej vizuálnej kvality intenzívnejšie pracuje s hĺbkou ostrosti. Nvidia vyslyšala spätnú väzbu používateľov a počítadlo fps pri statickom obraze namiesto „N/A“ nezobrazuje žiadne informácie. A nakoniec do knižnice GeForce Experience pribudli aj nejaké nové hry – Blade & Soul, CrossFire HD, Phantasy Star Online 2 New Genesis a The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV.

Oficiálnu podporu G.Syncu s ovládačmi 471.11 Game Ready potom získavajú dva monitory AOC (AG274US4R6B a AG254FWG8R4), Asus VG28UQL1A a LG 32GN650/32GN63T.

Hráči World of Warcraft: Shadowlands sa predsa len dočkali, na zozname opravených chýb je konečne vyriešené blikanie obrazu, ku ktorému mohlo dochádzať nevyspytateľne v rôznych oblastiach hry.

Nvidia hlási, že je vyriešené už i blikanie niektorých monitorov HDMI s aktívnym HDR či dvoch (a viacerých) monitorov s adaptívnou obnovovacou frekvenciou, ktoré zobrazujú rovnaký obraz.

Dochádzať by už nemalo ani k trhaniu či prestojom (TDR) pri spúšťaní hier s bežiacim monitoringom GPU na pozadí. Verne sa majú vždy zobrazovať s filtrom Freestyle už i farby na grafikách Nvidia Ampere a Bezel Correction by na žiadnych kartách už nemal zakazovať Nvidia Surround. So staršími ovládačmi sa objavovali aj problémy s prebúdzaním v rozšírenom režime, keď je monitor pripojený cez DP a HDMI 2.1 je neaktívne. Ani toto by vám už život komplikovať nemalo spoľahlivo majú fungovať aj GeForce 980M v notebookoch, ktoré pri inicializácii OS mohli končievať v čiernej obrazovke.

Známe problémy sú tri, z toho dva, o ktorých ste už u nás čítali. Batman: Arkham Knight môže so povoleným nastavením „Turbulent smoke“ padať a video na YouTube pri rolovaní trhať. A potom je tu ešte jedna nová vec. Pri 8-bitovom nastavení farieb bola zaznamenaná vyššia odozva DPC (Deferred Procedure Call) ako pri 10-bitovom výstupe.