Site icon HWCooling.net

Minitest DLSS 3 a frame generation v MS Flight Simulator

Výkon Microsoft Flight Simulator s DLSS 3

Do hry Microsoft Flight Simulator v rámci poslednej aktualizácie pribudla podpora Nvidia DLSS 3. To vďaka technikám „frame generation“ obchádza limity CPU a umožňuje chod na trojciferných fps. Lietanie je zase komfortnejšie, plynulejšie, hoci jedno pomerne výrazné obmedzenie tu je – musíte vlastniť niektorú z grafických kariet s GPU Ada Lovelace. Staršie generácie GeForce RTX DLSS 3 žiaľ nepodporujú.

Nvidia DLSS 3 pre Microsoft Flight Simulator je už „hotové“ (vyšlo z bety) a jedna sa už o verejnú vec. Na Streame i MS Store. MSFS je jedna z najdynamickejšie sa meniacich hier a jej aktuálna podoba znovu naráža na limity CPU. Teda v prípade, že vlastníte výkonnejšiu grafickú kartu. Vidieť to môžete aj v testoch RTX 4080 Suprim X, kde je pri detailoch Ultra iba minimálny rozdiel v fps naprieč rozlíšeniami 1080p a 2160p.

Za normálnych okolností (bez limitácie CPU) by bola hra vo Full HD podstatne rýchlejšia. V rozlíšení UHD (2160p) môže byť zase priemerných 60 fps pre niekoho málo a ešte nižšie minimálne fps sú takisto nepríjemné. Na zlepšenie tejto situácie Flight Simulátor konečné dostáva DLSS a hneď vo verzii 3 s novinkou v podobe „frame generation“, ktoré pridáva snímky  bez vyšších nárokov na procesor.

Ako frame generation funguje, sme rozoberali v tomto článku. Pre potreby tohto testu je dobré ešte poznamenať, že túto funkciu je možné skĺbiť nielen s tradičnými upscalovaními technikami DLSS 2.x (značky Q, B, P a UP znamenajú úroveň škálovania: Quality, Balanced, Performance a Ultra Performance), ale aj s TAA či Nvidia DLAA.

Alebo nemusíte použiť Anti-Aliasing vôbec. Nech si vyberiete čokoľvek, tak s aktívnym DLSS frame generation sa snímková frekvencia vždy približne zdvojnásobí. Aby bolo frame generation v hre možné vôbec zapnúť, musíte v nastaveniach operačného systému (Štart/Nastavenia/Systém/Obrazovka/Nastavenia grafiky) povoliť hardvérové urýchľovanie GPU.

Testovacia platforma vlastná scéna (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 po náraz o terén; API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia: AMD FidelityFX sharpening 0.

   


Výsledky vyššie sú získané testovaním podľa štandardnej metodiky na testy grafických kariet (s procesorom AMD Ryzen 9 5900X). Použitá je MSI RTX 4080 Suprim X s ovládačmi Nvidia 526.98 Game Ready.

Testy prebiehali na MSI RTX 4080 16GB Suprim X. Kompletné testy tejto grafickej karty nájdete v článku MSI RTX 4080 16GB Suprim X: Ada Lovelace s GPU blízko 3 GHz