Site icon HWCooling.net

Red Dead Redemption 2 začne od 13. júla podporovať DLSS 2.0

Už čoskoro bude RDR2 využívať služieb Deep Learning Super Sampling

Takmer dva roky od vydania počítačovej verzie Red Dead Redemption 2 táto hra dostane podporu Nvidia DLSS 2.0. To vnesie svieži vietor do plachiet aj starším grafickým kartám GeForce RTX 2000, ktoré vo väčšine prípadov pri vyšších vizuálnych nastaveniach nedosahujú na optimálne fps. Zrýchlenie sa ale stále hodí aj GeForce RTX 3000. Najmä v kombinácii s vysokorýchlostnými monitormi.

Júlový prídavok Red Dead Online: Blood Money znamená pre RDR2 nielen nové obsahové, ale i technologické veci. Už v utorok (13. 7.) začne po aktualizácii hra podporovať DLSS 2.0 so štyrmi možnosťami upscalingu na dosiahnutie vyššieho výkonu.

Týka sa to všetkých grafických kariet, ktoré DLSS podporujú, teda GeForce RTX 2000 a RTX 3000. Špeciálne v prípade slabších kariet z prvej generácie ray-tracyngových grafických kariet sa aj pri lepšej vizuálnej grafike môže dostávať z roviny „nehrateľnej“ do „hrateľnej“.

Nárast výkonu bude dávať zmysel ale aj pre nižší rad súčasných grafických kariet. Či už pre lepšie fungovanie na monitoroch s vysokým rozlíšením alebo na modeloch s vysokými obnovovacími frekvenciami obrazu.

V rozlíšení UHD (3840 × 2160 px) a na najvyšších grafických nastaveniach sa nad 60 fps držia iba mimoriadne výkonné grafické karty, ako sú RTX 3080 (Ti), RTX 3090 či RX 6900 XT (ale i to iba s aktívnym Resizable BAR). DLSS (2.0) vytiahne do príjemnejších fps aj RTX 3070 (Ti) či RTX 3060 (Ti).

Pre slabšie karty, najmä ako RTX 3060, zrýchlenie uvítajú najmä majitelia rýchlejších monitorov s rozlíšeniami FHD a QHD. Spomínaná RTX 3060 sa v RDR2 trochu „trápi“ aj v rozlíšení FHD, kde sa minimálne fps prepadávajú aj pod 50. Podobné to je i na RTX 2070 Super a na RTX 2060 (Super) a RTX 2070 sú výsledky ešte slabšie.


Kovbojka Red Dead Redemption 2 by po novom mohla byť konečne svižná aj na najpomalších grafických kartách, ktoré DLSS podporujú. A to bez potreby výrazného znižovania grafickej kvality. Krátko po DOOMe Eternal tak Nvidia rozširuje zoznam relatívne starších hier, v ktorých vidí potenciál aj pre takéto „spätné“ doplnenie podpory DLSS 2.0.