Site icon HWCooling.net

Ako formuje výkon Cyberpunk 2077 patch 1.2? Otestované!

Testovacia zostava

Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Málokde sa dočítate niečo pozitívne na adresu výkonu v Cyberpunk 2077. Ten je pod paľbou negatívnych narážok doteraz. Isteže, priemerných 60+ fps na najvyšších vizuálnych nastaveniach staršie grafiky nedávajú, ale taká RTX 3060 Ti ich zvláda aj v rozlíšení QHD aj s DXR. Síce s DLSS 2.0, ale to obrazovú kvalitu výrazne nedegraduje, ako môžete vidieť aj v našom článku porovnávajúcom detaily z tejto hry.

Skrátka a dobre, vzhľadom na jedinečnú a nadčasovú grafiku, ktorú Cyberpunk 2077 rozhodne má, sú hardvérové nároky primerané. Minimálne od januárového patchu 1.1, teda od doby, kedy s hrou aktívne pracujeme v testoch grafických kariet. Nejaké výrazné navýšenie výkonu s patchom 1.2 by nás asi prekvapilo, ale už len pre ten prehľad je dobré všetko premerať a porovnať s predošlým hotfixom 1.12.

Podľa poznámok CD Projektu patch 1.2 ani nesľubuje nejaké veľké zmeny vo výkone a predovšetkým rieši desiatky čiastkových chýb či prináša rôzne doplnky. To tu podrobne rozoberať nebudeme, kompletný zoznam úprav nájdete v prehľade na cyberpunk.net, v rámci tohto článku nás bude zaujímať dosah na výkon. Aj z toho dôvodu, aby sme vedeli pracovať s doteraz nameranými výsledkami, ktorých je už pomerne dosť.

Screenshot z hry Cyberpunk 2077 s DXR (Ultra) a DLSS 2.0 nastaveným na „performance“

Z pohľadu využívania hardvérových možností je po novom jednnou z kľúčových noviniek podpora ray-tracingovej grafiky aj na kartách AMD RX 6000. Ray tracing doteraz exkluzívne fungoval na GeForce a svojim spôsobom sa to v praxi nemení ani teraz, keď sa bude chápať slovo fungovať v zmysle „dá sa používať“. K (ne)použiteľnosti RT na grafikách AMD Radeon sa viac dočítate pri bilancovaní v závere článku.

Výkon s patchom 1.2 sme testovali tak na GeForce ako i Radeone. Konkrétne na MSI RTX 3060 Ti Gaming X TrioSapphire RX 6700 XT Nitro+ z posledných dvoch testov grafických kariet. Než sa pustíme do testov, ešte je vhodné poznamenať, že testovanie prebieha vo veternom tuneli s optimálnych prietokom vzduchu, ktorého stála teplota na vstupe je riadne kontrolovaná. I to sa podieľa na minimálnej chybe merania naprieč testami.

Na porovnávajúce účely sme použili grafické karty MSI RTX 3060 Ti a Sapphire RX 6700 XT Nitro+

Cyberpunk 2077 testujeme vždy v najvyšších nastaveniach, tak, ako môžete vidieť na sprievodných screenshotoch nastavení v jednotlivých kapitolách. Najprv hru testujeme cez DXR a DLSS/Fidelity FFX CAS, potom s DLSS a FidelityFX CAS, ale ešte stále bez ray tracingu, ten zapíname až v rámci meraní tretej kapitoly. Tam nájdete výsledky s natívnym nastavením, ale i v kombinácii s DLSS 2.0 na „performance“ a FidelityFX na 50 %. Tak pod Nvidia DLSS ako i AMD FFX, je renderovacie rozlíšenie v obidvoch osiach zmenšené na polovicu. SAM je pre vzájomné porovnanie s GeForce na Radeone vypnuté. Výsledky s povoleným Smart Access Memory však v rámci dotestu Sapphire RX 6700 XT Nitro+ pripravujeme na pondelok.

Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Testovacia zostava

Procesor AMD Ryzen 9 5900X
Chladič Noctua NH-U14S
Základná doska MSI MEG X570 Ace
Pamäte Patriot Blackout (4× 8 GB, 3600 MHz/CL18)
2× SSD Patriot Viper VPN100 (512 GB + 2 TB)
Napájací zdroj BeQuiet! Dark Power Pro 12 s 1200 W

Testovacia konfigurácia
ProcesorAMD Ryzen 9 5900X
Chladič CPUNoctua NH-U14S@12 V s NT-H2
Základná doskaMSI MEG X570 Ace
Pamäte (RAM)Patriot Blackout, 4× 8 GB, 3600 MHz/CL18
SSD2× Patriot Viper VPN100 (512 GB + 2 TB)
Napájací zdrojBeQuiet! Dark Power Pro 12 (1200 W)
/* Here you can add custom CSS for the current table */ /* Lean more about CSS: https://en.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets */ /* To prevent the use of styles to other tables use "#supsystic-table-724" as a base selector for example: #supsystic-table-724 { ... } #supsystic-table-724 tbody { ... } #supsystic-table-724 tbody tr { ... } */

Poznámka.: V čase testovania sú použité grafické ovládače Nvidia Game Ready 461.71 a AMD Adrenalin 21.3.1 a zostavenie OS Windows 10 Enterprise je 19042.



Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Cyberpunk 2077 bez „srandičiek“

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia žiadne.






   



Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Cyberpunk 2077 s DLSS a FidelityFX CAS

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia DLSS a FidelityFX CAS.

  

FidelityFX CAS (50 %)






DLSS (performance)








Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Cyberpunk 2077 s DXR, DLSS a FidelityFX CAS

Testovacia platforma vlastná scéna (Little China); API DirectX 12, prednastavený grafický profil Ultra; extra nastavenia DXR s DLSS a FidelityFX CAS.

   

DXR






DXR s DLSS (performance)






DXR s FidelityFX CAS (50 %)








Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Zlepšenia i zhoršenia…

V krátkosti by sa dalo konštatovať, že nový patch 1.2 do Cyberpunk 2077 neprináša výrazné výkonnostné zmeny. Ale to by bol veľmi povrchný záver. Zmeny vo výkone tu sú. Malé, ale sú. A pozoruhodné je, že zatiaľ, čo na GeForce má výkon zostupnú tendenciu, tak na Radeonoch je skôr vzostupná. Rozdiely sú ale naozaj zanedbateľné a len ťažko by ste po vyskúšaní oboch s istotou ukázali na patch, s ktorým hra beží rýchlejšie.

Na GeForce sa pohybujú rozdiely okolo 1 % (obvykle k dobru), s DLSS bez DXR je situácia podobná, t.j. žiadne až dvojpercentné zlepšenie a s FidelityFX CAS je nárast fps do troch percent. FHD s FFX CAS však RTX 3060 Ti veľmi nesedí a ako v jedinom nastavení sme tu namerali výraznejší, 4-percentný pokles.

Radeon si polepšil iba v kombinácii s FFX CAS, a i to len vo FHD a QHD o 1–2 %. Pri tých 2 % to vo FHD predstavuje rozdiel medzi 141,7 fps (predtým) a 144,8 fps (teraz). Výraznejšie rozdiely priemerných fps sme nezaznamenali nikde a nakoľko teda nejde o nič zásadné, v ďalších testoch nebudeme zahadzovať doteraz namerané výsledky. Pre úplnú korektnosť a presnosť výstupov však treba pri študovaní grafov zohľadňovať dátum testovania. Ten pri každej karte nájdete v interaktívnom okne. To na vás vyskočí po nájazde kurzora na príslušný pruh. Výsledky pred 30. marcom sú s patchom 1.12 (na tie môžete nasadiť percentuálnu korekciu z tohto článku) a staršie už s 1.2. Znovu a naposledy je však dobré dodať, že výkonnostné rozdiely medzi patchmi sú naozaj zanedbateľné a pri lúštení grafov sa z praktického hľadiska sa nimi skoro až nemá zmysel zapodievať.

Screenshot z hry Cyberpunk 2077 s DXR (Ultra) a DLSS 2.0 nastaveným na „performance“

Grafické karty AMD už síce podporujú ray tracing, ale zatiaľ si ho ešte poriadne neužijete. V natívnej podobe je výkon s ním nízky, výkon RX 6700 XT je 30 % pod RTX 3060, dosahované fps vo FullHD sa pohybujú okolo hodnoty 22. Hladký chod prirodzene nedosiahnete ani na RX 6900 XT s dvojnásobným počtom RT jednotiek, než má RX 6700 XT.

V natívnej podobe to vo vyšších rozlíšeniach „nie je ono“ nikdy ani na RTX 3090 a pomáha tomu až DLSS. To Radeony nepodporujú a čiastočne alternatívne FidelityFX CAS sa s DXR na kartách AMD neznesie, doslova. Po po zopár snímkach zatuhne obraz, potom preskočí do čiernej obrazovky, po ktorej nasleduje pád samotnej hry do OS. Takéto správanie nastáva tak s WHQL 21.3.1 ako i non-WHQL 21.3.2. Majiteľom RX 6×00 (XT) so záujmom o plynulejšiu ray-tracingovú grafiku v Cyberpunk 2077 tak nezostáva, než veriť, že takéto spojenie (DXR + FFX CAS) bude technicky možné a vyrieši ho nejaká z rýchlych záplat.