V ovládačoch Adrenalin 21.3.1 AMD hlási mnoho nových vecí

Adrenalin 21.3.1: rozšírenia podpory Dx12, integrácia stress testu a xy opráv

Nové grafické ovládače AMD vydalo až po prvej vlne testov RX 6700 XT. Táto postupnosť je pomerne zvláštna, ale možno je taká i preto, že tieto verejné ovládače reagujú už na niektoré jednoduchšie chyby tých „novinárskych“. Nech je to tak alebo inak, Adrenalin 21.3.1 prinášajú pomerne veľkú porciu záplat, rozšírení a optimalizácií, aj keď sú stále vo verzii beta. Po novom Radeon Software má napríklad vlastný záťažový test.

Prv, než sa dostaneme k výpisu opráv a známych chýb, je dobré uviesť kľúčové rozšírenia, ktoré staršie ovládače Adrenalin (21.2.2) nepodporovali. Teda to, prečo môže mať význam zmysel pre vás najväčší aktualizovať na Adrenalin 21.3.1 beta.

Hlavná je prirodzene podpora nových grafických kariet s GPU Navi 22 – RX 6700 (XT). Pozoruhodné pritom je, že tlačová správa neuvádza špecifickú podporu existujúcej RX 6700 XT, ale uvádza ju ako pre „RX 6700“ (teda aj pre zatiaľ nevydaný Radeon RX 6700). Vnikajú tak priestor na špekulácie, či tieto ovládače stihnú  a sú pripravené aj pre RX 6700. To by mohlo znamenať, že vydanie druhej grafickej karty postavenej na GPU Navi 22 nemusí byť ďaleko.

Pre majiteľov všetkých grafických kariet AMD sú nové ovládače zaujímavé pre podporu a optimalizácie hernej novinky DOOM Eternal: The Ancient Gods – Part Two.

Snímka z DOOM Eternal: The Ancient Gods – Part Two

Zapracované sú aj rozšírenia pre DirectX 12. Či už ide o podporu Anti-lagu pre hry podporujúce Dx12 alebo nejakým spôsobom vylepšený Radeon Enhanced Boost pre tituly s podporou Variable Rate Shading, čo je takisto jedna z exkluzívnych techník Dx12. Potom tieto nové ovládače  zahŕňajú niekoľko rozšírení pre API Vulkan ( VK_KHR_synchronization, VK_EXT_4444_formats, VK_EXT_conditional_rendering, and VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion).

A je tu aj pomerne veľa opráv, ktoré Adrenalín 21.3.1 riešia a sľubujú:

  • Odstránenie vyššej záťaže aplikácie Radeon Software na procesor, než by bolo primerané. Tá by mala po novom klesnúť
  • Stabilné (bez pádov) fungovanie nehlavnej súpravy Oculus VR v kombinácii s použitím kariet s grafickými jadrami Polaris (tzm. RX 5×0)
  • Správne zobrazenie textúr v Mincrafte s aktívnym DXR
  • Stabilný chod Call of Duty: Modern Warfare aj v nastaveniach s ray-tracingovou grafikou
  • Odstránenie neželaných „čiernych obrazoviek“ pri zakázanom Enhanced Sync s povoleným V-Sync v hrách bežiacich pod API Vulkan alebo v systémoch s hybridnými grafickými pod API Vulkan s povoleným Enhanced Sync
  • Pády hry Xuan-Yuan Sword VII s povoleným RT
  • Zlyhanie Bethesda launcheru pri spúšťaní niektorých hier
  • Lepšie fungujúci správu nastavení aplikácie Radeon Software. Doteraz sa stávalo, že globálny profil ignoroval lokálne nastavenia pre konkrétnu hru a po prvom spustení alebo obnovení továrenských nastavení mohla byť nefunkčná aj práca na „streamovacej karte“ (nebolo možné vytvoriť novú scénu)
  • Možné zlyhávanie systému/štartu pri zakázaní podpory HDCP alebo pri obnove továrenských nastavení
  • Odstránenie možných farebných chýb, ktoré môže spôsobovať Epic launcher alebo konkrétne v Cyberpunku 2077 spôsobovať aktívny Radeon Boost
  • Vyriešenie blikania obrazu, ku ktorému mohlo dochádzať vo viac-monitorových systémoch s grafikami Vega
  • Spoľahlivo funkčný audio výstup po pripojení k televízoru i v kombinácií s viackanálovými súpravami reproduktorov (5.1 a 7.1)

Ani tieto ovládače však nie sú stopercentné a nevyhli sa tomu, že v niektorých situáciách môže dochádzať k nasledujúcim poruchám:

  • Tlačidlo na štart a zrušenie interného záťažového testu sa pri zmenšení okna aplikácie Radeon Software vytratí
  • V istých prípadoch neželaná zmena preferovaného rozlíšenia pracovnej plochy
  • Povolený V-sync a nastavenie celo-obrazového (full-screen) režimu v hre Rocket League spôsobuje trhanie obrazu (stuttering) alebo ghosting
  • TDR (Timeout Detection and Recovery) pri dlhšom prehrávaní videa na Radeonoch RX 5×0
  • Občasné blikanie jasu v kombinácii FreeSyncu s bezrámčekovým zobrazením (borderless full-screen)
  • S Enhanced Sync v niektorých hrách pády do čiernej obrazovky. V prípade, že sa s niečím podobným stretnete, odporúča sa táto funkcia (Enhanced Sync) dočasne deaktivovať

Tých rôznych porúch môže byť, samozrejme, viac. Zatiaľ sú ale oficiálne tieto, v texte vyššie.

Pri tejto príležitosti trochu zneužijeme situáciu a všetkým čitateľom, ktorí čakajú na dnešné vydanie testov Sapphire RX 6700 XT Nitro+ sa ospravedlňujeme, trochu sa zdržia a vyjdú nakoniec až túto stredu.


  •  
  •  
  •  
  •  
Flattr this!

AMD Adrenalin 21.3.2 reagujú na DXR v Dirt 5 či Outriders

Sotva vyšli 21.3.1 WHQL a už tu máme 21.3.2. AMD chrlí jedny ovládače za druhými. Tieto (21.3.2) však neprinášajú zásadné zmeny, ale hlavne zahŕňajú oficiálnu podporu pre herné novinky Outriders a Evil Genius 2: World Domination. Ale takisto sú optimalizované s ohľadom na poslednú aktualizáciu (4.0) Dirt 5, s ktorou sa do hry dostáva ray tracing z ranných propagačných videí. Celý článok „AMD Adrenalin 21.3.2 reagujú na DXR v Dirt 5 či Outriders“ »

  •  
  •  
  •  
  •  

Pozrite sa, čo riešia nové grafické ovládače AMD Adrenalin 21.2.2

Po zhruba troch mesiacoch AMD aktualizovalo ovládače Adrenalin, ktoré sú určené pre všetky Radeony. Nová verzia 21.2.2 opravuje na niektorých grafikách možné chyby v Blenderi pri renderovaní cez Eevee alebo dostáva do Wolfenstein: Youngblood so zapnutým SAM očakávané zvýšenie výkonu, ktoré sa so staršími ovládačmi nedostavilo. Ale tak, ako to už býva, je tu i niekoľko dôvodov, prečo môže byť dobré túto verziu radšej vynechať. Celý článok „Pozrite sa, čo riešia nové grafické ovládače AMD Adrenalin 21.2.2“ »

  •  
  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *