Ako formuje výkon Cyberpunk 2077 patch 1.2? Otestované!

Aktualizovaný Cyberpunk 2077 je tu

Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Málokde sa dočítate niečo pozitívne na adresu výkonu v Cyberpunk 2077. Ten je pod paľbou negatívnych narážok doteraz. Isteže, priemerných 60+ fps na najvyšších vizuálnych nastaveniach staršie grafiky nedávajú, ale taká RTX 3060 Ti ich zvláda aj v rozlíšení QHD aj s DXR. Síce s DLSS 2.0, ale to obrazovú kvalitu výrazne nedegraduje, ako môžete vidieť aj v našom článku porovnávajúcom detaily z tejto hry.

Skrátka a dobre, vzhľadom na jedinečnú a nadčasovú grafiku, ktorú Cyberpunk 2077 rozhodne má, sú hardvérové nároky primerané. Minimálne od januárového patchu 1.1, teda od doby, kedy s hrou aktívne pracujeme v testoch grafických kariet. Nejaké výrazné navýšenie výkonu s patchom 1.2 by nás asi prekvapilo, ale už len pre ten prehľad je dobré všetko premerať a porovnať s predošlým hotfixom 1.12.

Podľa poznámok CD Projektu patch 1.2 ani nesľubuje nejaké veľké zmeny vo výkone a predovšetkým rieši desiatky čiastkových chýb či prináša rôzne doplnky. To tu podrobne rozoberať nebudeme, kompletný zoznam úprav nájdete v prehľade na cyberpunk.net, v rámci tohto článku nás bude zaujímať dosah na výkon. Aj z toho dôvodu, aby sme vedeli pracovať s doteraz nameranými výsledkami, ktorých je už pomerne dosť.

Screenshot z hry Cyberpunk 2077 s DXR (Ultra) a DLSS 2.0 nastaveným na „performance“

Z pohľadu využívania hardvérových možností je po novom jednnou z kľúčových noviniek podpora ray-tracingovej grafiky aj na kartách AMD RX 6000. Ray tracing doteraz exkluzívne fungoval na GeForce a svojim spôsobom sa to v praxi nemení ani teraz, keď sa bude chápať slovo fungovať v zmysle „dá sa používať“. K (ne)použiteľnosti RT na grafikách AMD Radeon sa viac dočítate pri bilancovaní v závere článku.

Výkon s patchom 1.2 sme testovali tak na GeForce ako i Radeone. Konkrétne na MSI RTX 3060 Ti Gaming X TrioSapphire RX 6700 XT Nitro+ z posledných dvoch testov grafických kariet. Než sa pustíme do testov, ešte je vhodné poznamenať, že testovanie prebieha vo veternom tuneli s optimálnych prietokom vzduchu, ktorého stála teplota na vstupe je riadne kontrolovaná. I to sa podieľa na minimálnej chybe merania naprieč testami.

Na porovnávajúce účely sme použili grafické karty MSI RTX 3060 Ti a Sapphire RX 6700 XT Nitro+

Cyberpunk 2077 testujeme vždy v najvyšších nastaveniach, tak, ako môžete vidieť na sprievodných screenshotoch nastavení v jednotlivých kapitolách. Najprv hru testujeme cez DXR a DLSS/Fidelity FFX CAS, potom s DLSS a FidelityFX CAS, ale ešte stále bez ray tracingu, ten zapíname až v rámci meraní tretej kapitoly. Tam nájdete výsledky s natívnym nastavením, ale i v kombinácii s DLSS 2.0 na „performance“ a FidelityFX na 50 %. Tak pod Nvidia DLSS ako i AMD FFX, je renderovacie rozlíšenie v obidvoch osiach zmenšené na polovicu. SAM je pre vzájomné porovnanie s GeForce na Radeone vypnuté. Výsledky s povoleným Smart Access Memory však v rámci dotestu Sapphire RX 6700 XT Nitro+ pripravujeme na pondelok.

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem

Před nedávnem vydalo AMD druhou generaci upscalingu pro hry FidelityFX Super Resolution – FSR 2.0, které už používá temporální rekonstrukci a podle testů se zdá, že díky tomu poskytuje srovnatelnou kvalitu jako na AI založené DLSS 2.x od Nvidie. Tato druhá generace zatím není dostupná ve velkém množství her, ale vypadá to, že by se to mohlo docela rychle měnit, protože přidat podporu je, zdá se, možné dokonce i neoficiálním modem. Celý článok „Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem“ »

  •  
  •  
  •  

Pohled na Nvidia DXR, Broadcast App a vizuální kvalitu DLSS

Právě zavádíme novou testovací metodiku grafických karet. Jednou z těch, která v ní budeme recenzovat, bude GeForce RTX 3070. Tu už máme v zajímavém provedení Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G se šesti obrazovými výstupy. Ještě než vyjde recenze, jsme s ní vyzkoušeli vizuální srovnání toho, jaký má dopad ray tracing a jak ovlivní kvalitu herní grafiky různá nastavení DLSS v posledním patchi Cyberpunku 2077. Celý článok „Pohled na Nvidia DXR, Broadcast App a vizuální kvalitu DLSS“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *