Pohled na Nvidia DXR, Broadcast App a vizuální kvalitu DLSS

Preview před testováním: RTX 3070 s šesti výstupy od Gigabyte

Právě zavádíme novou testovací metodiku grafických karet. Jednou z těch, která v ní budeme recenzovat, bude GeForce RTX 3070. Tu už máme v zajímavém provedení Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G se šesti obrazovými výstupy. Ještě než vyjde recenze, jsme s ní vyzkoušeli vizuální srovnání toho, jaký má dopad ray tracing a jak ovlivní kvalitu herní grafiky různá nastavení DLSS v posledním patchi Cyberpunku 2077.

Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master 8G

AORUS GeForce RTX 3070 Master 8G je nereferenční provedení GeForce RTX 3070 s chladičem s třemi axiálními ventilátory, z toho jeden je protiběžný a posazený o kousek níž. Lopatky krajních ventilátorů ho částečně překrývají, takže délka karty je lépe využitá a zmenšila se „jalová“ část pasivu, která není přímo profukovaná. Na konci karty je jinak prostupné okno, podobně jako u varianty Founders Edition. Nějakých 60 % z výstupu zadního ventilátoru tak odchází kartou nahoru do prostoru nad sloty PCI Express, což by mělo vylepšovat celkové chlazení.

Proti provedení Founders Edition od Nvidie vedle tříventilátorového chladiče nabízí také RGB iluminaci (s technologií RGB Fusion 2.0) nebo standardní staré dobré provedení napájení přes dva osmipinové konektory, takže nemusíte řešit adaptér a jednoduše připojíte jakýkoliv dostatečně výkonný zdroj. U obou konektorů je LED signalizace pro upozornění na problémy s napájením.

Karta má z továrny přetaktované GPU, uvádí se pro ní boost 1845 MHz, zatímco standardní referenční hodnota je 1725 MHz (navýšení je tedy o 7 %). Paměti jsou standardně 14,0GHz GDDR6 s kapacitou 8 GB, ale jak už jsme zmínili, výstupy jsou speciální: karta je má ve dvou patrech záslepky – v tom horním jsou obvyklé tři DisplayPorty 1.4a. Karta podporuje najednou čtyři displeje, ale má osazených šest portů, což dává větší svobodu v jejich využití.

Nejběžněji mají GeForce tři DisplayPorty (aby se dalo hrát na třech monitorech s G-Sync) a k tomu HDMI 2.1. Někdy jsou HDMI dvě, ale pak zase máte jen dva DisplayPorty. Model Aorus Master od Gigabyte toto řeší tím, že máte jak tři DisplayPorty pro případné třímonitorové hraní, tak trojici výstupů HDMI.

Dva z nich jsou HDMI 2.1 s podporou vysokých rozlišení. HDMI 2.1 má dokonce vyšší datový tok než DP 1.4, takže mít víc než jeden tento port je příjemné. Třetí port je ovšem jenom HDMI 2.0 s menšími schopnostmi co do podporovaných rozlišení a obnovovacích frekvencí – je to to ten prostřední, což by se mělo dát dobře pamatovat.

Jako specialitu má karta na hřbetě, tedy na té části, která je při standardním osazení nejlépe vidět, vlastní barevný LCD displej (nazvaný LCD Edge View), kde se mohou ukazovat nějaké informace o kartě jako je teplota, ale také uživatelsky zvolené věci – text, obrázky, ale i animace.

   

Mimochodem, karta také má nadstandardní – čtyřletou – záruku. V recenzi se samozřejmě ještě dozvíte víc.


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem

Před nedávnem vydalo AMD druhou generaci upscalingu pro hry FidelityFX Super Resolution – FSR 2.0, které už používá temporální rekonstrukci a podle testů se zdá, že díky tomu poskytuje srovnatelnou kvalitu jako na AI založené DLSS 2.x od Nvidie. Tato druhá generace zatím není dostupná ve velkém množství her, ale vypadá to, že by se to mohlo docela rychle měnit, protože přidat podporu je, zdá se, možné dokonce i neoficiálním modem. Celý článok „Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem“ »

  •  
  •  
  •  

Ako formuje výkon Cyberpunk 2077 patch 1.2? Otestované!

Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch. Celý článok „Ako formuje výkon Cyberpunk 2077 patch 1.2? Otestované!“ »

  •  
  •  
  •  

One comment Pridať komentár

  1. Umělou inteligenci ve hrách (pathfinding) by takto (RTC, TC) snad také šlo akcelerovat. Kéž to někoho trkne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *