Ako formuje výkon Cyberpunk 2077 patch 1.2? Otestované!

Zlepšenia i zhoršenia...

Včera vyšiel dlho očakávaný veľký balík opráv a rozšírení pre Cyberpunk 2077 číslovaný 1.2. Túto hru v testoch grafických kariet meriame obzvlášť podrobne, v šiestich rôznych nastaveniach. A podľa vysokej návštevnosti týchto kapitol vieme, že vás jej post-apokalyptická téma zaujíma. Otestovať rozdiel vo výkone „pred“ a „po“ bola preto milá povinnosť, na ktorú sme sa i my tešili. A to aj preto, že ray tracing ide už aj na Radeonoch.

Zlepšenia i zhoršenia…

V krátkosti by sa dalo konštatovať, že nový patch 1.2 do Cyberpunk 2077 neprináša výrazné výkonnostné zmeny. Ale to by bol veľmi povrchný záver. Zmeny vo výkone tu sú. Malé, ale sú. A pozoruhodné je, že zatiaľ, čo na GeForce má výkon zostupnú tendenciu, tak na Radeonoch je skôr vzostupná. Rozdiely sú ale naozaj zanedbateľné a len ťažko by ste po vyskúšaní oboch s istotou ukázali na patch, s ktorým hra beží rýchlejšie.

Na GeForce sa pohybujú rozdiely okolo 1 % (obvykle k dobru), s DLSS bez DXR je situácia podobná, t.j. žiadne až dvojpercentné zlepšenie a s FidelityFX CAS je nárast fps do troch percent. FHD s FFX CAS však RTX 3060 Ti veľmi nesedí a ako v jedinom nastavení sme tu namerali výraznejší, 4-percentný pokles.

Radeon si polepšil iba v kombinácii s FFX CAS, a i to len vo FHD a QHD o 1–2 %. Pri tých 2 % to vo FHD predstavuje rozdiel medzi 141,7 fps (predtým) a 144,8 fps (teraz). Výraznejšie rozdiely priemerných fps sme nezaznamenali nikde a nakoľko teda nejde o nič zásadné, v ďalších testoch nebudeme zahadzovať doteraz namerané výsledky. Pre úplnú korektnosť a presnosť výstupov však treba pri študovaní grafov zohľadňovať dátum testovania. Ten pri každej karte nájdete v interaktívnom okne. To na vás vyskočí po nájazde kurzora na príslušný pruh. Výsledky pred 30. marcom sú s patchom 1.12 (na tie môžete nasadiť percentuálnu korekciu z tohto článku) a staršie už s 1.2. Znovu a naposledy je však dobré dodať, že výkonnostné rozdiely medzi patchmi sú naozaj zanedbateľné a pri lúštení grafov sa z praktického hľadiska sa nimi skoro až nemá zmysel zapodievať.

Screenshot z hry Cyberpunk 2077 s DXR (Ultra) a DLSS 2.0 nastaveným na „performance“

Grafické karty AMD už síce podporujú ray tracing, ale zatiaľ si ho ešte poriadne neužijete. V natívnej podobe je výkon s ním nízky, výkon RX 6700 XT je 30 % pod RTX 3060, dosahované fps vo FullHD sa pohybujú okolo hodnoty 22. Hladký chod prirodzene nedosiahnete ani na RX 6900 XT s dvojnásobným počtom RT jednotiek, než má RX 6700 XT.

V natívnej podobe to vo vyšších rozlíšeniach „nie je ono“ nikdy ani na RTX 3090 a pomáha tomu až DLSS. To Radeony nepodporujú a čiastočne alternatívne FidelityFX CAS sa s DXR na kartách AMD neznesie, doslova. Po po zopár snímkach zatuhne obraz, potom preskočí do čiernej obrazovky, po ktorej nasleduje pád samotnej hry do OS. Takéto správanie nastáva tak s WHQL 21.3.1 ako i non-WHQL 21.3.2. Majiteľom RX 6×00 (XT) so záujmom o plynulejšiu ray-tracingovú grafiku v Cyberpunk 2077 tak nezostáva, než veriť, že takéto spojenie (DXR + FFX CAS) bude technicky možné a vyrieši ho nejaká z rýchlych záplat.


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem

Před nedávnem vydalo AMD druhou generaci upscalingu pro hry FidelityFX Super Resolution – FSR 2.0, které už používá temporální rekonstrukci a podle testů se zdá, že díky tomu poskytuje srovnatelnou kvalitu jako na AI založené DLSS 2.x od Nvidie. Tato druhá generace zatím není dostupná ve velkém množství her, ale vypadá to, že by se to mohlo docela rychle měnit, protože přidat podporu je, zdá se, možné dokonce i neoficiálním modem. Celý článok „Podpora FSR 2.0 přidána do Cyberpunku 2077 neoficiálním modem“ »

  •  
  •  
  •  

Pohled na Nvidia DXR, Broadcast App a vizuální kvalitu DLSS

Právě zavádíme novou testovací metodiku grafických karet. Jednou z těch, která v ní budeme recenzovat, bude GeForce RTX 3070. Tu už máme v zajímavém provedení Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G se šesti obrazovými výstupy. Ještě než vyjde recenze, jsme s ní vyzkoušeli vizuální srovnání toho, jaký má dopad ray tracing a jak ovlivní kvalitu herní grafiky různá nastavení DLSS v posledním patchi Cyberpunku 2077. Celý článok „Pohled na Nvidia DXR, Broadcast App a vizuální kvalitu DLSS“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *