Vyšli nové ovládače AMD. Podpora nových hier, staré chyby z minula ale zostávajú nevyriešené
Sotva vyšli 21.3.1 WHQL a už tu máme 21.3.2. AMD chrlí jedny ovládače za druhými. Tieto (21.3.2) však neprinášajú zásadné zmeny, ale hlavne zahŕňajú oficiálnu podporu pre herné novinky Outriders a Evil Genius 2: World Domination. Ale takisto sú optimalizované s ohľadom na poslednú aktualizáciu (4.0) Dirt 5, s ktorou sa do hry dostáva ray tracing z ranných propagačných videí.
Zatiaľ čo Nvidia svoje herné ovládače vydáva pomerne pravidelne, jeden za mesiac, tak AMD má v správe trochy iný systém. Dlhú prestávku (od novembra do februára) teraz strieda pomerne turbulentné obdobie, v ktorom v krátkom časovom slede vychádza po Adrenalin 21.3.1 z utorka minulého týždňa ďalší číslovaný ovládač – Adrenalin 21.3.1. Ten na rozdiel od toho predošlého však neprichádza s takými rozsiahlymi úpravami a ide o taký „prílepok“. Ale ten môže byť dôležitý. To trebárs pre hráčov Dirt 5.
S najnovšou aktualizáciou hra konečne podporuje DXR, ktorý Codemaster tak vehementne prezentoval. Prvé a z tohto pohľadu už staršie verzie napriek tomu ray-tracingovú grafiku nepodporovali a posledná voľba grafických nastavení sa týkala AMD FidelityFX. To sa však teraz mení a najnovšie ovládače Adrenalin sa ladili i s ohľadom na správne fungovanie DXR v Dirt 5.
Adrenalin 21.3.2 sú pripravované aj na dve hry, ktoré ste ešte nehrali. Jednou z nich je trojáčkový Outriders od Square Enix, ktorý vychádza zajtra, 1. apríla.
Druhá hra, pre ktoré majú nové ovládače oficiálnu podporu, je Evil Genius 2: World Domination. Zneužívať virtuálne svety vo svoj prospech môžete už dnes od 17:00, kedy Evil Genius 2: World Domination vychádza.
Ovládače opravili aj niektoré z minulých chýb. Nepresnú detekciu frekvencií GPU pri ladení, miznúce tlačidlá záťažového testu po zmenšení okna či problematické tiene v hre Insurgency: Sandstorm a povoleným FreeSync v kombinácii s bezokrajovým zobrazením na celú obrazovku by už nemalo dochádzať k black screenom. Nič z toho by sa už diať nemalo.
Tradične je tu ale zopár známych chýb, pre ktoré sa vám aktualizácia nemusí oplatiť. Z pretrvávajúcich vecí z predošlých ovládačov je to možné trhanie obrazu (stuttering) alebo ghosting v Rocket League s povolenou vertikálnou synchronizáciou v obvyklom zobrazení na „full-screen“. Nevyriešený zostal aj možný TDR (Timeout Detection and Recovery) počas prehrávania videa či blikanie jasu s aktívnym FreeSyncom. Enhanced Sync v niektorých hrách môže i naďalej privolať čiernu obrazovku. A nakoniec je tu zase možné blikanie obrazu na Vegách v systémoch s viacerými zobrazovacími zariadeniami. To už na zozname vyriešených chýb mali aj Adrenalin 21.3.2, ale nakoniec to ešte asi predsa len AMD úplne nedotiahlo.
- Contents
- Vyšli nové ovládače AMD. Podpora nových hier, staré chyby z minula ale zostávajú nevyriešené
Frekvencia VRAM na max v idle zostala, pomáha len nanútiť monitoru nižšiu zobrazovaciu frekvenciu, čo pri 60Hz monitore je riadne prasácke riešenie. Softvéroví inžinieri AMD sa môžu hanbiť. O probléme, ktorý existuje od novembrových ovládačov vedia a veselo ho ignorujú.
jop to maju ako featuru 😀 ale pri niektorych konfiguraciach (gpu+monitor) sa to da obist cez „cru“ editnutim timing-u pre profil rozlisenia monitora pri zachovani daneho rozlisenia a vysokej obnovovacej freq. bud nastavenim standart lcd timing alebo manualne prist na vhodny konfig (niektore monitory to maju jednoduchsie, pretoze je na ne dostupne odskusane nastavenie od inych uzivatelov)