Prodeje GeForce RTX 4070 jsou slabé. Nvidia omezí výrobu karet

Nejen slevy. Nižší než očekávané prodeje nového modelu prý vedly i k přerušení výroby

Ve středu jsme tu měli zprávu, dle které Nvidia už chystá zlevňování čerstvě vydané grafiky GeForce RTX 4070. Během týdne po vydání byly karty skladem a nedošlo k obvyklému nedostatku nebo navyšování cen (naopak se už objevují za cenu pod doporučenou). Z toho se usuzuje, že prodeje nejsou zřejmě tak velké, jak by se Nvidii líbilo. Údajně by proto také mohla omezit výrobu této karty, aby přebytek karet nezůstal trčet ve skladech.

Na Chinese Board Channel Forums se objevily zprávy, podle kterých se Nvidia s výrobci karet dohodla na dočasném pozastavení výroby, které má snížit celkový objem GeForce RTX 4070 dodaných na trh tak, aby jich nevznikl přebytek. Nvidia údajně přeruší dodávky čipu AD104 (v konfiguraci určené pro tento model, vyšší GeForce RTX 4070 Ti se to asi týkat nebude) na jeden měsíc, čímž bude pozastavená i výroba kompletních karet RTX 4070.

Podle WCCFtechu, který o tomto informoval, byly prodeje GeForce RTX 4070 relativně silné hned po uvedení, ale klesly v následujících dnech, když byla uspokojena naakumulovaná poptávka hráčů, kteří na kartu přímo cíleně čekali. Pokud jsou ale zprávy o nemastných neslaných prodejích pravdivé, pak je možné, že tento model na rozdíl od vyšších modelů nové generace Nvidie není pro hráče až tak atraktivní. Možná mimo jiné proto, že tento segment už je víc citlivý na cenu a zájemce odrazuje 20% zdražení proti předchozí generaci (RTX 4070 stojí 599 $, zatímco RTX 3070 startovala za 499 $).

Nejvíce úspěšné prý byly karty Founders Edition a ty modely partnerských výrobců, které se prodávaly za doporučenou cenu, zatímco prodeje příplatkových edic byly slabé. Je možné, že ono omezení výroby reflektuje hlavně tyto dražší karty. Teoreticky by mohl být omezený výstup levnějších grafik, aby se podařilo prodat dražší verze. Nicméně údaje o tom, jak dobře se ty nebo ony modely RTX 4070 prodávají, asi mohou být hodně anekdotické, takže je otázka, jak přesně tyto informace prezentované WCCFtechem odráží realitu.

Nvidia GeForce RTX 4070 Founders Edition (zdroj: David Giannis)

Každopádně má snížení výroby proti původnímu plánu sladit zásoby karet s poptávkou na trhu, aby nevznikly přebytky na skladech, kterých pak někdy bývá problém se zbavit. Firmy pak musí stejně výrobu omezit a někdy i přistoupit k drastickým slevám.

Toto rozhodnutí vyrábět méně tak v určitém smyslu brání tlaku na snižování cen, ale v tomto kontextu by se nemělo mluvit o tom, že jde o nějaké nekalé umělé šroubování cen nahoru (viz nedávnou špatně pochopenou kontroverzi v tomto duchu okolo AMD). Když trh nekupuje, snížení výroby je zcela přirozené. Kromě toho se Nvidia určitému snížení cen nebrání (podle zpráv o rabatech, které dává firma výrobcům karet).

Výrobu omezují i další

Je asi namístě přidat, že omezení výroby grafik není nějaká senzace, která by znamenala závažné problémy Nvidie. V současné ekonomické situaci to není nic neobvyklého. Prodeje počítačů jsou meziročně zhoršené o desítky procent a řada výrobců hardwaru musela dříve naplánované objemy výroby redukovat. Tato informace se objevila i v souvislosti s Applem, který prý také asijským dodavatelům oznámil omezení či pozastavení výroby MacBooků. Nynější zprávy o Nvidii mohou být víceméně jen součást globálního trendu.

Zdroj: WCCFtech

Jan Olšan, redaktor Cnews.cz


⠀⠀

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Nvidia chce oživit SFF herní PC a malé grafiky, chystá standard

Grafické karty za poslední roky hodně přibraly – délky i tloušťky trhají rekordy, zatímco před deseti lety byly tříslotové karty výjimka. Z trojventilátorových chladičů se stala norma a tyto dlouhé chladiče používají i karty s nízkým TDP v podstatě kvůli vzhledu. Toto ale likviduje možnosti stavby malých herních PC v SFF skříních. Snad se ale situace zlepší, Nvidia totiž chystá iniciativu, která má pomoct malá PC zase zpopularizovat. Celý článok „Nvidia chce oživit SFF herní PC a malé grafiky, chystá standard“ »

  •  
  •  
  •  

Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix

Občas lidi říkají, že dnešní hry se nevyrovnají těm starým a kromě grafiky toho moc nenabízí. Co kdyby se ale dala moderní grafika doplnit do klasických pecek starých i třeba dvacet let? Právě k tomu má sloužit technologie (nebo software) RTX Remix od NVIDIE, která má umožnit relativně snadno přidat i do velmi starých her pomocí modu kvalitnější grafiku – včetně raytracingových efektů i věcí jako je DLSS nebo DLAA. Podíváme se, jak to funguje. Celý článok „Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix“ »

  •  
  •  
  •  

Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?

O víkendu tu byly informace o nové generaci grafik od AMD, teď pro změnu o tom, co chystá Nvidia. Jak si asi pamatujete, doposud jsme operovali s tím, že příchod nové generace GeForce (pravděpodobně s označením RTX 5000) bude po trošku delší době než po tradičních dvou letech. Přímo oficiální dokument Nvidie totiž next-gen herní GPU ukazoval až na rok 2025. Ale vypadá to, že Nvidia vydání urychlí a bude přece jenom letos. Celý článok „Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *