GeForce 471.41 GR vychádzajú pre Windows 11 a RDR2 s DLSS

Podpora WDDM 3.0, Red dead Redemption, 2 Chernobylite a konečne nemrznúci DOOM Eternal

Aktuálne grafické ovládače Nvidia sú prvé s oficiálnou podporou WDDM 3.0, s ktorým prichádza Windows 11. Okrem toho ale GF 471.41 Game Ready sú lepšie optimalizované pre DLSS v Red Dead Redemption 2 a takisto pre hernú novinku Chernobylite. Nová je i podpora CUDA 11.4 a podarilo sa odstrániť aj zopár vážnejších nedostatkov predošlých ovládačov, medzi ktoré patrilo napríklad aj zamŕzanie hry DOOM Eternal.

Na finálnu verziu operačného systému Windows 11 si síce ešte chvíľu počkáte, ale už aj „Insider Preview“ podporuje WDDM 3.0. To vo W11 vylepšuje možnosti GPU akcelerácie, a to napríklad i podporou Dynamic refresh rate. Atraktívna funkcia to je najmä pre majiteľov notebookov s adaptívnym obnovovaním obrazu (VRR) displejov, ktoré majú nad 120 Hz.

S DRR by správa vysokých obnovovacích frekvencií displejov mohla byť hospodárnejšia (s využívaním vysokých obnovovacích frekvencií iba v prípade potreby), čo by mohlo viesť k úspore energie a vyššej výdrži na batériu. Ako to ale celé funguje lepšie objasnia až testy. WDDM 3.0 samozrejme vylepšuje GPU akceleráciu na viacerých úrovniach, aj v rámci linuxového prostredia Windows (WSL) a GF 471.41 GR sú preň optimalizované.

S týmito novými grafickými ovládačmi Nvidia by mal lepšie fungovať aj Red Dead Redemption 2 s DLSS. Toto rozšírenie (DLSS 2.0) v hre pribudlo s nedávnou aktualizáciou. To isté sa týka aj Chernobylite, do ktorého bolo DLSS 2.0 pridané až s odstupom nejakého času (aj keď je pravda, že finálna verzia hry vychádza až o týždeň a doteraz bola v early access) a GF 471.41 GR majú na tieto zmeny reagovať vyšším výkonom alebo lepšou stabilitou. Skrátka si dali vývojári v rámci týchto ovládačov záležať na tom, aby bol chod RDR2 a Chernobylite s DLSS 2.0 efektívnejší než so staršími ovládačmi.

O pekný rad titulov sa rozšíril aj zoznám nových podporovaných hier v GeForce Experience – Curse of the Dead Gods, Elite Dangerous: Odyssey, Endzone – A World Apart, Into the Radius VR, Lego Builder’s Journey, Muck, Naraka: Bladepoint, NieR Replicant, Nigate Tale, Slime Rancher, Solasta: Crown of the Magister, The Last Spell a Wildermyth.

S G-Sync oficiálne podporované sú i dva monitory Samsung – LS28AG700N a LC27G50A. A z neherných vecí treba pri GF 471.41 GR poukázať aj na podporu CUDA 11.4.

Medzi opravené chyby v tejto verzií ovládačov patria nasledujúce veci. Hardvérová akcelerácia v Capture One, ktorá so staršími ovládačmi mohla zlyhávať alebo úplne nefungovať. Odstránený je aj problém „strateného“ HUDu v hre Valorant a hlavne by už počas hrania nemal zamŕzať DOOM Eternal. To bolo spôsobné zrejme nejakou chybou po júnových rozšíreniach s ray-tracingom a DLSS.

padať by už nemalo ani League of Legends s vo všetkých hrách správne snáď bude fungovať už i Ansel tak, ako Nvidia uvádza. S predošlými ovládačmi ste sa mohli stretávať s nevhodne posunutou hĺbkou ostrosti celej scény. Odstránený by mal byť už aj skreslená farba kurzora na niektorých monitoroch, ktoré používajú DCS a HDMI 2.1 v kombinácii s HDR.

Ojedinele sa potom ešte po inštalácii nových ovládačov rozlíšenie prepínalo do 640 × 480 px, s GF 471.41 GR by sa už ani toto diať nemalo. Skreslené cez HDMI 2.1 nemá byť už ani zvuk, čo bolo zaznamenané v spojitosti s monitormi s rozlíšením 8K. Podľa slov Nvidie zvuk nebude vypadávať ani už na televízoroch LG C9 OLED. A nakoniec by sa v RDP (rozhranie na pripojenie k vzdialenej pracovnej ploche) už nemali objavovať ani obrazové nedostatky pri nastavení 10-bitových farieb.

Na opravenie pádov v Batman: Arkham Knight s turbulentným dymom si ale ešte počkáte. Zatiaľ sa v grafických nastaveniach odporúča vypnúť voľbu Interactive Smoke/FOG. Na niektorých systémoch môže stále pretrvávať trhanie prehrávajúceho videa na YouTube počas rolovania stránky.

V Hitman 3 s vypnutou vertikálnou synchronizáciou obrazu sa zase môžete stretnúť s náhodným blikaním obrazu. To (sprevádzané aj inými obrazovými chybami) sa môže objavovať aj v hre v Monster Hunter World. Nenechajte sa prekvapiť ani pádmi v Sonic & All-Stars Racing Transformed. Môže k nim dochádzať pri jazde cez vodu.

Monitory pripojené cez DisplayPort sa pri 8-bitovom výstupe môžu prejavovať vyššou latenciu než pri 10 bitoch. Ako riešenie sa tu ponúka vypnutie MPO (Multiplane Overlay) v registroch OS. Korektne s týmito ovládačmi nemusí spolupracovať ani 49″ monitor Samsung Oddysey G9 s pomerom strán 32:9, to pre eventuálne nefungujúcu detekciu podporovaných zobrazovacích režimov.


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Ovládače Nvidia 472.12 podporujú W11, Far Cry 6 a veľa iného

Nový operačný systém Windows 11 (RTM) pôjde do predaja už o dva týždne. Nvidia takto má už takto v predstihu ovládače s oficiálnou podporou. Každopádne nielen pre to sú GeForce 472.12 Game Ready a Studio WHQL zaujímavé. Výhľadovo takisto vychádza celkom slušná hŕstka hier, do ktorých tieto ovládače vnášajú isté optimalizácie. Týka sa to aj očakávaného titulu Diablo II: Resurrected. Celý článok „Ovládače Nvidia 472.12 podporujú W11, Far Cry 6 a veľa iného“ »

  •  
  •  
  •  

Sú nové grafické ovládače Nvidia 471.68 WHQL, herné aj štúdiové

Naraz, v rovnaký čas, vyšli ovládače Nvidia Game Ready aj Studio. Tie herné vnášajú optimalizácie pre viacero nových hier, ale odstrańujú aj niektoré problémy v starých hrách. Dym v Batman: Arkham Knight už konečne nemá spôsobovať problémy a zdá sa, že niektoré problémy sa podarilo odstrániť aj v aplikáciách Topaz Labs na vylepšovanie obrazovej kvality videí a fotografií. Celý článok „Sú nové grafické ovládače Nvidia 471.68 WHQL, herné aj štúdiové“ »

  •  
  •  
  •  

GeForce 471.11 GR: Optimalizované pre DOOM s RT či F1 2021

Nvidia do nových herných ovládačov zapracovala viacero zmien. Hlavne sú pripravené na aktualizáciu DOOM Eternal, ktorá budúci týždeň do hry pridá podporu ray-tracingovej grafiky a DLSS. Ovládače s číslom 471.11 ale konečne riešia i mnohé dlho pretrvávajúce problémy. Či už ide o blikanie vo WOW: Shadowlands či vyskytujúce sa ťažkosti VRR pri zrkadlení obrazu. To a aj iné mnohé nedostatky by mali byť už opravené. Celý článok „GeForce 471.11 GR: Optimalizované pre DOOM s RT či F1 2021“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *