Nvidia Broadcast App 1.3 sníží dopad na výkon, lepší RTX Voice

Nvidia Brodcast App má novou verzi 1.3: opravy a zlepšení

S grafikami GeForce RTX 3000 vydala Nvidia software Broadcast App nabízející filtrování zvukového vstupu a AI video efekty pro streamování a umožňující zapojit tyto efekty do různého softwaru na streamování her, zpracování videa nebo komunikaci. Broadcast App teď dostává novou verzi 1.3, které přidává podstatná vylepšení a opravy, například i v AI algoritmu odstraňujícího šum a hluk, který dřív občas vygumoval i regulérní řeč.

Nová verze Broadcast 1.3 je již stažení na stránkách Nvidie. Tato verze by měla vylepšovat podporu pro různé kamery, mikrofony a nahrávací karty – Nvidia jmenuje oficiální kompatibilitu s Canon EOS Webcam utility, Nikon Webcam Utility, OBS Virtual Camera a dalšími. Funkce Nvidia Broadcast App by také teď měly být již přímo zabudované do softwaru mikrofonů, kamer a headsetů od AverMedia (aplikace CamEngine, VoiceEngine).

Menší spotřeba grafické paměti

První z významných změn, které verze 1.3 přináší, je snížení hardwarových požadavků, díky kterému by Broadcast App měla mít menší dopad na běh zbytku počítače při práci. Mělo by se to týkat zvlášť případu, kdy používáte více efektů najednou. To aplikace povolila ve verzi 1.2, jenže filtry navíc konzumují videopaměť grafické karty a v případě, kdy jich bylo použito víc na vstup kamery a běželo i filtrování hlasu/zvuku (RTX Voice), tak výkon mohl trpět (asi i kvůli tomu, že karty GeForce mají až na 12GB GeForce RTX 3060 a pak RTX 3090 relativně menší kapacity paměti…).

Broadcast App 1.3 by v těchto případech měla výrazně pomoct. Optimalizace údajně snížily spotřebu paměti až o 40 %, takže by propad výkonu (zhoršení dosažených FPS) ve hrách měl být zmírněn.

Opravená detekce hlasu

Druhé z funkčních zlepšení se týká kvality filtru RTX Voice, který je určen k vyčištění audio vstupu z mikrofonu od nežádoucího hluku z pozadí. To je užitečné pro streamování hráčů do internetu (takže se jim do produkce nedostávají hluky z domácnosti nebo zvenčí). RTX Voice pro tyto účely používá neuronovou síť natrénovanou na odebrání těchto šumů a hluků a ponechání lidské řeči, jde tedy o aplikaci umělé inteligence.

Nvidia Broadcast App (Zdroj: Nvidia)

Dosavadní model této AI ale měl své mouchy. Bylo pozorováno, že s hlukem se někdy (mělo prý jít o vzácné případy) odstraní i řeč, která měla být zachována, takže mluvčí náhle vypadne. Typicky to údajně bylo tehdy, pokud se tón hlasu zvýšil, nebo člověk začal více křičet v emocionálně vypjatých herních momentech (ještě štěstí, že tyto pokročilé technologie neexistovaly za časů Leeroye Jenkinse…).

V Broadcast App 1.3 by měly tyto problémy snad být opravené, model AI byl přetrénován s dalšími daty a snad by nyní už měl i v těchto situacích rozeznat hlas od hluku a šumu pozadí.

Také by ve verzi 1.3 ještě měly být provedeny nějaké další opravy chyb a uživatelského rozhraní, které ale už asi budou menšího nebo kosmetického rázu.

Zdroj: Nvidia, techPowerUp

Jan Olšan, redaktor Cnews.cz


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

První specifikace karet GeForce RTX 3000 Super: bez větší paměti

Už nějakou dobu se objevují informace, že Nvidia stejně jako u architektury Turing vyrobí zhruba po roce působení grafik generace Ampere její refresh, tedy nové modely s vyšším výkonem, které zřejmě budou označené jako RTX 3000 Super. Na internetu se teď objevily předběžné specifikace těchto karet od osvědčeného zdroje Kopite7kimi. Máme počty jednotek a paměti, u kterých to ale vypadá, že Nvidia nechystá vytoužené vyšší kapacity. Celý článok „První specifikace karet GeForce RTX 3000 Super: bez větší paměti“ »

  •  
  •  
  •  

Nvidia DLAA: vyhlazování na principu DLSS, ale bez upscalingu

Když před třemi roky vyšly GeForce RTX 2000 a Nvidia představovala budoucí technologii DLSS, mluvila nejen o AI upscalingu, kterým je DLSS teď známé. Oznámen byl i režim „DLSS 2X“, v kterém neuronová síť prováděla jen vyhlazování a další postprocessing, ale už ne upscaling. Snažila by se čistě o zlepšení kvality, ne o zrychlení. Tato část se ale nikdy nerealizovala. Až teď to vypadá, že se jí dočkáme, ale pod novým jménem: DLAA. Celý článok „Nvidia DLAA: vyhlazování na principu DLSS, ale bez upscalingu“ »

  •  
  •  
  •  

Čipů Ampere není dost. Znovu se vrátí GeForce RTX 2060, ale 12GB

Z oblasti grafických karet přichází hodně divoká zpráva, zároveň také ukazující bídu, která panuje kvůli kryptoměnové bublině. Ač už brzo uplyne rok od vydání nové generace grafik, Nvidia zřejmě pořád nebude mít dost těchto čipů. Došlo to tak daleko, že vrátí do výroby starý model GeForce RTX 2060 generace Turing, aby díru na trhu pomohl zaplnit. Ale zvětší této kartě kritizovanou 6GB paměť, takže to současně bude i novinka. Celý článok „Čipů Ampere není dost. Znovu se vrátí GeForce RTX 2060, ale 12GB“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *