466.63 GR: Podpora RTX 3080 Ti, expanzia Reflexu a ďalšie
Spolu s vydaním RTX 3080 Ti vyšli aj prvé verejné ovládače, ktoré tieto grafické karty podporujú. Zaujímavé môžu byť takisto pre majiteľov starších grafík a súčasne napríklad hráčov No Man’s Sky. V tomto titule dolaďujú výkon s DLSS, ktorý možno kombinovať i s VR. Iné hry zase získavajú podporu Nvidia Reflex a tieto ovládače sú pripravené už aj na Chivalry II či Sniper Ghost Warrior Contracts 2 s dnešným dátumom vydania.
Nové grafické ovládače GeForce 466.63 Game Ready oficiálne podporujú RTX 3080 Ti, ktoré vyšli včera. To v súčasnej situácii bežných spotrebiteľov pre maloobchodnú nedostupnosť výkonných grafických kariet vzrušovať nemusí.
Atraktívnejšie je, že tieto ovládače prinášajú veľa nového i pre staršie grafiky či hry. Len nedávno vyšla aktualizácia pre No Man’s Sky s pridaním podpory DLSS, pre ktorú sú najnovšie herné ovládače Nvidia optimalizované.
Tu treba dodať, že No Man’s Sky je prvá hra, ktorá podporuje DLSS a súčasne VR. A obzvlášť v tomto virtuálnom prostredí sa vyžaduje vysoký výkon, respektíve vysoké snímkové frekvencie, ktoré DLSS dostane i zo slabších grafických kariet strednej triedy.
S novými ovládačmi 466.63 GR sa rozširuje i zoznam hier, ktoré podporujú Nvidia Reflex. Jedná sa o War Thunder a dokonca i Escape from Tarkov, ktorý snáď navždy zostane uviaznutý v beta verzii. Ale rozumieme tomu posadnutiu vývojárov perfekcionizmom.
Potom je tu i podpora s optimalizáciami pre Sniper Ghost Warrior Contracts 2, táto hra vyšla dnes. A už o týždeň vychádza krvavé Chivalry II, pre ktoré Nvidia pravdepodobne špeciálne ovládače vydávať nebude – optimalizované sú už tieto.
Chyby, ktoré prinášajú GeForce 466.63 Game Ready, sú známe či oficiálne iba dve. Ak máte grafickú kartu pripojenú k UHD televízoru, tak pri zapínaní VR hier môže dochádzať k zamŕzaniu obrazu. Pri grafických kartách Turing a Pascal – RTX 20×0 (Ti) a GTX 16×0/10×0 (Ti) – je nedostupný režim rozrazenia 4K so 120 Hz.
Zoznam pretrvávajúcich chýb je ale širší. S filtrom Nvidia Freestyle spolu so zapnutým HDR sa môžu nesprávne zobrazovať farby. Zrejme však nepôjde o nič závažné a už teraz Nvidia sľubuje, že ďalších ovládačov sa to už tykať nebude. V HDR môže s niektorými monitormi, ktoré sú pripojení cez HDMI, dochádzať i k blikaniu obrazu. Na to by mohol podľa odporúčaní Nvidie zabrať i reštart systému.
Náhodné blikanie WOW: Shadowlands sa zdá už naozaj ako neriešiteľný problém a nejaký čas sa z ovládačov na ovládače ťahajú i eventuálne pády so zapnutým nastavení „turbulence smoke“ v Batman: Arkhnam Knight. Podobne ako možné trhanie prehrávaného videa na YouTube pri rolovaní stránky či zadrhávanie zapínania hier v prípadoch, keď je na pozadí spustený nástroj na monitorovanie GPU.
Pomerne nové sa však zdajú byť komplikácie s možnými výpadkami video signálu pri zapínaní hier, keď je v rámci viac-monitorovej konfigurácii so zrkadlením obrazu zapnutý A-Sync.