Metodika testovania
Vymeniteľné mechanické spínače, ktoré môžete i rôzne kombinovať, a LED diplej s možnosťou personalizácie textu robia z ROG Strix Flare II Animate pomerene výnimočnú klávesnicu. Podobne ako väčšina drahších modelov má i táto poriadnu (a pohodlnú) opierku pod zápästia. Celkovo sa tu príliš nešetrilo, vyhotovenie je robustné a aj v rámci tejto klávesnice Asus obišiel spínače tretích strán a použil svoje vlastné.
Metodika testovania
Otestovať kľúčové parametre klávesníc, ako napríklad reakčné časy tlačidiel, input lag či mechanický odpor klávesov, je pomerne zložité. Vieme, ako by sa tieto veci dali otestovať, ale testy klávesníc nebudeme robiť zase až tak často, aby dával vývoj náročnej metodiky zmysel. Čo sa však dá otestovať veľmi jednoducho, je hlučnosť klávesov. Na to používame hlukomer Voltcraft SL-100, ktorý je od testovaných klávesov vzdialený vždy zhruba 30 cm.
Hladinu hluku meriame pri najpoužívanejších klávesoch. Jednak teda pri medzerníku, ktorý pre svoju dĺžku a typ použitých spôn znie inak ako ostatné klávesy a je často hlučnejší. Zvlášť meriame aj klávesy Enter a Backspace, ktoré sa svojim tvarom od väčšiny klávesov takisto odlišujú. A nakoniec štvorlístok „herných“ WASD. Pri meraní hladiny hluku je snaha stláčať klávesy vždy rovnakou priemernou silou aj rýchlosťou. K zisteniu koľko klávesov je možné stlačiť súčasne používame aplikáciu AquaKey.
Z merateľných vecí zaznamenávame aj spotrebu. Nejde síce o nič zásadné, ale vďaka externej karte USB nazývanej Sonnet Allegro a power metru PCIe vlastnej výroby vieme tento údaj odmerať veľmi rýchlo a presne. Pre výpočet čistej spotreby klávesnice samozrejme zohľadňujeme aj spotrebu samotnej karty USB, ktorú odčítavame. Pri analýze spotreby je zaujímavé, aký podiel z celkovej spotreby má klávesnica ako taká a koľko spotrebujú samotné LED pri polovičnom a maximálnom jase.
Okrem spotreby podsvietenia LED meriame v rovnakých režimoch (s intenzitou na 50 a 100 %) aj jeho jas. To v truhlici, ktorej všetky vnútorné steny sú polepené zrkadlovou fóliou. To pre vyššiu citlivosť a dosiahnutie vyššieho rozlíšenia. Svetlo sa nakoniec vyodráža do stropného otvoru so snímačom luxmetra. Ten používame UNI-T UT383S. Z týchto meraní sa dá ľahko zistiť efektivita podsvietenia – spotrebu na jednotku luxu. Tento pomer sa výrazne odvíja aj od spôsobu, akým sú LED tienené, a to či už konštrukciou spínača (či jeho puzdra) alebo svetlovodivým popisom klávesy.
Nakoniec digitálnym sklonomerom meriame aj sklon klávesnice. Ten je takisto zapisovaný do grafov. Nie preto, že by ho nebolo možné uvádzať aj do úvodnej tabuľky so špecifikáciami, ale preto, aby sa naprieč testami dali jednoducho porovnávať sklony jednotlivých klávesníc.
Vymeniteľné mechanické spínače, ktoré môžete i rôzne kombinovať, a LED diplej s možnosťou personalizácie textu robia z ROG Strix Flare II Animate pomerene výnimočnú klávesnicu. Podobne ako väčšina drahších modelov má i táto poriadnu (a pohodlnú) opierku pod zápästia. Celkovo sa tu príliš nešetrilo, vyhotovenie je robustné a aj v rámci tejto klávesnice Asus obišiel spínače tretích strán a použil svoje vlastné.
- Contents
- Detaily
- Obslúžna aplikácia
- Metodika testovania
- Hlučnosť a sklon klávesnice
- Spotreba klávesnice a jas podsvietenia
- Záver