Metodika testovania
Séria 60 od Nvidie býva medzi hráčmi najpopulárnejšia a najzastúpenejšia. Dôvod je jednoduchý, je ním cenová dostupnosť. S príchodom grafických kariet GeForce RTX sa však situácia trochu mení. RTX 2060 sú už o dosť drahšie ako GTX 1060 alebo GTX 960. Zároveň však platí, že RTX 2060 je akutálne najlacnejšia vstupenka do sveta real-time ray tracingu a DLSS. My sme sa pozreli na vrcholovú kartu Asusu, ROG Strix RTX 2060 O6G Gaming.
Metodika testovania
Grafickú kartu sme testovali v domácom, nie laboratórnom prostredí. Napriek tomu bola snaha o čo najpresnejšie výsledky. Tie sú preto priemerom nameraných hodnôt z opakovaných testov. Pri porovnaní s ostatnými grafikami boli použité totožné komponenty. Ich zoznam je nasledovný:
Testovacia konfigurácia | |
Procesor | Intel Core i9-9900K |
Základná doska | Gigabyte Z390 Aorus Xtreme |
Chladič procesora | Fractal Design Celsius S36 |
Teplovodivá pasta | Noctua NT-H1 |
RAM | Patriot Viper RGB, 2× 8 GB, 3600 MHz/CL16 |
SSD | Samsung 960 Pro 512 GB + Adata XPG SX8200 480 GB |
Napájací zdroj | SeaSonic Prime 1300 W (80Plus Gold) |
Skrinka | Fractal Design Define S2 |
Testy zahŕňajú syntetické benchmarky na porovnanie surového výkonu ako aj porovnania v reálnych hrách. Cieľom bolo zistiť rozdiely v širokom spektre testov a porovnať výkon grafických kariet pri základných taktoch aj po pretaktovaní. Okrem veľkého množstva výkonnostných testov v 1080/1440/2160p, nájdete v grafoch i testy spotreby a hlučnosti. Spotreba je meraná zariadením Zeon „inteligentná domácnosť“. Vďaka mobilnej aplikácii môžeme počas testov realizovať screenshoty a z nich potom následne vypočítať priemery. Testy spotreby takto prebiehajú v 3DMarku, v ktorom je súbežne sledované zahrievanie (odčítavame maximálnu teplotu), priemerná frekvencia GPU detekovaná nástrojom HWinfo a nakoniec hlučnosť.
Na meranie hladiny hluku používame hlukomer Reed R8080, ktorý je na čo najvyššie rozlíšenie (a odfiltrovanie ševelenia napríklad vodnej pumpy) nakrátko vo vzdialenosti zhruba 5 cm od stredu grafickej karty. Najprv meriame hlučnosť pri impulznej modulácii (PWM) nastavenej na 30, 50, 80 a 100 % a potom i pri automatickom riadení v 3DMarku. Pretože výkon a spolu s ním aj hlučnosť, je kolísavá, hlučnosť meriame vždy počas celého testu a do grafov vynášame priemernú hodnotu.
- Contents
- Základné parametre a detaily
- Porovnanie s inými modelmi
- Metodika testovania
- Spotreba, zahrievanie a frekvencie GPU
- Úroveň hluku
- 3D Mark Fire Strike, Time Spy, Port Royal a testy DLSS
- Unigine Heaven a Superposition
- Far Cry 5
- Assassin's Creed Odyssey
- Shadow of the Tomb Raider
- Metro Exodus
- GTA V
- Hodnotenie