Gigabyte RTX 2080 Gaming OC: Do 4K s cenou pod tisícku

Hodnotenie

Testy grafických kariet rozširujeme o RTX 2080 v podaní Gigabyte (Gaming OC). Ide o high end grafiku, ktorá je výkonovo na úrovni predchádzajúceho top modelu GTX 1080 Ti. Na rozdiel od nej však ponúka výhody série RTX, teda predovšetkým ray-tracingu. Pre ozajstného nadšenca je tu však RTX 2080 Ti a pre bežných hráčov cenovo dostupnejšia RTX 2070. Má tak RTX 2080 vôbec význam?

Hodnotenie

Gigabyte so sériou RTX predstavil nový dizajn, ktorý nájdeme naprieč všetkými modelmi. RTX 2080 Gaming OC nie je výnimkou. Tešiť sa tak môžete na všetky výhody, ktoré sme si spomenuli už pri ostatných modeloch a teda režim ventilátora „0 dBA“, diskrétny dizajn a nadpriemerné výsledky pri teplotách a hlučnosti. Prekvapením je tiež minimálny nárast teploty po pretaktovaní a to len 1°C.

Výkon grafiky je presne medzi testovanými RTX 2070 a RTX 2080 Ti, čo sa dalo očakávať. Reálne tak záleží len a len na vás, v akom rozlíšení plánujete hrávať a pri akých nastaveniach. RTX 2080 by som označil ako vstupnú grafiku do sveta 4K na vysokých grafických nastaveniach. FPS sa pohybujú medzi 50 – 60 snímkami za sekundu v závislosti od titulu. RTX 2070 je na toto rozlíšenie už nedostatočná a RTX 2080 Ti pre väčšinu hráčov cenovo nedostupná. Preto ak ste si zakúpili 4K monitor/TV a plánujete v tomto rozlíšení hrávať, RTX 2080 nebude krokom vedľa.

V základnom nastavení sa tak jadra pohybuje okolo 1890 – 1920 MHz. Stabilné pretaktovanie sme dosiahli pri nastaveniach +140 MHz na jadre a +1000 MHz na pamätiach. Po OC sa tak pohybuje na rozmedzí 2040 – 2055 MHz, čo je veľmi dobrá hodnota. Výsledky výkonu po OC v testoch nám ukazujú solídny nárast výkonu a to pri minimálnom zvýšení teploty jadra a náraste spotreby len o 30 W. Opäť sa potvrdzuje, že túto generáciu grafík Gigabyte zvládol na výbornú.

 

Za poskytnutie testovacích hier vďačíme e-shopu digihry.sk

 

 

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

GeForce RTX 5000 nebudou 3nm, mají stejný 4nm proces jako B200

Odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil. Tak nějak je to nyní s grafikami GeForce RTX 5000 a informacemi, které o nich neoficiálně prosakují (ty oficiální budou až za rok). Původně jsme pracovali se zprávami, že herní GPU Blackwell, na kterých budou příští herní grafiky Nvidie založené, budou 4nm čipy, ale před časem to začalo vypadat na 3nm proces, což by bylo pozitivum. Ovšem odhalení výpočetní verze B200 věci zase změnilo… Celý článok „GeForce RTX 5000 nebudou 3nm, mají stejný 4nm proces jako B200“ »

  •  
  •  
  •  

Na GeForce RTX 2000 a GTX 1600 se dá zapnout ReBAR modem UEFI

Objevila se docela zajímavá zpráva. Pomocí modifikace se podařilo rozběhnout funkci PCI Express Resizable BAR (či ReBAR) na grafikách Nvidia generace Turing (GeForce RTX 2000 a GTX 1600), které ji normálně nepodporují. Můžete si na nich tak o něco zlepšit výkon ve hrách. Je to však docela komplikovaný hack, a ačkoliv je to technicky zajímavá věc, nelze ho úplně doporučit, pokud nejste experti, které nerozhodí „bricknutá“ deska. Celý článok „Na GeForce RTX 2000 a GTX 1600 se dá zapnout ReBAR modem UEFI“ »

  •  
  •  
  •  

GeForce RTX 5090 nakonec s 512bitovou pamětí, GB203 má 96 SM

Minulý týden se dostaly ven informace o 28GHz pamětech na grafikách GeForce generace RTX 5000. Byla to ale jen předehra, leaker Kopite7kimi poté přidal podrobnější pohled na specifikace chystaných herních GPU generace Blackwell. Zdá se, že to bude větší výkonnostní skok. Tak trochu v duchu citátu „odvolávám, co jsem odvolal“ je totiž zpět ve hře 512bitová sběrnice, s níž by Blackwell byl nejtěžší kalibr Nvidie za dlouhou dobu. Celý článok „GeForce RTX 5090 nakonec s 512bitovou pamětí, GB203 má 96 SM“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *