Gigabyte RTX 2080 Gaming OC: Do 4K s cenou pod tisícku

Metodika testovania

Testy grafických kariet rozširujeme o RTX 2080 v podaní Gigabyte (Gaming OC). Ide o high end grafiku, ktorá je výkonovo na úrovni predchádzajúceho top modelu GTX 1080 Ti. Na rozdiel od nej však ponúka výhody série RTX, teda predovšetkým ray-tracingu. Pre ozajstného nadšenca je tu však RTX 2080 Ti a pre bežných hráčov cenovo dostupnejšia RTX 2070. Má tak RTX 2080 vôbec význam?

Metodika testovania

Grafickú kartu sme testovali v domácom, nie laboratórnom prostredí. Napriek tomu bola snaha o čo najpresnejšie výsledky. Tie sú preto priemerom nameraných hodnôt z opakovaných testov. Pri porovnaní s ostatnými grafikami boli použité totožné komponenty. Ich zoznam je nasledovný:

   

   

Testy zahŕňajú syntetické benchmarky na porovnanie surového výkonu ako aj porovnania v reálnych hrách. Cieľom bolo zistiť rozdiely v širokom spektre testov a porovnať výkon grafických kariet pri základných taktoch aj po pretaktovaní. Okrem veľkého množstva výkonnostných testov v 1080/1440/2160p, nájdete v grafoch i testy spotreby a hlučnosti. Spotreba je meraná zariadením Zeon „inteligentná domácnosť“. Vďaka mobilnej aplikácii môžeme počas testov realizovať screenshoty a z nich potom následne vypočítať priemery. Testy spotreby takto prebiehajú v 3DMarku, v ktorom je súbežne sledované zahrievanie (odčítavame maximálnu teplotu), priemerná frekvencia GPU detekovaná nástrojom HWinfo a nakoniec hlučnosť.

Na meranie hladiny hluku používame hlukomer Reed R8080, ktorý je na čo najvyššie rozlíšenie (a odfiltrovanie ševelenia napríklad vodnej pumpy) nakrátko vo vzdialenosti zhruba 5 cm od stredu grafickej karty. Najprv meriame hlučnosť pri impulznej modulácii (PWM) nastavenej na 30, 50, 80 a 100 % a potom i pri automatickom riadení v 3DMarku. Pretože výkon a spolu s ním aj hlučnosť, je kolísavá, hlučnosť meriame vždy počas celého testu a do grafov vynášame priemernú hodnotu.

 

 

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix

Občas lidi říkají, že dnešní hry se nevyrovnají těm starým a kromě grafiky toho moc nenabízí. Co kdyby se ale dala moderní grafika doplnit do klasických pecek starých i třeba dvacet let? Právě k tomu má sloužit technologie (nebo software) RTX Remix od NVIDIE, která má umožnit relativně snadno přidat i do velmi starých her pomocí modu kvalitnější grafiku – včetně raytracingových efektů i věcí jako je DLSS nebo DLAA. Podíváme se, jak to funguje. Celý článok „Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix“ »

  •  
  •  
  •  

Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?

O víkendu tu byly informace o nové generaci grafik od AMD, teď pro změnu o tom, co chystá Nvidia. Jak si asi pamatujete, doposud jsme operovali s tím, že příchod nové generace GeForce (pravděpodobně s označením RTX 5000) bude po trošku delší době než po tradičních dvou letech. Přímo oficiální dokument Nvidie totiž next-gen herní GPU ukazoval až na rok 2025. Ale vypadá to, že Nvidia vydání urychlí a bude přece jenom letos. Celý článok „Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?“ »

  •  
  •  
  •  

[Update] Zákaz exportu GPU do Číny: GeForce RTX 4090D zůstává

USA loni začaly uplatňovat embargo na vývoz výkonných GPU do Číny, což má chránit jejich strategickou bezpečnost tím, že ztíží Číně vývoj pokročilých AI například pro vojenské účely. Na podzim zákaz nastavil limity výkonu tak, že nedovolily vývoz GeForce RTX 4090, na což ale Nvidia zareagovala modelem GeForce RTX 4090D, který má ořezané výpočetní jednotky a výkon tak, aby se do stanovených limitů přesně vešel. Nyní však byl zakázaný také. Celý článok „[Update] Zákaz exportu GPU do Číny: GeForce RTX 4090D zůstává“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *