Gigabyte RTX 2080 Gaming OC: Do 4K s cenou pod tisícku

Základné parametre a detaily

Testy grafických kariet rozširujeme o RTX 2080 v podaní Gigabyte (Gaming OC). Ide o high end grafiku, ktorá je výkonovo na úrovni predchádzajúceho top modelu GTX 1080 Ti. Na rozdiel od nej však ponúka výhody série RTX, teda predovšetkým ray-tracingu. Pre ozajstného nadšenca je tu však RTX 2080 Ti a pre bežných hráčov cenovo dostupnejšia RTX 2070. Má tak RTX 2080 vôbec význam?

Hodnotenie

Gigabyte so sériou RTX predstavil nový dizajn, ktorý nájdeme naprieč všetkými modelmi. RTX 2080 Gaming OC nie je výnimkou. Tešiť sa tak môžete na všetky výhody, ktoré sme si spomenuli už pri ostatných modeloch a teda režim ventilátora „0 dBA“, diskrétny dizajn a nadpriemerné výsledky pri teplotách a hlučnosti. Prekvapením je tiež minimálny nárast teploty po pretaktovaní a to len 1°C.

Výkon grafiky je presne medzi testovanými RTX 2070 a RTX 2080 Ti, čo sa dalo očakávať. Reálne tak záleží len a len na vás, v akom rozlíšení plánujete hrávať a pri akých nastaveniach. RTX 2080 by som označil ako vstupnú grafiku do sveta 4K na vysokých grafických nastaveniach. FPS sa pohybujú medzi 50 – 60 snímkami za sekundu v závislosti od titulu. RTX 2070 je na toto rozlíšenie už nedostatočná a RTX 2080 Ti pre väčšinu hráčov cenovo nedostupná. Preto ak ste si zakúpili 4K monitor/TV a plánujete v tomto rozlíšení hrávať, RTX 2080 nebude krokom vedľa.

V základnom nastavení sa tak jadra pohybuje okolo 1890 – 1920 MHz. Stabilné pretaktovanie sme dosiahli pri nastaveniach +140 MHz na jadre a +1000 MHz na pamätiach. Po OC sa tak pohybuje na rozmedzí 2040 – 2055 MHz, čo je veľmi dobrá hodnota. Výsledky výkonu po OC v testoch nám ukazujú solídny nárast výkonu a to pri minimálnom zvýšení teploty jadra a náraste spotreby len o 30 W. Opäť sa potvrdzuje, že túto generáciu grafík Gigabyte zvládol na výbornú.

 

Za poskytnutie testovacích hier vďačíme e-shopu digihry.sk

 

 

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

MSI končí s grafikami Radeon, soustředí se jenom na GeForce

Vypadá to, že se opět zmenší výběr grafických karet AMD Radeon. Ty výrobci obvykle nabízejí v menším počtu variant proti grafikám Nvidia GeForce, ale je i o dost více výrobců, od nichž se dá koupit grafika Nvidie, proti těm, kteří vyrábějí Radeony. Mezi těmi teď ubude společnost MSI, která podobně jako Asus nebo Gigabyte dlouho vyráběla grafiky obou značek, ale nyní se přeorientovává čistě na Nvidii. A prakticky s okamžitou platností. Celý článok „MSI končí s grafikami Radeon, soustředí se jenom na GeForce“ »

  •  
  •  
  •  

Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix

Občas lidi říkají, že dnešní hry se nevyrovnají těm starým a kromě grafiky toho moc nenabízí. Co kdyby se ale dala moderní grafika doplnit do klasických pecek starých i třeba dvacet let? Právě k tomu má sloužit technologie (nebo software) RTX Remix od NVIDIE, která má umožnit relativně snadno přidat i do velmi starých her pomocí modu kvalitnější grafiku – včetně raytracingových efektů i věcí jako je DLSS nebo DLAA. Podíváme se, jak to funguje. Celý článok „Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix“ »

  •  
  •  
  •  

Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?

O víkendu tu byly informace o nové generaci grafik od AMD, teď pro změnu o tom, co chystá Nvidia. Jak si asi pamatujete, doposud jsme operovali s tím, že příchod nové generace GeForce (pravděpodobně s označením RTX 5000) bude po trošku delší době než po tradičních dvou letech. Přímo oficiální dokument Nvidie totiž next-gen herní GPU ukazoval až na rok 2025. Ale vypadá to, že Nvidia vydání urychlí a bude přece jenom letos. Celý článok „Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *