Tabuľka parametrov
Zatiaľ čo pre niekoho môže byť v rámci svojej ceny najatraktívnejšia grafická karta RX 7900 XT, iný môže v tejto pozícii vidieť RTX 4070 Ti. A obaja majú pravdu, len sa teda nezhodujú na prioritách. Mimo ray-tracingovú grafiku je Radeon atakujúci či dokonca predbiehajúci RTX 4080 o triedu vyššie. To síce na úkor povedzme, horšej technologickej vyváženosti a i horšej energetickej efektivity, ale pokiaľ niekto silné stránky GeForce neocení…
Parametre | Sapphire RX 7900 XT Pulse | |
MSI RTX 4070 Ti Suprim X 12G | ||
Architektúra | RDNA 3 | |
Čip | Navi 31 XT (215-145000156) | |
Výrobný proces | 5 nm + 6 nm | |
Plocha čipu | 300 mm² + 5× 37 mm² | |
Tranzistorov | <58 mld. | |
Počet jednotiek | 84 | |
Shadery | 5376 | |
Základný takt | 1720 MHz | |
Game Clock (AMD) | 2075 MHz | |
Takt Boostu | 2450 MHz | |
RT jednotky | 84 | |
AI/tensor jadrá | – | |
ROP | 192 | |
Textúrovacie jednotky | 336 | |
L2 Cache | 6 MB | |
Infinity Cache | 80 MB | |
Rozhranie | PCIe 4.0 ×16 | |
Multi-GPU prepojenie | – | |
Pamäť | 20 GB GDDR6 | |
Takt pamätí | 20,0 GHz | |
Šírka zbernice | 320 bitov | |
Priepustnosť pamätí | 800,0 GB/s | |
Fillrate (pixely) | 470,2 Gpx/s | |
Fillrate (textúry) | 822,9 Gtx/s | |
FLOPS (FP32) | 52,0 TFLOPS | |
FLOPS (FP64) | 1609,0 GFLOPS | |
FLOPS (FP16) | 104,62 TFLOPS | |
AI/tensor TOPS (INT8) | – | |
AI/tensor FLOPS (FP16) | – | |
TDP | 315 W | |
Prídavné napájanie | 2× 8-pin | |
Dĺžka karty | 313 mm | |
Hrúbka karty | 54 mm | |
Shader Model | 6.7 | |
DirectX/Feature Level | DX 12 Ultimate (12_2) | |
OpenGL | 4.6 | |
Vulkan | 1.3 | |
OpenCL | 2.2 | |
CUDA | – | |
Video enkóder | VCN 4.0 | |
Formáty enk. | HEVC, H.264, AV1 | |
Rozlišenie enk. | 8K | |
Video dekóder | VCN 4.0 | |
Formáty dek. | HEVC, H.264,VP9, AV1 | |
Rozlíšenie dek. | 8K | |
Maximálné rozlíšenie monitora | 7680 × 4320 px | |
HDMI | 2× (2.1a) | |
DisplayPort | 2× (2.1 UHBR) | |
USB-C | – | |
MSRP | 899 eur/14 586 Kč |
- Contents
- Sapphire RX 7900 XT Pulse v detailoch
- Tabuľka parametrov
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR
- Counter-Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s DXR
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- CompuBench (OpenCL)
- SPECviewperf 2020 a SPECworkstation 3
- Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí
- 3D rendering 1/2 (LuxMark a Blender@Cycles)
- 3D rendering 2/2 (Blender@Radeon ProRender a Eevee)
- Úprava fotografií (Adobe Photoshop, Lightroom a Affinity Photo)
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Lámanie hesiel
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU a VRAM
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)
- Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Záver
Dik za recenziu. Od stranky 33 sa nenacitavaju na stranke grafy.
Ďakujem za upozornenie, už je všetko v poriadku. Môžete sa vrátiť na veci, ktoré predtým chýbali. 🙂