Frekvenčná charakteristika zvuku
Smart Access Memory má k dokonalosti ďaleko. A hoci z celkového pohľadu ide o užitočnú technológiu, takisto sa ukazuje, že i veľmi nestabilnú. To, čo platilo dnes nemusí zajtra a z hĺbkového rozboru vidieť všetky tie záplaty. Jednak tie, ktoré odstraňujú najväčšie problémy, ktorými sa nikto nechváli, a jednak tie, ktoré po malých krôčikoch dvíhajú priemerný výkon.
Frekvenčná charakteristika zvuku
Merania prebiehajú v aplikácii TrueRTA, ktorá zaznamenáva zvuk v škále 240 frekvencií v zaznamenávanom rozsahu 20–20 000 Hz. Pre možnosť porovnania naprieč článkami exportujeme do štandardných pruhových grafov dominantnú frekvenciu z nízkeho (20–200 Hz), stredného (201–2000 Hz) a vysokého (2001–20 000 Hz) spektra. Na ešte podrobnejšiu analýzu zvukového prejavu je však dôležité vnímať celkový tvar grafu a intenzitu všetkých frekvencií/tónov. Ak by ste v grafoch a tabuľkách nižšie niečomu nerozumeli, odpovede na všetky otázky nájdete v tomto článku. Ten vysvetľuje, ako správne čítať namerané údaje nižšie.
Graphics card | Dominant sound freq. and noise level in F1 2020@2160p | NF-F12 PWM | NF-A15 PWM | ||||
Low range | Mid range | High range | |||||
Frequency [Hz] | Noise level [dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | ||
AMD Radeon RX 6800 (SAM on) | 100,794 | -71,019 | 1076,347 | -66,494 | 9665,273 | -81,252 | |
AMD Radeon RX 6800 (SAM off) | 100,794 | -71,759 | 1107,887 | -67,416 | 2091,412 | -75,288 | |
Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | 100,794 | -76,045 | 1107,887 | -77,850 | 7034,643 | -74,423 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM on) | 100,794 | -71,589 | 1107,887 | -74,742 | 10848,902 | -76,306 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM off) | 100,794 | -72,991 | 1107,887 | -74,724 | 10848,902 | -76,519 |
Graphics card | Dominant sound freq. and noise level in SOTTR@2160p | NF-F12 PWM | NF-A15 PWM | ||||
Low range | Mid range | High range | |||||
Frequency [Hz] | Noise level [dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | ||
AMD Radeon RX 6800 (SAM on) | 100,794 | -71,769 | 1140,350 | -66,111 | 9948,487 | -81,293 | |
AMD Radeon RX 6800 (SAM off) | 100,794 | -71,603 | 1140,350 | -67,765 | 9665,273 | -80,642 | |
Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | 100,794 | -75,410 | 1076,347 | -72,321 | 7240,773 | -74,199 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM on) | 100,794 | -73,222 | 1107,887 | -73,892 | 10848,902 | -76,328 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM off) | 100,794 | -73,170 | 1107,887 | -75,262 | 10848,902 | -75,397 |
Graphics card | Dominant sound freq. and noise level in Blender (Cycles), Classroom | NF-F12 PWM | NF-A15 PWM | ||||
Low range | Mid range | High range | |||||
Frequency [Hz] | Noise level [dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | ||
AMD Radeon RX 6800 (SAM on) | 100,794 | -71,913 | 987,015 | -89,190 | 7452,944 | -88,332 | |
AMD Radeon RX 6800 (SAM off) | 100,794 | -71,136 | 987,015 | -89,041 | 7452,944 | -88,237 | |
Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | 106,787 | -81,541 | 1659,995 | -80,568 | 6834,380 | -77,967 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM on) | 97,924 | -79,763 | 1208,159 | -89,625 | 7671,332 | -85,188 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM off) | 100,794 | -72,980 | 1243,561 | -95,235 | 7671,332 | -84,980 |
Graphics card | Dominant sound freq. and noise level in CS:GO@1080p (coils only) | NF-F12 PWM | NF-A15 PWM | ||||
Low range | Mid range | High range | |||||
Frequency [Hz] | Noise level [dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | Frequency [Hz] | Noise level [-dBu] | ||
AMD Radeon RX 6800 (SAM on) | 100,794 | -71,813 | 987,015 | -87,658 | 7452,944 | -80,420 | |
AMD Radeon RX 6800 (SAM off) | 100,794 | -72,013 | 1659,955 | -90,354 | 8863,094 | -84,530 | |
Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | 100,794 | -75,576 | 1140,350 | -81,739 | 9948,487 | -78,734 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM on) | 100,794 | -73,593 | 1659,955 | -79,766 | 7452,944 | -73,997 | |
AMD Radeon RX 6800 XT (SAM off) | 100,794 | -73,272 | 1659,955 | -83,327 | 7452,944 | -76,372 |
- Contents
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR
- Counter Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s FidelityFX CAS
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- CompuBench (OpenCL)
- SPECviewperf 2020 a SPECworkstation 3
- Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí
- 3D rendering 1/2 (LuxMark a Blender@Cycles)
- 3D rendering 2/2 (Blender@Radeon ProRender a Eevee)
- Úprava fotografií (Adobe Photoshop, Lightroom a Affinity Photo)
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Lámanie hesiel
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)
- Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Záver
Tieto recky sú šialenstvo, skláňam sa.