Adrenalin 21.8.2: Opravy v F1 2021, Control a vyšší výkon pre Myst

Vyšli nové ovládače AMD Adrenalin 21.8.2. Toto je prehľad zmien

Grafické ovládače AMD Adrenalin 21.8.2 prichádzajú s niekoľkými opravenými chybami v obraze, ktoré s Adrenalin 21.8.1 vznikali v niektorých nových trojáčkových hrách. Ale takisto sú tieto ovládače optimalizované pre augustové novinky, ako sú Aliens: Fireteam Elite, Little Nightmares II: Enhanced Edition či hlavne Myst. V tejto hre ma byť po aktualizćií dosahovaná aj vyššia snímková frekvencia.

Dnes po takmer 28 rokoch vyšiel remake adventúry Myst. Tá podporuje aj raytracingovú grafiku a s jej použitím (a nastavením na „medium“) AMD uvádza, že v rozlíšení UHD ovládače 21.8.2 oproti predošlým (21.8.1) zvyšujú fps o približne 6 % (testovanie na konfigurácii s Radeon RX 6800, Ryzen 9 5900X a 16 GB RAM). V nižších rozlíšenia alebo v iných nastaveniach (napríklad v kombinácii s AMD FSR, ktoré hra takisto podporuje) môže byť rozdiel ešte výraznejší, ale je možné, že práve v takejto konštatácii nastavení je výkonnostný zisk najatraktívnejší.

Optimalizácie nových ovládačov sa dotýkajú aj Aliens: Fireteam Elite a Little Nightmares II: Enhanced Edition, teda nových hier, ktoré takisto vyšli ostatných pár hodinách.

Dôležité je i zapracovanie opráv pre Control, v ktorom pod DirectX 12 mohlo dochádzať ku zobrazovacím chybám svetelných lúčov. AMD to uvádzalo špeciálne v kontexte nových Radeonov RX 6600 XT, ale diať sa to mohlo zrejme aj na iných kartách. K tomu už však s Adrenalin 21.8.2 dochádzať nemá ako ani ku chybám v F1 2021 v režime s rozdelenou obrazovkou pre viacerých hráčov.

Opravené majú byť aj ťažkosti s nechceným ukončovaním relácie v aplikácii OBS na nahrávanie obrazu v prípade, že ste použili kodek H265/HEVC. AMD to už označuje za vyriešené podobne ako eventuálne komplikácie okolo používateľského rozhrania vlastných ovládačov, ktoré so staršími ovládačmi zvyklo pri pokusoch o spustenie niekedy nereagovať. Alebo nefungujúce automatické aktualizácie Ryzen Master po aktualizácii na najnovšie ovládače. Jedno i druhé by sa už malo fungovať korektne.

Chyby okolo OBS však AMD vyriešilo, zdá sa, iba čiastočne. Medzi známymi chybami sa uvádza, že nahrávanie môže na pozadí pokračovať aj v prípade, že používateľ ukončí reláciu a zavrie aplikaciu. Za normálnych okolností by sa malo v takomto prípade prerušiť aj nahrávanie, ale či sa tak naozaj stalo, radšej skontrolujte. V staršej hre PayDay 2 sa môžu počas hrania v obraze objavovať artefakty, a to zrejme na viacerých grafických kartách vrátane RX 6800 XT.

S chybami sprevádzanými pádmi do čiernej obrazovky sa môžete stretnúť aj v herných tituloch Myst (o tej tu už reč bola) a Kingshunt. Po tom, prečo sa to deje, AMD zatiaľ pátra a nemá vysvetlenie, ale možné riešenie tu je. Dočasne sa v softvéri Radeon odporúča zakázať Metrics Overlay or Radeon alebo doostrovanie obrazu (Image Sharpening). S niektorými grafickými kartami, AMD uvádza ako príklad radeony RX 500, môže zase počas streamovania dochádzať k TDR.

Druhú polovicu chýb, o ktorých AMD vie, a sú na zozname, je dedičná –  týkala sa už aj predošlých ovládačov. Hra Horizon Zero Dawn sa môže rôzne zadrhávať či až úplne „spadnúť“. Pri hraní niektorých hier Dx11, ako s pripojením viacerých displejov, môže zase pre zmenu zlyhať alebo prestať reagovať softvér Radeon (teda rozhranie s rôznymi nastaveniami, ktoré možno používate). Dochádzať k tomu môže napríklad počas behu hry PlayerUnknown’s Battlegrounds, ale aj v iných.

Úplne podľa predstáv dlhodobo nefunguje ani Enhanced Sync. Ak sa v niektorých hrách potykáte s čiernou obrazovkou, tak možno práve preto, že máte povolený ES. Ako aspoň dočasné riešenie sa odporúča táto voľba vypnúť. S grafickými kartami RX Vega pretrvávajú aj eventuálne komplikácie s blikaním obrazu v prípade, že máte pripojené dva a prípadne viac monitorov, ktoré majú veľké rozdiely v obnovovacích frekvencií obrazu. V rozhraní softvéru Radeon sa nenechajte prekvapiť ani hlásením extrémne vysokých, ale nesprávnych hodnôt taktov video pamätí.

Na opravu stále čaká streamovanie v AMD Link s HEVC. Aby nedochádzalo ku chybám v obraze (s výskytom sivého rámčeka) bude v niektorých prípadoch kódovanie realizovať cez H.264/AVC.


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Adrenalin 21.11.2, grafické ovládače pre hráčov Battlefield 2042

Stáva sa nepísaným pravidlom, že nové ovládače AMD Adrenalin zvyšujú výkon pre niektorú z prichádzajúcich hier. Tou je teraz Battlefield 2042 a výkonnostný zisk AMD sa sľubuje pomerne vysoký. Chyby, ktoré tieto ovládače vyriešili, AMD tentokrát neuvádza, ale na pozore by mali byť hráči Marvel’s Guardians of the Galaxy či COD: Black Ops Cold War. Všetko podľa predstáv tu fungovať nemusí. Celý článok „Adrenalin 21.11.2, grafické ovládače pre hráčov Battlefield 2042“ »

  •  
  •  
  •  

Adrenalin 21.10.3 majú výrazne zvýšiť výkon v nových hrách

Podľa interných meraní AMD betaverzia Adrenalin 21.10.3 oproti predošlým ovládačom pridáva poriadnu porciu výkonu v herných novinkách Marvel’s Guardians of the Galaxy a Age of Empires IV. Vo štvrtom pokračovaní kultovej stratégie má byť nárast fps naozaj dramatický a aktualizácia ovládačov je tu priam povinnosť. V správe prinášame aj prehľad opráv a možných chýb. Celý článok „Adrenalin 21.10.3 majú výrazne zvýšiť výkon v nových hrách“ »

  •  
  •  
  •  

Adrenalin 21.10.1: Podporu W11 dostávajú už aj ovládače AMD

Windows 11 oficiálne podporujú konečne aj grafické ovládače AMD, ktoré vyšli súbežne s týmto novým operačným systémom. Nielen tým sú ale Adrenalin 21.10.1 pozoruhodné. Minimálne v dvoch hrách, medzi ktoré patrí aj čoskoro vychádzajúci Far Cry 6, zvyšujú výkon oproti Adrenalin 21.9.2 o viac než desať percent. Naopak znížiť sa podarilo počet situácií s hroziacimi prestojmi a zlyhaniami ovládača. Celý článok „Adrenalin 21.10.1: Podporu W11 dostávajú už aj ovládače AMD“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *