Gigabyte RTX 2060 Super Gaming OC – mainstream na steroidoch

Porovnanie s inými modelmi

Nvidia reaguje na vydanie nových AMD Radeon RX 5700 (XT) novými grafikami s prívlastkom Super. Gigabyte RTX 2060 Super Gaming OC je prvou kartou z nového radu, ktorá sa nám dostala do redakcie. Je naozaj „super“ alebo ide len o marketingový ťah a preznačenie už existujúcich modelov s miernymi zmenami? Podte sa pozrieť na porovnanie nielen s dopredávajúcou sa RTX 2060.

Porovnanie s inými modelmi

Pozrime sa, aké parametre má RTX 2060 Super v porovnaní s klasickou RTX 2060 a vyššou RTX 2070.

Všetky spomenuté grafiky sú postavené na rovnakej architektúre Turing a 12nm výrobnom procese. Taktiež zdieľajú rovnaké jadro TU106, samozrejme v rôznych revíziách. RTX 2060 Super má bližšie ku RTX 2070 ako k RTX 2060, z ktorej by mala aspoň podľa mena vychádzať. Novinka dostala 8 GB VRAM, 256-bitovú zbernicu s priepustnosťou 448 GB/s, 64 ROP a silnejšie napájanie. Všetky tieto veci boli výsadou RTX 2070 a delili ju od RTX 2060, ktorej výbava bola na slabšej úrovni. RTX 2060 Super však nie je rebrand RTX 2070, v niektorých parametroch stále zaostáva. Má menej jadier CUDA, TMU, RT aj Tensor. Samozrejme aj spotreba a cena je nižšia. Nvidia grafikami Super prináša opäť viac výkonu do mainstreamu a podľa parametrov sa dá očakávať, že RTX 2060 Super bude dýchať na krk RTX 2070, a to najmä po pretaktovaní.

Pozrime sa na rozdiely medzi RTX 2060 a RTX 2060 Super v podaní Gigabyte Gaming Pro OC a Gaming OC.

Karty sú takmer zhodné a jediný rozdiel, ktorý je možné na prvý pohľad spozorovať je, silnejšie napájanie na RTX 2060 Super.

Rozdiel v hmotnosti je medzi grafikami minimálny. RTX 2060 váži 810 gramov, Super verzia 831 gramov.  Pri bočnom pohľade je možné opäť vidieť rozdiely v napájacích konektoroch.

Druhý viditeľný rozdiel nájdete až vzadu, a to spomínaný konektor USB-C na Virtual Link, ktorý na novej RTX 2060 Super je, ale pôvodná RTX 2060 ním vybavená nebola. Tento konektor môžete použiť najmä na pripojenie headsetu VR, akým je napríklad Valve Index, z ktorého dojmy sme vám nedávno priniesli.

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix

Občas lidi říkají, že dnešní hry se nevyrovnají těm starým a kromě grafiky toho moc nenabízí. Co kdyby se ale dala moderní grafika doplnit do klasických pecek starých i třeba dvacet let? Právě k tomu má sloužit technologie (nebo software) RTX Remix od NVIDIE, která má umožnit relativně snadno přidat i do velmi starých her pomocí modu kvalitnější grafiku – včetně raytracingových efektů i věcí jako je DLSS nebo DLAA. Podíváme se, jak to funguje. Celý článok „Ray tracing pro staré hry. Otestovali jsme NVIDIA RTX Remix“ »

  •  
  •  
  •  

Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?

O víkendu tu byly informace o nové generaci grafik od AMD, teď pro změnu o tom, co chystá Nvidia. Jak si asi pamatujete, doposud jsme operovali s tím, že příchod nové generace GeForce (pravděpodobně s označením RTX 5000) bude po trošku delší době než po tradičních dvou letech. Přímo oficiální dokument Nvidie totiž next-gen herní GPU ukazoval až na rok 2025. Ale vypadá to, že Nvidia vydání urychlí a bude přece jenom letos. Celý článok „Blackwell vyjde letos, GeForce RTX 5080 a RTX 5090 koncem roku?“ »

  •  
  •  
  •  

[Update] Zákaz exportu GPU do Číny: GeForce RTX 4090D zůstává

USA loni začaly uplatňovat embargo na vývoz výkonných GPU do Číny, což má chránit jejich strategickou bezpečnost tím, že ztíží Číně vývoj pokročilých AI například pro vojenské účely. Na podzim zákaz nastavil limity výkonu tak, že nedovolily vývoz GeForce RTX 4090, na což ale Nvidia zareagovala modelem GeForce RTX 4090D, který má ořezané výpočetní jednotky a výkon tak, aby se do stanovených limitů přesně vešel. Nyní však byl zakázaný také. Celý článok „[Update] Zákaz exportu GPU do Číny: GeForce RTX 4090D zůstává“ »

  •  
  •  
  •  

Komentáre (2) Pridať komentár

  1. Bez urážky, ale táto recenzia má malú výpovednú hodnotu. Prečo ste nerobili herné testy na 1440p? Veď tá karta je optimálna na dané rozlíšenie. Robíte 4K a full HD testy, ale to hlavné, kde sa má 2060 hýbať nespravíte.

    1. Ďakujeme za komentár. Ono je to už takto z časového hľadiska často za hranicou toho, čo sme schopní zvládať. Tieto dve rozlíšenia sme na začiatku vybrali preto, že 1080p používa väčšina hráčov (aj náročných s vysokorýchlostnými monitormi) a 4K je zase vhodné na high-endové karty, ktorých máme v testoch viac než polovicu. Ale máte pravdu, v rámci výsledkov RTX 2060S má rozlíšenie 1440p zmysel a doplníme ho s vydaním testov RX 5700 (XT).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *