Výsledky, testy CPU
Ohlásená aktualizácia zameraná na zvýšenie výkonu MFS je vonku a my máme pre vás slúbené porovnanie „pred“ a „po“. Microsoft zapracoval na tom, aby procesor tak výrazne neškrtil GPU. Doteraz na výkone grafickej karty veľmi nezáležalo, pretože sa aj tak využíval iba zlomok jej potenciálu. Po novom si ale aj na low-endovom hardvéri zahráte lepšie ako predtým na špičkovej zostave s najvýkonnejšími komponentami.
Výsledky, testy CPU
Testovacie prostredie: obrazové rozlíšenie 1280 × 720 px; prednastavený grafický profil Low; API DirectX 11; extra nastavenie Anti-Aliasing: off; testovacia scéna: vlastná (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 m na výškomeri po náraz o terén.
Testovacie prostredie: obrazové rozlíšenie 1920 × 1080 px; prednastavený grafický profil Low; API DirectX 11; extra nastavenie Anti-Aliasing: off; testovacia scéna: vlastná (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 m na výškomeri po náraz o terén.
Testovacie prostredie: obrazové rozlíšenie 2560 × 1440 px; prednastavený grafický profil High; API DirectX 11; extra nastavenie Anti-Aliasing: TAA; testovacia scéna: vlastná (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 m na výškomeri po náraz o terén.
Testovacie prostredie: obrazové rozlíšenie 3840 × 2160 px; prednastavený grafický profil Ultra; API DirectX 11; extra nastavenie Anti-Aliasing: TAA; testovacia scéna: vlastná (Paris-Charles de Gaulle, Air Traffic: AI, 14. február, 9:00) autopilot: od 1000 m na výškomeri po náraz o terén.
- Contents
- Na prvý raz to nevyšlo, ale...
- Testovacia zostava
- Výsledky, testy CPU
- Výsledky, testy GPU
- ... už je to bez obmedzení
Hromada překlepů, co mě ale zarazilo (protože ve slovenštině silný nejsem) je věta z první strany: „A zatiaľ hra funguje stále pod DirectX12, hoci štúdio Asobo avizovalo, že výhľadovo sa počíta s prechodom na Dx12.“
Sakra, to ma mrzí, ale už je to poopravované a z 99 % snáď v poriadku. To je tým, ako to vždy vydám a text kontrolujem až po odpublikovaní. Ale díky, musem mi to už niekto vytmaviť, aby som ten sloh po sebe poriadne čítal ešte pred vydaním. Aj keď niekedy je to teda boj, pretože vždy čakajú nejaké resty.
Tú vetu som upravil, snáď takto by mohla byť zrozumiteľnejšia: „Zatiaľ hra funguje stále pod DirectX 12, hoci štúdio Asobo už dávnejšie avizovalo, že sa v blízkej počíta s prechodom na Dx12.“
A to tam nejsou vrtulníky! 😉 😛 😀
Stále je v té větě přechod DirectX12 na Dx12. Což je přece to samé.
Nemělo by tam být přechod z verze 11 na verzi 12?
Áha, tak toto je kameň úrazu tej vety. Robím vám to zložité… samozrejme je to tak, že zatiaľ (teda aj po tejto aktualizácii) hra funguje pod DirectX 11 tak ako aj predtým a na DirectX 12 sa ešte len bude prechádzať. Uvidíme, ako sa toto prejaví na výkone. Možno sa tu ešte stretneme pri jednom teste MFS.
Vďaka za promptné premeranie. Po update je to ozaj obrovský rozdiela nejdle leno priemerný alebo minimálny framerate, ale tiež prakticky zmizol microstuttering, ktorý bol predtým doslova chronický. Bohvie ako by to s FS dopadlo nebyť konzolovej verzie, je možné, že takého updatu by sme sa nikdy nedočkali, aj keď je to teraz v rovine špekulácií.
A pritom namerané to máme. Vďaka za upozornenie, doplnené medzi grafmi v testoch GPU. Microstuttering sa samozrejme takisto znížil.
Hmm, ona sa na rovnakej scéne o dosť zlepšila aj stabilita frameratu. Dobre to vidieť najmä v rozlíšení UHD, kde výkon procesera do výsledkov už zasahuje iba minimálne.
Odvčera jedným okom pokukujem po súpravách s pákovým pákovým joystick, ale teda nemám medzi nimi vôbec prehľad. Tak ak by ste vedeli niekto o nejakom zaujímavom z tých lacnejších… Thrustmaster T.Flight Hotas X by na tých max. 6 hodín mesačne možno aj stačil?
S tým Hotas X ti neporadím, nemám skúsenosť, ale keď vyšiel FS, tak som sa v recenziách dosť hrabal a nakoniec som šiel do samostatného joysticku Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition.
Hlavný rozdiel oproti lacnejším je magnetický senzor, t.j. výrazne vyššie rozlíšenie snímača páky než cenovo podobné joysticky konkurencie, teda v praxi plynulejšie a presnejšie ovládanie. V tomto smere je to technicky fakt na úrovni high-endu a prakticky nemá cenovú konkurenciu. No a presnosť ovládania je asi základ aby si si let ozaj užil. Čiže toto je primárny argument za jeho kúpu.
V podstate identické vnútro aj dizajn má aj model T.16000M FSC, cenovo sú na tom tiež podobne, T.16000M zvykne byť o chlp lacnejší. Funkčne sú prakticky identické (akurát TCA má možnosť mechanického uzamknutia ovládania smerovky, ale to je v podstate reálne nevyužiteľné, resp. nepotrebné).
Nevýhoda oproti tomu kombu čo si dal samozrejme len provizórne ovládanie plynu malým posuvníkom, jednak je fakt maličký a aj jeho mechanické spracovanie výrazne zaostáva za pákou, ozaj je to také provizórne riešenie. Čo je dosť logické vzhľadom na to, že do Airbus edície má Thrustmaster ďalšie doplnky – plnohodnotné plynové páky, klapky, atď…. Čiže to riešenie na joysticku je skôr „z dobrej vôle“, aby ľudia čo neplánujú kupovať zvyšné veci mali aspoň nejaké riešenie aj na plyn. Na druhej strane v civilnom letectve s tým plynom príliš nenarábaš, najviac na priblížení a pri pristátí, keď sa snažíš spomaliť, inak si skôr držíš stabilný výkon počas letu. Z môjho pohľadu by som teda stavil skôr na kvalitu smerovej páky aj za cenu horšieho ovládania plynu.
Ja s tým hrávam od vydania prakticky výlučne na malých „vyhliadkových“ strojoch kde je ovládanie plynu manuálne a dá sa, určite to nie je tak zlé aby to bolo frustrujúce, ale už som sa teraz po update simu neudržal a prikúpil aj tie plynové páky 🙂 , keďže pri tom trávim stále viac času.
Čiže takto za mňa, dúfam, že ti to aspoň trochu pomohlo. Aj tak si myslím, že to pri tých 6 hodinách za mesiac nezostane, to ťa buď chytí viac alebo s tým sekneš nadobro. 🙂
Vďaka za vyčerpávajúcu reakciu. Zrejme pôjdem v tvojich šľapajach a najprv kúpim iba Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition a k nemu potom možno neskôr aj tú plynovú páku. Uvidíme, či to nebude tak, ako píšeš, že tomu podlahnem a budem pri tom tráviť viac času (čo by som teda na úkor aktivity na HWC fakt nechcel :)) alebo sa na to nevykašlem. 🙂