Testy displeja
Asus s herným portfóliom notebookov tento rok spravil veľmi odvážny a pomerne prekvapivý krok. Vo veľkom prešiel na procesory Ryzen 5000 a skombinoval ich s novými mobilnými grafikami GeForce RTX 3000. Nový ROG Strix SCAR 17 je tak prvým pohľadom na novú etapu mobilného hrania a to hneď v najvyššej konfigurácii s ôsmimi procesorovými jadrami a 16-gigabajtovou RTX 3080.
Gamut, jas a odchýlka
Obrazové vlastnosti displeja sme odmerali pomocou sondy Datacolor Spyder5Elite. Displej je pri herných notebookoch jednou z kľúčových vlastností pre plnohodnotný zážitok na cestách. Nová generácia notebookov prináša aj nové možnosti výberu displejov. Testovaný kúsok má 300 Hz Full HD 3ms matný IPS s Adaptive Sync, 300 nit + jasom a 100 % pokrytím sRGB. V ponuke by mali byť aj ešte rýchlejší 360 Hz model a naopak pomalší 165 Hz kúsok s QHD rozlíšením. Vzhľadom na veľkosť displeja by som odporučil siahnuť práve po rozlíšení QHD.
Parametre udávané výrobcom sa nám viac menej potvrdili. 100 % sRGB, 82 % AdobeRGB, 86 % DCI-P3 a 79 % NTSC sú veľmi dobré hodnoty na to, že sa pozeráme na herný 300 Hz panel. Gamma 2,2 s miernou odchýlkou a jas 313 nitov sú tiež úctyhodné hodnoty. Skvelá je aj priemerná farebná odchýlka Delta-E s hodnotou 1,33.
Mierne horšia je uniformita farieb aj podsvietenie, kde vidíme v dolnej polovici displej odchýlku v oranžovom pásme.
Profily zobrazenia si viete prispôsobiť v aplikácii Armoury Crate v sekcii Game Visual.
- Contents
- Parametre a detaily
- Metodika testovania
- Testy displeja
- Rendering a Geekbench
- 3D/PC Mark a Unigine Heaven/Superposition
- Herné testy – dedikovaná grafika
- Šifrovanie, kódovanie
- Testy pamätí a disku
- Zahrievanie a výdrž na batériu
- Blender – test CPU, CUDA a Optix
- Režimy výkonu
- Obslužná aplikácia
- Hodnotenie