Vyšli nové ovládače Nvidia Game Ready. Čo od nich očakávať?
Najnovšie herné grafické ovládače (WHQL) Nvidie zo stredy (14. 4.) by mali konečne opraviť nízky výkon v starších hrách Supreme Commander 1 a 2. Optimalizované sú však predovšetkým smerom k novším titulom, ako je Mortall Shell, ktorý dostal podporu raytracingu i DLSS, Valorant zase Reflexu a 466.11 prichádzajú i s doplnkom pre „čistejší“ zvukový záznam broadcasteru OSB.
Sekačka Mortal Shell vyšla síce už v auguste minulého roka, ale bez avizovanej podpory ray tracingu, ktorá sa pridáva až teraz spolu s Nvidia DLSS 2.0. To znamená, že bude táto hra i s RT dosahovať vysoké fps i na grafických kartách z nižších radov, ako je RTX 2060(S), 2070(S) či 3060. A to snáď i v kombinácii s vyšším rozlíšením na rýchlych monitoroch. Pod DirectX 11 Mortal Shell nemal žiadne problémy s výkonom a bežal naopak veľmi svižne i na staršom hardvéri, Dx12 mu snáď neublíži.
Pre strieľačku Valorant zase vývojári zase zapracovali na podpore Rexlexu pre zníženie systémových oneskorení, ktoré vznikajú už na úrovni myši či klávesnice.
Jedno z kľúčových rozšírení je i hardvérová podpora potláčania audio-šumu v nahrávacej aplikácii OBS na streamovanie. To prostredníctvom sily tensorových (AI) jadier GPU.
Mimo to oficiálnu podporu G-Sync s novými ovládačmi získali nové monitory MSI MAG301RF, LG 27GP950 a celý rad tohoročných televízorov LG 2021 4K (B1, C1, G1) a 8K (Z1).
Tradične je tu i zoznam známych vecí, ktoré ovládače opravujú, ale i možných porúch. Dobrá správa je, že i fanúšikova a hráči starších titulov Supreme Commander by už nemali bojovať s nízkymi fps a výkon v týchto hrách má byť po novom primeraný. Opravené má byť už aj zasekávanie obrazu v Microrosf Flight Simulator s vypnutým plánovačom GPU.
Korektne sa majú v Adobe Lightroom zobrazovať už aj nekomprimované fotografie (RAW). So staršími ovládačmi sa v niektorých prípadoch zobrazovala namiesto želaných snímok čierna plocha. A vždy správne majú byť i farby po štarte OS Windows, čo takisto nefungovalo vždy stopercentne.
Naopak stále nevyriešené je dlho pretrvávajúce náhodné blikanie v World of Warcraft: Shadowlands. Batman Arkham Knight s povoleným nastavením „turbulence smoke“ zase môže zlyhávať. Podobné správanie sprevádzané pádmi aplikácie by nemalo prekvapiť ani vývojárov v Prepar3D. V Steam VR game bolo pre zmenu zaznamenané trhanie obrazu a dlhšie spúšťanie pokiaľ na pozadí beží nejaký z nástrojov na monitorovanie GPU.
Jeden z nežiaducich javov nových ovládačov 466.11 je i eventuálne trhanie videa na YouTube pri scroolovaní stránky. A nakoniec pri niektorých notebookoch s GPU Pascal, ktoré sú vybavené vysokorýchlostnými panelmi LCD niekedy nevyspytateľné padá obnovovacia frekvencia počas hrania na 60 Hz. Nič z toho nemusí platiť vždy, ale ak na niektorú z týchto chýb narazíte, vedzte, že stoja za ňou aktuálne ovládače.
Šotek byl na opeře, tenorová jádra 😀
Haha, díky! Opravené. 🙂