Kódovanie audia
Máte už vytvorený dokonalý obraz o aktuálnej generácii desktopových procesorov alebo ste ešte možno ochotní niektoré veci prehodnotiť? Na začiatok testov procesorov na HWC sme otestovali najhorúcejšie želiezko v mainstreamovom kotli Intelu – Core i9-11900K, ktorému v 40 kapitolách plných informácií čelí AMD Ryzen 9 5900X. Re-test novou metodikou má ale úspešne za sebou aj starší Core i9-10900K.
Kódovanie audia
Testovacie prostredie: Kódovanie audia prebieha pomocou kodérov pre príkazový riadok, pričom meriame čas, ktorý konverzia zaberie. Kóduje sa vždy rovnaký 16-bitový súbor WAV (stereo) s 44,1 kHz s dĺžkou 42 minút (jedná sa o rip albumu Love Over Gold od Dire Straits v jednom audio súbore).
Nastavenia kodérov sú zvolené na dosiahnutie maximálnej alebo skoro maximálnej kompresie. Bitrate je pritom relatívne vysoký, s výnimkou bezstratového FLACu okolo 200 kb/s.
Poznámka: tieto testy merajú jednovláknový výkon.
FLAC: referenčný kodér 1.3.2, 64-bitové zostavenie. Parametre: flac.exe -s -8 -m -e -p -f
MP3: kodér lame3.100.1, 64-bitové zostavenie (Intel 19 Compiler) z webu RareWares. Parametre: lame.exe -S -V 0 -q 0
AAC: používa knižnice Apple QuickTime, volané cez aplikáciu z príkazového riadku, QAAC 2.72, 64-bitové zostavenie, Intel 19 Compiler (nevyžaduje inštaláciu celého balíku Apple). Parametre: qaac64.exe -V 100 -s -q 2
Opus: referenčný kodér 1.3.1, Parametre: opusenc.exe –comp 10 –quiet –vbr –bitrate 192
- Contents
- 2× Core i9 (11900K + 10900K) a Ryzen 9 5900X
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania zahrievania a frekvencií
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Borderlands 3
- Counter-Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- DOOM Eternal
- F1 2020
- Metro Exodus
- Microsoft Flight Simulator
- Shadow of the Tomb Raider
- Total War Saga: Troy
- Súhrnný herný výkon
- Herný výkon za euro
- PCMark a Geekbench
- Výkon na webe
- 3D rendering: Cinebench, Blender, ...
- Video 1/2: Adobe Premiere Pro
- Video 2/2: DaVinci Resolve Studio
- Grafické efekty: Adobe After Effects
- Kódovanie videa
- Kódovanie audia
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Fotky 1/2: Adobe Photoshop a Lightroom
- Fotky 2/2: Affinity Photo, AI aplikácie Topaz Labs, ZPS X, ...
- (De)kompresia
- (De)šifrovanie
- Numerické výpočty
- Simulácie
- Testy pamätí a cache
- Vývoj spotreby procesorov
- Priemerná spotreba procesorov
- Výkon na jednotku wattu
- Dosahované frekvencie CPU
- Zahrievanie CPU
- Záver
Tohle je olbrimi testovaci dilo. Jak jen muzes sedet a testovat cely den , kdyz je venk tak pekne 🙂
Kazdopadne ti preji at se ti sem presunou vsichni ctenari z Pctuningu, protoze tam chcipnul pes.
Hodne stesti v rozvijeni hardcore webu.
V testlabe máme ale príjemne chladno aj keď je vonku 35 °C. 🙂
Neviem, či úplne potrebujeme všetkých čitateľov PCT a skôr výhľadovo vidíme budúcnosť v anglickej verzii. Ale v tom zmysle, že tá bude vytvárať významnú časť návštevnosti, čo už vlastne platí teraz, ale furt je to málo na to, aby sme sa nemuseli trápiť. Bližší vzťah však mám k česko-slovenskému HWC a nikdy to nebude inak. Jedno je láska (SK/CZ HWC) a druhé rozum (EN HWC).
Šťastné a veselé celej redakcií 🙂
Mal by som 1 otázku k testovacej zostave.
Nakoľko je všeobecne známe, že ryzeny idú
o dosť lepšie v hrách pri lepšom takte a časovaní pamäti ako konkurenčný intel, nebolo by dobré testovať testovať aj tento prípad ?
Mám na mysli napríklad iba 1 kategóriu kde by bolo aspoň porovnanie jednej vybranej hry z časových dôvodov.
Osobne mám 5800x párovaní s 4000Mhz Cl16 pričom na túto frekvenciu ide aj 1:1 memory bus čo je podstatný rozdiel oproti 3600 cl18 ktorý ste testovali.
Do budúcnosti by ma zaujímalo ako si vedie táto kombinácia oproti intelu.
Ďakujeme za prianie aj za dotaz. Testy procesorov sú už takmer na „plnej kapacite“. Iste, v budúcnosti ešte nejaký test doplníme či vymeníme, aby medotika zostala svieža a aktuálna a budeme sa venovať aj tomuto, čo píšete. To ale až v testoch pamätí, ktoré budeme, samozrejme, testovať nielen naprieč platformami, ale aj rôznymi triedami procesorov.