Podpora Nvidia Reflex
Herné monitory začínali kedysi s TN panelmi s viac ako 60 Hz. Neskôr sme začali vídať modely s viac ako 144 Hz a zjavne ani 240 či 300 Hz nestačí, nakoľko Asus priniesol na trh 360 Hz monitor s označením PG259QNR. Na dnešné pomery má pomerne malý displej s Full HD rozlíšením, čo len zdôrazňuje jeho špecifické zameranie na profesionálnych hráčov. Vo svojom útlom tele však ukrýva aj modul s podporou Nvidia Reflex.
Reflex na zníženie systémových oneskorení
Veľmi vysoká obnovovacia frekvencia obrazu monitora je dobrý predpoklad na nekompromisné hranie, teda pokiaľ je zodpovedajúci aj zvyšok komponentov. Na špičkové výsledky ale nemusí stačiť ani tých 360 Hz. Aby sa výsledok čo najviac priblížil dokonalosti je treba nejakým spôsobom potlačiť systémové latencie. Teda súčet čiastkových oneskorení, ktoré vznikajú na použitom softvéri a hardvéri. O to sa snaží API Nvidia Reflex, ktoré podporuje aj tento monitor ROG Swift PG259QNR.
Na vlastných videách Nvidia pekne ilustruje, o čo ide a v čom je rozdiel. S Reflexom má obraz na monitore vždy viac korešponduje s akciou na myši. To znamená, že posun je menší ako bez Reflexu, a to aj v prípade 60 Hz panelu. S 360 Hz je oneskorenie ešte výrazne nižšia a zvyšuje pravdepodobnosť zásahu. Skrátka strieľate na ciel v momente, keď je naozaj v osi mieridla (a nie už tesne za ním). Na ono zlepšenie musí Reflex okrem monitora prirodzene podporovať hlavne hra samotná a takisto myš.
Bez myši s podporou Reflexu sa síce zaobídete (oneskorenie vytvára v rámci celej dráhy najmenšie), ale prirodzene má zmysel sa ňou zaoberať, a to nielen kvôli Reflexu. My sme monitor testovali spolu s myšou Asus ROG Chakram, ktorá podľa databázi meraní na mousespecs.org spomedzi všetky myší s podporou Nvidia Reflex oneskorenie (spolu s ROG Keris) znižuje najvýraznejšie. Oveľa viac než myš oneskorenie znižuje monitor. Teda, pokiaľ podporuje Nvidia Reflex tak ako testovaný model.
V prípade PG259QNR sa dá zlepšenie, zrýchlenie monitorovať aj cez vstavaný analyzátor (Nvidia LDAT) v rámci modulu G-Sync, výsledky sa ale môžu líšiť v závislosti od použitého procesora, grafiky (a veľkosti frontu snímok čakajúcich na renderovanie) testovacej zostavy.