Metodika testování
V tomto článku se podíváme na některé exkluzivní technologie, které vám můžou poskytnout grafické karty Nvidia GeForce generace RTX 4000. Některé jsme už probírali, jiné ne, zde tak naleznete vysvětlení nejzásadnějších novinek, které teď ekosystém grafik GeForce podporuje a testy ukazující, co dělají s výkonem ve hře Cyberpunk 2077 s novým rozšířením Phantom Liberty. A také se podíváme, co dělají s kvalitou obrazu.
Testovací komponenty (a prostředí)…
Na platformě AMD (procesor Ryzen 9 5900X na základní desce MSI MEG X570 Ace) s paměťmi Patriot Blackout (4× 8 GB, 3600 MHz/CL18) používáme střídavě dvě grafické karty GeForce. Gigabyte RTX 4060 Windforce OC 8G reprezentuje levnější možnost a Gigabyte RTX 4090 Gaming OC 24G zase možnost velmi výkonnou. Z výsledků se tak ukáže, na co která grafická karta stačí a jaké plynulost hry dosahuje. Ovládače jsou v obou dvou případech Nvidia GeForce 537.58 Game Ready. Aplikace OCAT, kterou používáme na zaznamenávání časů snímků, je ve verzi 1.6.3.
Měření probíhají podle přísných kritérií stejných jako v standardních testech grafických karet. To znamená ve větrném tunelu s řádně kontrolovanou vstupní teplotou vzduchu pohybující se v úzkém rozmezí 21–21,3 °C. I to je důležité, aby se minimalizovala chyba měření. Kvůli co nejvyšší přesnosti jsou všechny hodnoty v grafech výsledkem aritmetického průměru z tří opakovaných průchodů.
… Cyberpunk 2077 Phantom Liberty
Testy probíhají ve hře Cyberpunk 2077 s DLC Phantom Liberty (patch 2.01) v rozlišeních 1920 × 1080 px, 2560 × 1440 a 3840 × 2160 px. Jednak v nativních rozlišeních, ale hlavně s uplatněním DLSS.
Testovací platforma: vlastní scéna (Little China); API DirectX 12, přednastavený grafický profil Ray tracing: Overdrive nebo Ray tracing (podle testu); extra nastavení DLSS, DLSS Frame Generation a DLSS Ray Reconstruction (různé kombinace v závislosti na vybraném testu), Nvidia Reflex Low Latency: on *
* Technologie Nvidia Reflex je aktivní pro všechny měření, které jsou v rámci výsledků v kapitolách 4 a 5. Reflex je neoddělitelnou součástí DLSS Frame Generation (při jejím aktivování ho nelze vypnout).
Grafická nastavení pro režim Ray Tracing: Overdrive
Grafická nastavení Ray Tracing: Ultra
- Contents
- Funkce Frame Generation. O co jde?
- Nvidia Reflex: Princip fungování
- Ray Reconstruction: Novinka v DLSS 3.5
- Metodika testování
- Výsledky testů – Ray Tracing: Overdrive
- Výsledky testů – Ray Tracing: Ultra
- Porovnání obrazové kvality a Nvidia ICAT
- Závěr
Proč chtít RTX 4000, když mě DLSS absolutně nezajímá. Nechci nějakej náhodně generovanej obraz, sorry jako.
Ale něco tam přeci je, RTX 3070 má 8GB VRAM, což je dnes tak tak na fullHD. Na 1440p je i 10GB od RTX 3080 docela na hraně, takže i RTX 4070 se 12GB bude mít jistou výhodu. No a až po novým roce NVidia udělá reedici RTX 4080 pro normální hráče, která už má být za adekvátní cenu, tak bude na ty hry až do 4K ideální taky.