Tabuľka parametrov
Máme pre vás niečo špeciálne! Otestovali sme najväčšiu GeForce RTX 3080, ktorá je dokonca vybavená vlastným displejom. A minimálne rovnako zaujímavé sú v tomto článku výsledky s Resizable BAR, ktoré majú v našich testoch grafických kariet u GeForce premiéru. Tak sa pohodlne usaďte a poďte sa tým prelúskať. Tie nárasty a poklesy výkonu v porovnaní s Radeonmi stoja za to.
Parametre | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme 10G | |
Architektúra | Architektura | Ampere |
Čip | Čip | GA102 |
Výrobný proces | Výrobný proces | 8 nm Samsung |
Plocha čipu | Plocha čipu | 628,4 mm² |
Tranzistorov | Tranzistorů | 28,3 mld. |
Počet jednotiek | Počet jednotek | 68 SM |
Shadery | Shadery/CUDA jádra | 8704 |
Základný takt | Základný takt | 1440 MHz |
Game Clock (AMD) | Game Clock (AMD) | – |
Takt Boostu | Takt Boostu | 1905 MHz |
RT jednotky | RT jednotky | 68 |
AI/tensor jadrá | AI/tensor jádra | 272 |
ROP | ROP | 96 |
Textúrovacie jednotky | Texturovacie jednotky | 272 |
L2 Cache | L2 Cache | 5 MB |
Infinity Cache | Infinity Cache | – |
Rozhranie | Rozhranie | PCIe 4.0 ×16 |
Multi-GPU prepojenie | Multi-GPU prepojenie | – |
Pamäť | Pamäť | 10 GB GDDR6X |
Takt pamätí | Takt pamätí | 19,0 GHz |
Šírka zbernice | Šířka sběrnice | 320 bitov |
Priepustnosť pamätí | Priepustnosť pamätí | 760,3 GB/s |
Fillrate (pixely) | Fillrate (pixely) | 164,2 Gpx/s |
Fillrate (textúry) | Fillrate (textury) | 465,1 Gtx/s |
FLOPS (FP32) | FLOPS (FP32) | 29,77 TFLOPS |
FLOPS (FP64) | FLOPS (FP64) | 465,1 GFLOPS |
FLOPS (FP16) | FLOPS (FP16) | 29,77 TFLOPS |
AI/tensor TOPS (INT8) | AI/tensor TOPS (INT8) | 238 TOPS |
AI/tensor FLOPS (FP16) | AI/tensor FLOPS (FP16) | 119 TFLOPS |
TDP | TDP | 370 W |
Prídavné napájanie | Prídavné napájanie | 3× 8pin |
Dĺžka karty | Délka karty | 319 mm |
Hrúbka karty | Tloušťka karty | 70 mm |
Shader Model | Shader Model | 6.5 |
DirectX/Feature Level | DirectX/Feature Level | DX 12 Ultimate (12_2) |
OpenGL | OpenGL | 4.6 |
Vulkan | Vulkan | 1.2 |
OpenCL | OpenCL | 2.0 |
CUDA | CUDA | 8.6 |
Video enkóder | Video enkodér | NVEnc 7 |
Formáty enk. | Formáty enk. | HEVC, H.264 |
Rozlišenie enk. | Rozlišenie enk. | 8K |
Video dekóder | Video dekodér | NVDec 5 |
Formáty dek. | Formáty dek. | HEVC,H.264,VP9, AV1 |
Rozlíšenie dek. | Rozlišenie dek. | 8K |
Maximálné rozlíšenie monitora | Maximálné rozlišenie monitora | 7680 × 4320 px |
HDMI | HDMI | 3× (2× 2.1 + 1× 2.0) |
DisplayPort | DisplayPort | 3× (1.4a) |
USB-C | – | |
MSRP | 1190 eur/30 500 Kč |
- Contents
- Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme 10G v detailoch
- Tabuľka parametrov
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR a DLSS
- Counter-Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s FidelityFX CAS a DLSS
- Cyberpunk 2077 s DXR, FidelityFX CAS a DLSS
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR a DLSS
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- CompuBench (OpenCL)
- CompuBench (CUDA)
- SPECviewperf 2020 a SPECworkstation 3
- Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí
- 3D rendering 1/2 (LuxMark a Blender@Cycles)
- 3D rendering 2/2 (Blender@Radeon ProRender a Eevee)
- Úprava fotografií (Adobe Photoshop, Lightroom a Affinity Photo)
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Lámanie hesiel
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU a VRAM
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)
- Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Záver
krásna obsiahla recenzia Ľubo, všetka česť, ale prečo tam máš úplne zbytočné grafy výkon za euro, keď… však vieme čo… ale chýba ti tam najdôležitejší aktuálny parameter – výkon MHash/s pri ťažbe Etherea, lebo však vieme ako skončí najmenej polovica/dve_tretiny/tri_štvrtiny/päť_ šestín/…deväť_desatín kariet…
Nejaká cena tam byť musí a stále považujem za lepšiu možnosť MSRP ako nejaký bazárový priemer, hoci je v túto chvíľu len v teoretickej rovine. Ťažbu kryptomien odsudzujem a žiadnymi testami ju nechcem podporovať. 🙂
to bol len taký smutný ironický povzdych, ale pri sučasnom trende kurzu kryptomien nevyzerá byť situácia s grafikami nijako ružová. jakpak tohle skončí…