Blender – pohľad na CPU
Do redakcie nám prišla veľmi netradičná a pomerne unikátna skrinka. Ide o ROG Z11, ktorú výrobca predstavil už na začiatku roka na CES 2020. Skrinka ukrýva niekoľko špecialít, ako napríklad možnosť vertikálnej aj horizontálnej orientácie či mierne nahnutý motherboard tray. Aby toho nebolo málo, skrinku sme osadili viac-menej výlučne komponentami ROG, čím sme vytvorili akýsi full on Asus build.
Blender – pohľad na CPU
Na prvý pohľad priebehu výkonu využijeme náš tradičný test Blender (v2.9) BMW. Budeme sledovať takty, spotrebu a teplotu procesora pri použití vzduchového aj vodného chladenia pri vertikálnej aj horizontálnej polohe skrinky.
V prvom grafe sa pozeráte na vývoj taktov procesora v priebehu renderu. Vzduchové chladenie má nižšie takty ako vodné. Hoci sú výsledky tesné, vyzerá to tak, že najnižšie takty má vzduch horizontálne a najlepšie voda vertikálne.
Podobná situácia je aj pri spotrebe, kde opäť vzduch ukazuje najnižšiu hodnotu, čo bude spôsobené práve nižšími taktami. Naopak voda vertikálne má spotrebu najvyššiu, vďaka najvyšším taktom.
Teploty procesora viac-menej potvrdzujú predpoklady z predchádzajúcich grafov a teda sú oproti vzduchu vyššie, hoci len o 2–3 stupne Celzia. Horizontálna poloha na vzduchu sa ukázala ako najhoršia, voda v rovnakej polohe ako najlepšia. Vidíte však, že na voda vertikálne sú dosahované vyššie takty a rozdiel v teplote nie je vysoký, preto toto vyzerá ako najoptimálnejšie riešenie.
Praktické výsledky ukazujú len minimálny rozdiel. Čas renderu na vzduchu bol 2:50, na vode o 1–2 sekundy pomalší.