Nvidia zpřístupnila k testování experimentální nové verze DLSS

DLSS Research: vývojové experimentální AI modely pro upscaling DLSS volně k vykoušení

Verzi AI upscalingu DLSS od Nvidie, kterou mají zabudované různé hry, lze manuálně upgradovat na novější a lepší tím, že nahradíte knihovny ve hře za soubory z jiné. Existuje i archiv, kde je můžete najít. Tato příležitost k experimentování a zlepšení grafické kvality teď pokročí dál: přímo Nvidia totiž začne nabízet nové modely DLSS k testování, takže budete moci zkoušet i nejčerstvější experimentální verze ještě před vydáním.

Schopnost manuálně zaměnit soubory, v kterých hnízdí DLSS, umožňuje nahradit ve hře verzi DLSS za novější nebo lepší, ale dosud se takto dalo povýšit jen na takové novější verze DLSS, které již byly publikovány jako součást nějaké vydané hry. Do budoucna by ale možná mohla soubory DLL distribuovat i přímo Nvidia, takže byste se k novým verzím dostali dřív.

Tip: Verzi DLSS ve hrách lze aktualizovat výměnou souboru

Veřejný test experimentálních AI modelů

Na této stránce teď Nvidia začala sdílet experimentální modely, které nyní její tým zkouší, ještě než se rozhodne o jejich případném nasazení, po němž by se staly jádrem nějaké budoucí verze DLSS. Tyto experimentální verze ještě mohou projít další evolucí, ale v některých případech může jít o takové okénko do budoucnosti, díky kterému se lze podívat, kde by DLSS mohlo být za pár či několik měsíců.

Někdy se asi zase může stát, že tyto experimentální modely nakonec v reálu nasazené nebudou. Pak jde zase o také vlastně vzácnou možnost testovat věci z šuplíku, ke kterým byste se jinak nedostali nikdy.

Nvidia DLSS Research nabízí k testování experimentální modely AI upscalingu DLSS (Zdroj: Nvidia)

Nvidia uvádí, že AI modely DLSS sdílené na webu DLSS Research jsou experimentální „přímo ze superpočítače“ (na kterém se trénují). Pro nás/vás je to příležitost nejen si nové verze v raném stádiu vyzkoušet, ale také zaslat Nvidii zpětnou vazbu k jejich kvalitě a případným problémům (artefaktům způsobených upscalingem, nebo temporálním filtrováním této AI, což bude typicky ghosting nebo rozmazání v pohybu), které najdete. Tím můžete přispět k vylepšování DLSS. Zpětnou vazbu lze posílat mailem nebo na fóru.

Momentálně má Nvidia ke stažení dva experimentální modely s kódovými označeními White Collie 1White Collie 2. Pořád technologicky patří do generace DLSS 2.x, takže by mělo být možné manuálně je vpravit do každé hry, které používá DLSS 2.0 nebo novější (náhrada souborů DLSS je možná jen v rámci major verze, nelze dostat DLSS 2.0 do starších her s DLSS 1.0).

Zřejmě jde o dva paralelní kandidáty na novou verzi DLSS, mezi nimiž si Nvidia bude vybírat, případně z nichž si vybere základ pro další pokračování v experimentech. Podle popisu by se zdá se měly zaměřovat zejména na zlepšení v temporálních artefaktech, neboli na ghosting. U White Collie 1 je zmíněno, že by měl také méně rozmazávat detaily pohybujících se objektů a drobných objektů (různé „particles“, které se snadno stanou obětí temporálních filtrů, TAA a podobných technik).

Pokud tedy používáte grafiku Nvidia a máte o podobné pokusy zájem, můžete se odteď do testování technologie DLSS zapojit.

Zdroj: Nvidia DLSS Research

Jan Olšan, redaktor Cnews.cz


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Nvidia DLAA: vyhlazování na principu DLSS, ale bez upscalingu

Když před třemi roky vyšly GeForce RTX 2000 a Nvidia představovala budoucí technologii DLSS, mluvila nejen o AI upscalingu, kterým je DLSS teď známé. Oznámen byl i režim „DLSS 2X“, v kterém neuronová síť prováděla jen vyhlazování a další postprocessing, ale už ne upscaling. Snažila by se čistě o zlepšení kvality, ne o zrychlení. Tato část se ale nikdy nerealizovala. Až teď to vypadá, že se jí dočkáme, ale pod novým jménem: DLAA. Celý článok „Nvidia DLAA: vyhlazování na principu DLSS, ale bez upscalingu“ »

  •  
  •  
  •  

GeForce RTX na platformě ARM. Nvidia ukázala ray tracing i DLSS

Nejnovější grafické technologie Nvidie bývaly spjaté s platformou PC běžící procesorech x86/x64. Ale Nvidia se čím dál víc přiklání k ARMu a teď na tuto platformu přeportovala i nejpřelomovější herní novinky: raytracingovou grafiku Nvidia RTX a také AI upscaling DLSS. Na konferenci GDC bylo prezentováno demo těchto technologií ve hrách, běžících na ARM procesoru – a to dokonce na čipu od MediaTeku pro Chromebooky. Celý článok „GeForce RTX na platformě ARM. Nvidia ukázala ray tracing i DLSS“ »

  •  
  •  
  •  

Tip: verzi DLSS ve hrách lze aktualizovat výměnou souboru

Nvidia má u grafik GeForce RTX 3000 technologii DLSS, která zlepšuje FPS skrz vykreslování na sníženém rozlišení a pak vylepšení obrazu pomocí umělé inteligence. DLSS se kontinuálně vyvíjí a nové verze aktualizují model AI a jinak upravují fungování. Tento aspekt se teď otevírá uživatelům k manuálnímu štelování: můžete dostat novou verzi DLSS i do her, které nebyly aktualizovány, nebo zkoušet, která verze nejlíp vypadá. Celý článok „Tip: verzi DLSS ve hrách lze aktualizovat výměnou souboru“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *