Tabuľka parametrov
Osemnásť výberových hier v rôznych rozlíšeniach a nastaveniach, meranie výkonu vo výpočtových aplikáciách, detailné analýzy spotreby či generovaného zvuku, pri ktorom ideme až na úroveň frekvenčných charakteristík. To vystihuje novú robustnú metodiku na testy grafických kariet. A hneď takto na úvod si to rozdajú populárne high-endové modely z oboch táborov.
Parametre | AMD Radeon RX 6800 XT | Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | |
Asus TUF RTX 3080 O10G Gaming | |||
Architektúra | Architektura | RDNA 2 | Ampere |
Čip | Čip | Navi 21 | GA102 |
Výrobný proces | Výrobný proces | 7 nm TSMC | 8 nm Samsung |
Plocha čipu | Plocha čipu | 520 mm² | 628,4 mm² |
Tranzistorov | Tranzistorů | 26,8 mld. | 28,3 mld. |
Počet jednotiek | Počet jednotek | 72 CU | 68 SM |
Shadery/CUDA jadrá | Shadery/CUDA jádra | 4608 | 8704 |
Základný takt | Základný takt | 1825 MHz | 1440 MHz |
Game Clock (AMD) | Game Clock (AMD) | 2015 MHz | – |
Takt Boostu | Takt Boostu | 2250 MHz | 1815 MHz |
RT jednotky | RT jednotky | 72 | 68 |
AI/tensor jadrá | AI/tensor jádra | – | 272 |
ROP | ROP | 128 | 96 |
Textúrovacie jednotky | Texturovacie jednotky | 288 | 272 |
L2 Cache | L2 Cache | 4 MB | 5 MB |
Infinity Cache | Infinity Cache | 128 MB | – |
Rozhranie | Rozhranie | PCIe 4.0 ×16 | PCIe 4.0 ×16 |
Multi-GPU prepojenie | Multi-GPU prepojenie | – | – |
Pamäť | Pamäť | 16 GB GDDR6 | 10 GB GDDR6X |
Takt pamätí | Takt pamätí | 16,0 GHz | 19,0 GHz |
Šírka zbernice | Šířka sběrnice | 256 bitov | 320 bitov |
Priepustnosť pamätí | Priepustnosť pamätí | 512,0 GB/s | 760,3 GB/s |
Fillrate (pixely) | Fillrate (pixely) | 288,0 Gpx/s | 164,2 Gpx/s |
Fillrate (textúry) | Fillrate (textury) | 648 Gtx/s | 465,1 Gtx/s |
FLOPS (FP32) | FLOPS (FP32) | 20,74 TFLOPS | 29,77 TFLOPS |
FLOPS (FP64) | FLOPS (FP64) | 1296 GFLOPS | 465,1 GFLOPS |
FLOPS (FP16) | FLOPS (FP16) | 41,47 TFLOPS | 29,77 TFLOPS |
AI/tensor TOPS (INT8) | AI/tensor TOPS (INT8) | – | 238 TOPS |
AI/tensor FLOPS (FP16) | AI/tensor FLOPS (FP16) | – | 119 TFLOPS |
TDP | TDP | 300 W | 320 W |
Prídavné napájanie | Prídavné napájanie | 2× 8-pin | 2× 8pin |
Dĺžka karty | Délka karty | 267 mm | 299 mm |
Hrúbka karty | Tloušťka karty | 50 mm | 51,6 mm |
Shader Model | Shader Model | 6.5 | 6.5 |
DirectX/Feature Level | DirectX/Feature Level | DX 12 Ultimate (12_2) | DX 12 Ultimate (12_2) |
OpenGL | OpenGL | 4.6 | 4.6 |
Vulkan | Vulkan | 1.2 | 1.2 |
OpenCL | OpenCL | 2.1 | 2.0 |
CUDA | CUDA | – | 8.6 |
Video enkóder | Video enkodér | VCN 3.0 | NVEnc 7 |
Formáty enk. | Formáty enk. | HEVC, H.264 | HEVC, H.264 |
Rozlišenie enk. | Rozlišenie enk. | 4K | 8K |
Video dekóder | Video dekodér | VCN 3.0 | NVDec 5 |
Formáty dek. | Formáty dek. | HEVC,H.264,VP9, AV1 | HEVC,H.264,VP9, AV1 |
Rozlíšenie dek. | Rozlišenie dek. | 8K | 8K |
Maximálné rozlíšenie monitora | Maximálné rozlišenie monitora | 7680 × 4320 px | 7680 × 4320 px |
HDMI | HDMI | 2.1 | 2.1 |
DisplayPort | DisplayPort | 1.4a | 1.4a |
- Contents
- Grafické karty v detailoch
- Tabuľka parametrov
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR a DLSS
- Counter Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s DLSS a FidelityFX CAS
- Cyberpunk 2077 s DXR, DLSS a FidelityFX CAS
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR a DLSS
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU a VRAM
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Hodnotenie
Bomba clanek!!! Moc, moc dik.
Ja to teda neprojel uplne cele, az bude o vikendu vic casu, navic v tuhle chvili je mit to vcelku jedno, protoze stejne ani jedna karta na trhu bohuzel neni k dispozici.
Kdyby ty karty byly, chtel bych si koupit spis RX 6800XT kvuli nizsi spotrebe a v dusledku teda i nizsimu hluku. Tovarni AMD kartu ale nechci a nemuzu, potrebuju pripojit na normalni vystup 4 monitory, to znamena HDMI a DP. Treba Asus ma ale dobrou kartu nejen GeForce, ale i Radeon.
bože, ten šašo je už aj tu….
vzhľadom na nulovú dostupnosť kariet a šibnuté ceny na e-bay, má vôbec význam sa takto podrobne drbať pri testovaní? keď ťažiari skúpia či ukradnú z baliacej linky všetko čo vyrobia, možno by nezaškodil aj test výkonu v ťažbe nejakej tej kryptomeny, he-he 🙂 lenže smiech prejde, keď si človek uvedomí, že nádej na zlepšenie situácie je v nedohľadne a kto si neuchmatol v prvých minútach predaja má smolíka možno nafurt….
Áno, treba si na to nájsť čas, nejde o testy na rýchle čítanie. 🙂
Miro, jasné, že to má význam, nech je dostupnosť aká je. Osobne ma podrobné merania hardvéru fascinujú z technických dôvodov nových, najlepšie neprebádaných zistení. A to, že sa to dá aj reálne kúpiť, je len bonus. Ale chápem, že je toto asi menšinový pohľad na veci.
Výborný článok, diky. Teším sa na druhú časť, aj keď viem ako dopadne. Štve ma to, lebo budem musieť kúpiť NV, neznášam politiku tej firmy. Holt u mňa prevláda práca s videom 80:20.
S tým videom by to ale snáď na Radeonoch nemuselo byť až také beznádejné? Verím, že optimalizácie AMD VCE vo väčšine strihových programov sú na podstatne lepšej úrovni než implementácia OpenCL.