Rendering a Geekbench
Herný rad OMEN od HP sa každým rokom zlepšuje a pomaly ale iste si vybojoval miesto medzi značkami ako Asus, MSI či Gigabyte. Najnovšia iterácia OMEN 15 prináša výrazný redizajn na vonok ale aj vo vnútri. Takisto ide o jeden z mála notebookov, ktorý ponúka procesory AMD Ryzen 4000 (Renoir), hoci testovanú konfiguráciu máme s 10. generáciou Intel, ale na rozdiel od AMD (so slabšími GPU) až s GeForce RTX 2070.
Rendering, Geekbench
Šesťjadrový Core i7-10750H sme už videli v ROG Zephyrus M15, budeme tak môcť porovnať výkon v oboch modeloch. Pozrieme sa aj na rozdiely oproti predchodcovi i7-9750H.
Začnime tradične Cinebench R15 pre prvý pohľad na surový výkon procesora. Môžete vidieť, že OMEN 15 má mierne vyšší výkon v testoch single-core aj multi-core. Konkrétne o 3 a 2 %, čo sa dá označiť ako zanedbateľné, no išlo o merateľné rozdiely. Uvidíme, či tento trend bude pokračovať aj v ďalších testoch. Oproti Scar III so starším procesorom je nárast výkonu o 10 a 6 %. Novší R20 už ukazuje ešte menšie rozdiely a to na úrovni 1 % a menej.
V praktické testy Blender a POV-Ray opäť trochu zaostáva za Asusom. O 4 % rýchlejší render v Blenderi a rovnaký náskok v POV-Ray už začínajú ukazovať istý trend a to, že HP má zrejme o niečo lepšie chladenie, čo zaručuje lepšie takty a tým pádom vyšší výkon. Na to sa podrobnejšie pozrieme v priebehových grafoch.
Výsledky single-core v Geekbench 3–5 ukazujú náskok OMEN 15 pred Zephyrus M15 o 6/5/3 %. Multicore 4/6/7 % opäť zapadá do výsledkov, ktoré sme doteraz videli. Potvrdzuje sa teda hypotéza, že HP má lepšie zvládnutý výkon procesora, pravdepodobne cez chladenie a vyššie takty. Pri pohľade na Compute výsledky však vidíme, že HP zaostáva obomi Asusmi. Ponúka totiž „len“ RTX 2070 vo verzii Max-Q, zatiaľ čo M15 má tiež verziu Max-Q, ale modelu RTX 2070 Super a Scar III je zase vybavený klasickou RTX 2070, no v bežnej, nie Max-Q verzii s vyšším výkonom. Výsledky v testoch sú teda -7/-18 v GB4 a -11/-13 v GB5.
- Contents
- Parametre a detaily
- Metodika testovania
- Testy displeja
- Rendering a Geekbench
- 3D/PC Mark a Unigine Heaven/Superposition
- Herné testy – dedikovaná grafika
- Šifrovanie, kódovanie
- Testy pamätí a disku
- Zahrievanie a výdrž na batériu
- Blender – test CPU, CUDA a Optix
- Režimy výkonu
- Obslužná aplikácia
- Hodnotenie
Verzi Blenderu jasně specifikuj a není od věci uvádět pro přesnost i velikost renderované dlaždice.
Doplníme do grafov, test v sekcii rendering je historicky robený na 2.79, nová sekcia s porovnaním CPU/GPU je na 2.90. Tiles sú v základnom nastavení 32×32.
Děkuju 🙂 Odpusťte tykání, bezprostředně ujelo a vnímám to za nepatřičné. Velikost dlaždic raději uvádějte, ta se může narozdíl od výchozího vzorkování třeba i v některé z dalších verzí měnit s nastavením použití CPU/GPU. Pro konzistenci a srovnání mezi zařízeními už by to pak chtělo uvádět i vzorkování. Recenzi jsem neprocházel příliš pečlivě a tak jsem si všimnul už jen chybky v jednotkách u grafu GPU Load (%) 😉
vyborna recenzia, klobuk dole
popravde som velmi prekvapeny kvalitou prevedenie, pri starsich modeloch to az takto vyrazne dobre nebolo… novsie modely v tomto roku uz budu mat nvidia RTX3080, to uz bude o niecom inom.