Counter-Strike: GO
Vyššie frekvencie GPU a dvojnásobná pamäť. To sú parametre, ktorými sú Radeony RX 7600 XT charakteristické v porovnaní s modelmi bez XT v označení (RX 7600). Súčasne sa jedná o cenovo veľmi dostupné riešenie atraktívne pre používateľov priorizujúcich veľkú videopamäť, hoci i pri relatívne slabšom GPU (na tom zase až tak nezáleží…). V testoch si rozoberieme, ako sa v hrách i mimo ne darí vyhotoveniu Sapphire – RX 7600 XT Pulse.
Counter-Strike: GO
Testovacia platforma benchmark (prelet nad mapou Dust 2); API DirectX 9, prednastavený grafický profil High; 4× MSAA; extra nastavenia žiadne.
- Contents
- Sapphire RX 7600 XT Pulse v detailoch
- Tabuľka parametrov
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR
- Counter-Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s DXR
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- CompuBench (OpenCL)
- SPECviewperf 2020 a SPECworkstation 3
- Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí
- 3D rendering 1/2 (LuxMark a Blender@Cycles)
- 3D rendering 2/2 (Blender@Radeon ProRender a Eevee)
- Úprava fotografií (Adobe Photoshop, Lightroom a Affinity Photo)
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Lámanie hesiel
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU a VRAM
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)
- Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Záver
takze je pomalsia a drahsia ako 4060_8. Z tych 360€ ked to spustia na 260-280, tak bude konkurovat, inak nieje sanca. Sklamanie.
velmi zle to nastavili, keby to konkurovalo 4060ti, tak by to za tu cenu bolo uplne ok
Ale když ji postavíš proti Intelu, je o dost méně DoDo a závislá na Smart Access Memory.
Duvod proc je varianta s vetsi pameti a vyssi frekvenci pomalejsi nez predchudce na stejnnem chipu je zahada.
Nebo sabotaz.
Nebo nekdo proste posral drivery.
Iste, je to zvláštne. V tých hrách, kde sa to deje, to nebude ani nižšími frekvenciami GPU u RX 7600 XT, ako je to v nehernej záťaži Blenderu. A vychádza to tak aj s rovnakými ovládačmi (Adrenalin 23.40.01.15) aj u RX 7600 (zrovna túto kartu tu máme a zopár, povedzme kritickými situáciami teraz aktuálne prešla). Asi to môže nejako súvisieť s tou pamäťovou priepustnosťou, kde RX 7600 XT Pulse vychádza minimálne v súčasnom stave horšie ako 7600 Pulse. Vždy sú to do praxe iba malé rozdiely, takže nič dramatické a väčšinou má RX 7600 XT navrch, niekedy i dosť výrazne.
Nemôže to byť teoreticky dané tým Clamshell riešením keď sú na jeden kanál pripojené 2 čipy namiesto jedného? Čo tak čítam v tomto riešení sa rozdelí 32-bit kanál na 2x 16-bit do každého čipu zvlášť. Pri CPU to jemne zvyšuje výkon (4 moduly na 2 kanály sú rýchlejšie ako 2 moduly na 2 kanály), otázka je či je GPU pamäťový radič fyzicky horší a namiesto nárastu má pokles výkonu alebo je to niečo čo by teoreticky vedeli zlepšiť ovládače/BIOS.
Asi môže. Nič iné mi vlastne ani nenapadá, hoci tých technických dôvodov, ktoré môžu mať vplyv, bude určite viac. Pri grafických kartách je blbé, že človek nemôže mať všetko, čo sa okolo nich deje, pod úplnou kontrolou, tak ako je to napríklad pri ventilátoroch.
Kde je v priemere pomalšia ako 4060 8GB? V čisto RT tituloch a na ostatné zabudneme? Či si to mýliš s o 100€ drahšou RTX4060 Ti 8GB (o 100€ od 4060, nie od 7600XT)? Problém tejto karty pre hry nie je 4060 ale 6700XT, rýchlejšia, za rovnakú cenu a s dostatočnou 12GB VRAM. Tým pádom než sa vypredá 6700XT tak je táto karta dobrá hlavne ak sa chce človek lacno pohrať s AI modelmi, tu by bolo zaujímavé porovnať s ARC 770 16GB.
8GB VRAM dnes už nekupovať, s čím rátajú multiplatformy pekne vidno na Xbox Series X, 10GB rýchlej VRAM. Už teraz sa to v niektorých hrách prejavuje aj na výkone dokonca aj vo FullHD a bude horšie s next-gen hrami ktoré počítajú s viac VRAM ak nechceš last-gen detaily, tieto karty už na to majú výkon, je podobný ako majú konzoly. To je ako 4GB RX480, hej mala lepší pomer cena/výkon a v priemere tam veľký rozdiel vo výkone nebol ale už v čase vydania to bolo na hrane a kto kúpil 8GB dobre kúpil. A nie je to iba o výkone, HardwareUnboxed pekne ukazoval čo všetko sa môže stať, rozmazané textúry, neustály loading (doskakovanie) textúr, chýbajúce textúry, microstuttering… a to všetko sa nemusí objaviť hneď, ale napr. až po pol hodine hrania čo 99% testerov neobjaví a hráči budú zvaľovať na hru namiesto karty (na internete je taký zvyk, ak máš AMD a je chyba v hre je to chyba AMD, ak máš nVidia a je chyba v hre tak je to chyba hry). Sám sa priznám než som prešiel z GTX 1080 na RX 6800XT tiež som myslel že to je „normálne“, ale zrazu som mal viac VRAM a tieto veci zrazu zmizli a ani som si to nejak neuvedomil, proste som to bral lepšia karta všetko lepšie. Kebyže vtedy vezmem za podobnú cenu RTX 3070 s 8GB VRAM tak doslova ani neviem o čo som prišiel, dokonca som rád že som si nepriplatil za RTX 3080 10GB lebo som prešiel na 4K OLED.
Tým nechcem povedať že cena je dobrá, pôjde to o niečo dole (aj keď zase sme tu mali správy že ceny RAM pôjdu hore…), ale nie je to také jednoduché ako 8GB stačí lebo stĺpček v grafe…
Sakra nejde edit. Opravujem sa, nevšimol som si že aj v tejto recenzii je 4060 nejak som ju prehliadol aj keď mi to bolo divné že by nebola, kukal som Techspot a Techpowerup. Každopádne ak je karta „rýchlejšia“ o 0,3% dá sa vôbec hovoriť o tom že je rýchlejšia? 😀
Nedá. Takýto malý rozdiel správí aj to, že vypadne jeden zo systémových ventilátorov testovacej zostavy. Keď aj niekomu vychádzajú väčšie rozdiely, tak aj tie sú vždy do určitej miery dané konzistenciou testovacieho prostredia. Ak ho človek neberie vážne, zodpovedne (a je presvedčený, že musí mať predsa všetko pod kontrolou aj na benchtable bez airflow), tak mu to lieta aj na tejto úrovni.
Je to niche produkt, uplatnění najde jen ve velmi specifických případech. To hausnumero na straně paměti má spíše marketingový význam.
pozrel som par grafov a vzdy bola pod 4060.
konkretne „suhrnny herny vykon“ – jednotlive hry ma nezaujimaju, zaujima ma ako to je v priemere, lebo dopredu nevies, co budes hrat
ten edit by faktze bolo treba doplnit
Myslím, že práve na to Wingo narážal. Hernému výkonu v cieľovom rozlíšení (1080p) pre RTX 4060 prináleží bodový zisk 773,0 a RX 7600 XT zase 770,4. A rozdiel medzi týmito hodnotami je okolo 0,3 %. Isteže, je nejaké Poriadie, ale keď sú výsledky takto blízko pri sebe, ťažko hovoriť o nejakom „lepšom umiestnení“. To je porovnateľné, rovnaké. Na eventuálne otočenie poriadia by stačila výmena jednej hry z tých 17, z ktorých priemerný súhrnný herný výkon vychádza.
ok, ale stale je tam 40€ rozdiel v prospech 4060 pricom radeon ani nieje skladom. A potom tu mame 7600… bezvyznamne pomalsia, -90€. V amd padli na hlavu