Test Nvidia DLSS 2.0, RTX a ďalšie funkcie pre hráčov

NVENC

Grafiky Nvidia RTX 2000 sa už pomaly ale iste blížia ku koncu svojho produkčného cyklu a nové modely sú očakávané v dohľadnej dobe. To ale neznamená, že nemajú stále čo ponúknuť, práve naopak. Ich hlavné prednosti ako technológie RTX či DLSS sa dočkali niekoľkých revízií a preto sa pozrieme, ako dobre fungujú a aký majú dopad na výkon, či už pozitívny alebo negatívny.

Streamovanie bez silného CPU

Streamovanie hier je v poslednej dobe veľmi populárne a ako už niekoľkí hráči dokázali, dá sa tým zarobiť aj poriadny balík peňazí. Záujem mladých hráčov o povolanie streamera tak neustále rastie a kedysi detské sny o povolaniach ako policajt, hasiť či kozmonaut sú dnes z veľkej časti nahradené práve „youtuber“ a streamer. Na hranie hier na profesionálnej scéne treba silnú zostavu, pretože každá snímka môže znamenať výhodu proti protihráčovi.

Tradičné softvérové streamovanie cez CPU však výrazne znižuje výkon a tým pádom aj fps v hre. Nielen, že tak samotný hráč prichádza o dôležitú výhodu, ale ani kvalita streamu nemusí byť práve ideálna. Ako už býva zvykom, hardvérová akcelerácia je vždy odpoveďou, ak treba niečo spraviť rýchlejšie. Nvidia preto do Turing grafík implementovala NVENC enkóder do separátnej časti GPU. Jeho úlohou je oslobodiť CPU od spracovania videa, vďaka čomu bude hra bežať plynulejšie bez nutnosti investovať do 8+ jadrového CPU.

Okrem streamovania je možné NVENC využiť aj v Adobe Premier Pro pri exportovaní videa, kde dokáže výrazne urýchliť exporty. Hardvérové kódovanie videa je určite veľkou výhodou pre ľudí, ktorý sa zaoberajú streamovaním či tvorbou videí. Žiaľ toto nie je úplne moja špecializácia a preto reálne výsledky pri používaní NVNEC pri streamovaní alebo exportoch prenechám na iných:

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

DirectSR, sjednocený upscaling ve hrách je tu. Vzal si něco z FSR

Před nedávnem se objevily informace o technologii DirectSR, kterou chystá Microsoft jako novou součást API DirectX, nad nímž je postavená většina her pro PC. DirectX standardizuje mnoho věcí včetně API pro 3D grafiku, s DirectSR se k tomu přidá rozhraní, přes které hry budou moci snadno používat upscaling, jako je DLSS. A to bez toho, aby musely přímo podporovat všechna různá řešení výrobců GPU, každé zvlášť. Celý článok „DirectSR, sjednocený upscaling ve hrách je tu. Vzal si něco z FSR“ »

  •  
  •  
  •  

FSR 3.1 zlepšuje kvalitu, umí přidat generování snímků k DLSS

Na grafické konferenci GDC 2024 odhalilo AMD novou verzi herního upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR) 3.1. Jde o evoluční vylepšení vycházející z loňského FSR 3.0, které má mimo jiného zlepšovat obrazovou kvalitu, ale současně přináší zajímavou změnu. Ve FSR 3 se objevila technologie generování snímků (analogická generování snímků v DLSS 3 a 3.5 od Nvidie). Ta se v generaci FSR 3.1 dá nově využít i samostatně a zkombinovat s DLSS. Celý článok „FSR 3.1 zlepšuje kvalitu, umí přidat generování snímků k DLSS“ »

  •  
  •  
  •  

DirectSR: Sjednocení DLSS, XeSS a FSR, konec nekompatibility

Už by to mělo být pět let, co Nvidia začala prosazovat do her upscaling s první generací DLSS spojenou s grafikami GeForce RTX 2000. Tento přístup se uchytil a nyní mají jak AMD, tak Intel vlastní alternativy FSR a XeSS. Velká nevýhoda je, že každá z těchto technologií se do her musí přidávat zvlášť. Záchranou teď může být Microsoft, který z upscalingu dělá standardní součást DirectX, takže už nebudete omezení tím, čí GPU vlastníte. Celý článok „DirectSR: Sjednocení DLSS, XeSS a FSR, konec nekompatibility“ »

  •  
  •  
  •  

Komentáre (3) Pridať komentár

  1. Máte blbý, že těch deset a více tisíc bych raději vrazil do procesoru 😛 Uvidíme, co s cenami udělá příchod nové generace, ale nejspíš mě neukecáte 🙂

    1. Na novú generáciu som tiež zvedavý, niektoré dohady sú veľmi zaujímavé, ako napríklad že 3060 by mala mať vyšší výkon ako 2080 Ti v RTX, čo by bolo skvelé, no zdá sa mi ako prehnané očakávanie…

      Možno nebudeš musieť nič investovať, ale usmeje sa na teba šťastie v nejakej ďalšej súťaži, ktorú budeme určite robiť, podobne ako minulý rok… 🙂

      1. Přehnaných očekávání teď bude všude kotel. Aby hlavní cenou nebyla celospolečenská kocovina. To by mi pak byť drahá karta, kterou příliš nevyužiji, trn z paty sotva vytrhla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *