Obrazové vlastnosti
Herné monitory AOC sa k nám dostávajú na testy pravideľne a túto značku ste už videli na zahnutom 34″ modeli a rovnako aj 240 Hz TN. Oba tieto monitory však sú pomerne drahé, ako to už pri špičkových herných komponentoch a príslušenstve býva zvykom. Q27G2U je pre zmenu vďaka dostupnejšej cene zameraný na širšie publikum, no napriek tomu má však veľa spoločného s podsttane drahším CU34G2X.
Obrazové vlastnosti
Vlastnosti displeja sme otestovali pomocou sondy Datacolor Spyder5Elite. Displej má matricu VA s uhlopriečkou 27″ a pomerom strán 16:9, rozlíšenie má 2560 × 1440 px, antireflexnú úpravu a minimalistické rámčeky z troch strán. Ide o zlatú strednú cestu, čo sa hustoty pixelov a náročnosti na grafiku týka. Full HD je už na dnešnú dobu málo a naopak 4K je vzhľadom na náročnosť zobrazovania príliš veľa. 2K 27″ monitory sa preto momentálne tešia veľkej obľube medzi hráčmi. Podobne ako väčšina modelov na trhu ponúka 144 Hz obnovovaciu frekvenciu, ku ktorej pridáva aj AMD FreeSync Premium, no môžem potvrdiť aj kompatibilitu s G-Sync. Na rozdiel od iných modelov tu nenájdete žiadnu formu HDR, čo je vzhľadom na uvádzaný jas 250 nitov pochopiteľné.
Kvalitu zobrazenia sme porovnali v základnom režime, teda takom, v akom bude monitor hneď po rozbalení. Na stránke výrobcu nájdete informácie o 121 % pokrytí sRGB, kontrast 3000:1 a jas 250 nitov. Vďaka panelu VA sa môžete tešiť na o niečo lepšie podanie farieb a hlavne pozorovacie uhly než v prípade modelov s matricami TN. Aké hodnoty sme namerali sondou? Tá nám potvrdila viac ako 100 % pokrytie sRGB a pridala aj informácie o 86 % AdobeRGB, 94 % DCI-P3. Ide naozaj o skvelé hodnoty, keď berieme do úvahy v akej cenovej kategórii sa pohybujeme. Gamma presne kopíruje krivku s priemernou hodnotou 2.0 a minimálnymi odchýlkami. Farebná odchýlka Delta E má hodnotu 2,2, čo znamená, že je interpretácia farieb monitora veľmi presná. Monitor ponúka aj režim sRGB, určený pre prácu a povedzme pre tlač a podobne. Zníženie zobrazených farieb sa odrazí na 94 % sRGB, 73 % AdobeRGB a 75 % DCI-P3 pokrytí. Gamma sa zmenila na 2,1 a len miernou zmenou Delta E na 2,93.
Monitor ponúka tri režimy Gamma – 1, 2 a 3. Namerané hodnoty sú 2,0, 1,9 a 2,2. Maximálny nameraný jas je 274 nitov, čo je o trochu viac ako udáva výrobca. Maximálny kontrast v sRGB režime bol 1600:1, v bežnom len o máličko viac, teda 1610:1. Uniformita farieb je rovnako skvelá ako pri teste zobrazenia čiernej. Farebné odchýlky sú naozaj minimálne, podsvietenie možno trochu vyššie hodnoty v spodnej časti, no nič závažné. Uniformitu preto naďalej chválim.
Input Lag a Response Time
Na monitore sme odmerali aj input lag a to vo viacerých režimoch Response Time.
Monitor ponúka režim Low Input Lag, ktorý ho dokáže znížiť. V bežnom režime sa čas hýbe okolo 27,6 ms, zatiaľ čo pri zapnutom Low Input Lag tieto hodnoty klesnú na 12 ms a menej. Zapnutím Overdrive môže čas klesnúť až na 10,5 ms, čo patrí medzi tie najlepšie časy v našich testoch. Boost je ako zvyčajne v režime HDMI nedostupný, takže ten sme žiaľ nemohli odmerať, kedže Input Lag tester Leo Bodnar komunikuje priamo cez toto rozhranie.
Na stránke výrobcu nájdete informáciu 1 ms response time, teda rýchlosti obnovy pixelov. Táto hodnota však platí pre MPRT, pri ktorom sa veľmi znižuje jas. Ostatné režimy overdrive ponúkajú rovnaký jas. Všetky okrem Silného vyzerajú veľmi podobne a nemajú výrazné artefakty. Pri režime Silný sa však začína mierne prejavovať inverse ghosting, preto by som tento režim sám nepoužíval. Boost zase funguje v spolupráci s MPRT a výrazným znižením jasu, ktorý ide možno na polovičku ak nie ešte menej už aj tak nízkeho jasu. Pre potreby obrázka vyššie bol tento režim graficky zosvetlený, no v praxi je jeho jas naozaj nedostatočný.