Gigabyte GTX 1660 Ti Gaming OC: Turing pre masy (recenzia)

Metodika testovania

Nové grafické karty GeForce RTX síce posúvajú výkon, prinášajú nové funkcie, ale majú i jeden negatívny spoločný menovateľ – vysokú cenu. Mnohí hráči preto radšej uprednostňujú grafiky z minulej generácie (Pascal). Už však nemusia. Éra GTX pokračuje a to s architektúrou Turing, akú nájdeme aj v modeloch RTX. GeForce GTX 1660 Ti je prvou lastovičkou a nám sa do rúk dostala vo verzii Gaming OC od Gigabyte.

Metodika testovania

Grafickú kartu sme testovali v domácom, nie laboratórnom prostredí. Napriek tomu bola snaha o čo najpresnejšie výsledky. Tie sú preto priemerom nameraných hodnôt z opakovaných testov. Pri porovnaní s ostatnými grafikami boli použité totožné komponenty. Ich zoznam je nasledovný:

Testy zahŕňajú syntetické benchmarky na porovnanie surového výkonu ako aj porovnania v reálnych hrách. Cieľom bolo zistiť rozdiely v širokom spektre testov a porovnať výkon grafických kariet pri základných taktoch aj po pretaktovaní. Okrem veľkého množstva výkonnostných testov v 1080/1440/2160p, nájdete v grafoch i testy spotreby a hlučnosti. Spotreba je meraná zariadením Zeon „inteligentná domácnosť“. Vďaka mobilnej aplikácii môžeme počas testov realizovať screenshoty a z nich potom následne vypočítať priemery. Testy spotreby takto prebiehajú v 3DMarku, v ktorom je súbežne sledované zahrievanie (odčítavame maximálnu teplotu), priemerná frekvencia GPU detekovaná nástrojom HWinfo a nakoniec hlučnosť.

Na jej meranie hladiny hluku používame hlukomer Reed R8080, ktorý je na čo najvyššie rozlíšenie (a odfiltrovanie ševelenia napríklad vodnej pumpy) nakrátko vo vzdialenosti zhruba 5 cm od stredu grafickej karty. Najprv meriame hlučnosť pri impulznej modulácii (PWM) nastavenej na 30, 50, 80 a 100 % a potom i pri automatickom riadení v 3DMarku. Pretože výkon a spolu s ním i hlučnosť, je kolísavá, hlučnosť meriame vždy počas celého testu a do grafov vynášame priemernú hodnotu.

 

 

  •  
  •  
  •  
Flattr this!

Na GeForce RTX 2000 a GTX 1600 se dá zapnout ReBAR modem UEFI

Objevila se docela zajímavá zpráva. Pomocí modifikace se podařilo rozběhnout funkci PCI Express Resizable BAR (či ReBAR) na grafikách Nvidia generace Turing (GeForce RTX 2000 a GTX 1600), které ji normálně nepodporují. Můžete si na nich tak o něco zlepšit výkon ve hrách. Je to však docela komplikovaný hack, a ačkoliv je to technicky zajímavá věc, nelze ho úplně doporučit, pokud nejste experti, které nerozhodí „bricknutá“ deska. Celý článok „Na GeForce RTX 2000 a GTX 1600 se dá zapnout ReBAR modem UEFI“ »

  •  
  •  
  •  

Tečka za érou před RTX. Nvidia ukončila výrobu GeForce GTX 1600

Vypadá to, že končí jedna éra grafik GeForce – většinu minulé dekády bylo symbolem jejích výkonných herních modelů označení GeForce GTX. Do doby, než v roce 2018 s grafikami Turing přišla podpora ray tracingu spojená zase s „RTX“. To teď symbolicky dokončuje převzetí moci, Nvidia ukončila výrobu všech starších grafik GeForce GTX 1600, které doteď nabízela v segmentu nejlevnějších karet, kam ještě RTX nezasahovalo. Celý článok „Tečka za érou před RTX. Nvidia ukončila výrobu GeForce GTX 1600“ »

  •  
  •  
  •  

GeForce RTX 3050 6GB bude v únoru, nahradí GeForce GTX 1600

Před časem se začaly objevovat zprávy, podle kterých Nvidia chystá změny v modelu GeForce RTX 3050, který je nyní nejspodnější grafikou s podporou raytracingových efektů (a DLSS) v její nabídce. Tento model se má posunout cenově, ale bohužel i výkonnostně směrem dolů, místo dnešní 8GB verze má přijít osekaná 6GB karta. Podle aktuálních úniků k tomu dojde v únoru a už také kolují informace o ceně. Celý článok „GeForce RTX 3050 6GB bude v únoru, nahradí GeForce GTX 1600“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *