Tabuľka parametrov
Radeon RX 6800 je najlacnejšia grafika vybavená grafickým čipom Navi 21. Ten je v tejto karte prirodzene chudobnejší než na RX 6800 XT a RX 6900 XT, ale za to RX 6800 ponúka z trojice jasne najatraktívnejší pomer cena/výkon. A oplatí sa vám pristaviť aj pri spotrebe, efektivita je tu pozoruhodne veľmi slušná i napriek veľkému, z časti deaktivovanému jadru. Nejaké tie „muchy“ sa však na referenčnej karte AMD nájdu.
Parametre | AMD Radeon RX 6800 | |
Architektúra | Architektura | RDNA 2 |
Čip | Čip | Navi 21 |
Výrobný proces | Výrobný proces | 7 nm TSMC |
Plocha čipu | Plocha čipu | 520 mm² |
Tranzistorov | Tranzistorů | 26,8 mld. |
Počet jednotiek | Počet jednotek | 60 CU |
Shadery | Shadery/CUDA jádra | 3840 |
Základný takt | Základný takt | 1700 MHz |
Game Clock (AMD) | Game Clock (AMD) | 1815 MHz |
Takt Boostu | Takt Boostu | 2105 MHz |
RT jednotky | RT jednotky | 60 |
AI/tensor jadrá | AI/tensor jádra | – |
ROP | ROP | 96 |
Textúrovacie jednotky | Texturovacie jednotky | 240 |
L2 Cache | L2 Cache | 4 MB |
Infinity Cache | Infinity Cache | 128 MB |
Rozhranie | Rozhranie | PCIe 4.0 ×16 |
Multi-GPU prepojenie | Multi-GPU prepojenie | – |
Pamäť | Pamäť | 16 GB GDDR6 |
Takt pamätí | Takt pamätí | 16,0 GHz |
Šírka zbernice | Šířka sběrnice | 256 bitov |
Priepustnosť pamätí | Priepustnosť pamätí | 512,0 GB/s |
Fillrate (pixely) | Fillrate (pixely) | 202 Gpx/s |
Fillrate (textúry) | Fillrate (textury) | 505 Gtx/s |
FLOPS (FP32) | FLOPS (FP32) | 16,17 TFLOPS |
FLOPS (FP64) | FLOPS (FP64) | 1010 GFLOPS |
FLOPS (FP16) | FLOPS (FP16) | 32,33 TFLOPS |
AI/tensor TOPS (INT8) | AI/tensor TOPS (INT8) | – |
AI/tensor FLOPS (FP16) | AI/tensor FLOPS (FP16) | – |
TDP | TDP | 250 W |
Prídavné napájanie | Prídavné napájanie | 2× 8-pin |
Dĺžka karty | Délka karty | 267 mm |
Hrúbka karty | Tloušťka karty | 40 mm |
Shader Model | Shader Model | 6.5 |
DirectX/Feature Level | DirectX/Feature Level | DX 12 Ultimate (12_2) |
OpenGL | OpenGL | 4.6 |
Vulkan | Vulkan | 1.2 |
OpenCL | OpenCL | 2.1 |
CUDA | CUDA | – |
Video enkóder | Video enkodér | VCN 3.0 |
Formáty enk. | Formáty enk. | HEVC, H.264 |
Rozlišenie enk. | Rozlišenie enk. | 4K |
Video dekóder | Video dekodér | VCN 3.0 |
Formáty dek. | Formáty dek. | HEVC,H.264,VP9, AV1 |
Rozlíšenie dek. | Rozlišenie dek. | 8K |
Maximálné rozlíšenie monitora | Maximálné rozlišenie monitora | 7680 × 4320 px |
HDMI | HDMI | 1× 2.1 |
DisplayPort | DisplayPort | 2× 1.4a |
USB-C | 1× |
- Contents
- AMD Radeon RX 6800 v detailoch
- Tabuľka parametrov
- Metodika: výkonnostné testy
- Metodika: ako meriame spotrebu
- Metodika: merania hluku a zvuku
- Metodika: testy zahrievania
- Testovacia zostava
- 3DMark
- Age of Empires II: DE
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Battlefield V
- Battlefield V s DXR
- Borderlands 3
- Control
- Control s DXR
- Counter Strike: GO
- Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 s FidelityFX CAS
- DOOM Eternal
- F1 2020
- FIFA 21
- Forza Horizon 4
- Mafia: DE
- Metro Exodus
- Metro Exodus s DXR
- Microsoft Flight Simulator
- Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
- Red Dead Redemption 2 (Dx12)
- Shadow of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider s DXR
- Total War Saga: Troy
- Wasteland 3
- Súhrnný herný výkon a výkon za euro
- CompuBench (OpenCL)
- SPECviewperf 2020 a SPECworkstation 3
- Testy FLOPS, IOPS a rýchlosť pamätí
- 3D rendering 1/2 (LuxMark a Blender@Cycles)
- 3D rendering 2/2 (Blender@Radeon ProRender a Eevee)
- Úprava fotografií (Adobe Photoshop, Lightroom a Affinity Photo)
- Broadcasting (OBS a Xsplit)
- Lámanie hesiel
- Frekvencie GPU
- Zahrievanie GPU
- Čistá spotreba grafickej karty a výkon na jednotku wattu
- Analýza napájania z 12 V vetvy (vyššia záťaž)
- Analýza napájania z 12 V vetvy (nižšia záťaž)
- Analýza napájania z 3,3 V vetvy
- Hladina hluku
- Frekvenčná charakteristika zvuku
- Záver
Tyhle testy jsou sice hrozně krásný, ale uplně k ničemu. Co mi to má říct, když nevidim porovnání se staršíma, mnohem rozšířenějšíma kartama?
Tie grafiky (aj staršie) budú prirodzene postupne pribúdať. Každá metodika začína od nuly a v tomto rozsahu pri tej ohromnej časovej náročnosti je úplne nereálne vydať hneď testy 20 rôznych kariet.
Ahoj, staršie karty samozrejme v redakcii máme a budeme sa im v porovnaniach venovať. Musíme vás však poprosiť ešte o chvíľku strpenia, prioritou teraz bolo vydať testy nových grafík, ktoré musíme výrobcom vrátiť a už nejaký ten mesiac meškáme. Vytvorenie novej metodiky stálo neskutočne veľa času a peňazí na to, aby sme teraz vydávali uponáhľadné testy len aby sme mali o 5 grafík v grafoch viac. Otestovanie jednej pri tom novou metodikou trvá vyše 20 hodín (Ľubo, oprav ma) čistého času a v najbližších týždňoch plánujeme vydať aj nové testy procesorov a dlhoočakávané porovnania ventilátorov. Robíme maximum pre to, aby sme testy vydali čím skôr, no rozhodne nie na úkor kvality. Tá bola, je a aj bude pre nás vždy prioritou 🙂
Šotek v názvech, jde o CompuBench, u grafů pak Catmull-Clark Subdivision, ne Subvision.
Opravené, znovu raz díky! ?