AMD FSR 2.0 se prosazuje. Už ho bude podporovat přes 100 her

101 her s FSR 2.x, dalších 130 s FSR 1.0

Je to teprve tři čtvrtě roku od doby, kdy byla vydána technologie herního upscalingu FSR 2.0, určená primárně pro grafiky AMD Radeon, ale fungující univerzálně také na všech konkurenčních GPU. Zdá se, že úspěšně dosáhla přijetí mezi herními vývojáři, protože za poměrně krátkou dobu se podpora rozšířila na více než stovku her, které specificky obsahují už tuto druhou generaci používající temporální rekonstrukci.

AMD spočítalo hry, které dostaly implementaci jeho upscalingu (respektive univerzálního / neutrálního z hlediska svázanosti s konkrétní značkou GPU) a pochlubilo se v oficiálním blogpostu. Podle toho je momentálně podpora FSR 2.0 nebo přesněji FSR 2.x – protože od té doby vycházejí vylepšené aktualizace jako FSR 2.1 – plánovaná, nebo již hotová v asi stovce her. K druhému prosinci to bylo 97 titulů, nyní se v oficiálním seznamu her už nachází titulů 101.

Toto ovšem zahrnuje i hry, v kterých se na FSR 2.x teprv pracuje (ale asi také někdy hry, které ještě celkově nebyly vydané?). Číslo titulů, kde je již temporální upscaling FSR 2.x k dispozici, bylo na začátku prosince 54. Mezitím se přidal například Witcher 3: Wild Hunt Next-gen Update, který obsahuje FSR 2.1.

97 her s FidelityFX Super Resolution 2.0 nebo novější verzí, počet k 2. 12. 2022 (zdroj: AMD)

Další víc jak stovka her má starší verzi upscalingu FSR 1.0, která postrádá temporální rekonstrukci, takže dosahuje horší obrazové kvality. FSR 2.x je principiálně srovnatelné s DLSS 2.x od Nvidie (rozdíl je v tom, že Nvidia používá pro upscaler neuronovou síť, AMD ne). Proti tomu starší verze FSR 1.0 je principiálně obdobou staršího také netemporálního DLSS 1.0. Dohromady je her s implementací FSR 2.x nebo FSR 1.0 nyní 226. Respektive takové bylo číslo k 2. 12., mezitím také narostlo o ty čtyři novinky na 230. Ale to už asi není moc důležité.

Podle webu VideoCardz by her mělo být ještě o něco víc, protože některé implementace nejsou s AMD nijak konzultované a prostě využívají toho, že jde o open source, který může použít prakticky kdokoli, včetně třeba open source emulátorů. Do této kategorie asi také spadají neoficiální mody do her, které lze v některých případech realizovat (FSR 2.x se dá s určitými kompromisy vnutit do her, které používají DLSS 2.x).

250 her s DLSS

VideoCardz také nabízí srovnání s touto technologií Nvidie, která přišla na trh jako první (DLSS 2.0 s temporálním filtrováním v březnu 2020, tedy o nějaké dva roky). Podle Nvidie by DLSS mělo být ve více než 250 hrách. Toto je asi míněno celkově, takže v tom budou i nějaké tituly s DLSS 1.0, ale asi jich bude menší podíl než momentálně u FSR 1.0 v případě AMD, protože DLSS 1.0 mělo omezenější záběr.

Nvidia také uvádí zatím 14 her s podporou nové verze DLSS 3, která k snímkům generovaným na GPU ve hře dopočítává kompenzací pohybu umělé mezisnímky podobně, jako to znáte z televizorů. Podobná technika má být později dostupná opět i univerzálně v rámci AMD FSR, ale představená bude až příští rok.

Zdroje: AMD (1, 2, 3), Nvidia, VideoCardz

Jan Olšan, redaktor Cnews.cz


  •  
  •  
  •  
Flattr this!

MSI přestává prodávat grafiky Radeon. Soustředí na GeForce

Vypadá to, že se opět zmenší výběr grafických karet AMD Radeon. Ty výrobci obvykle nabízejí v menším počtu variant proti grafikám Nvidia GeForce, ale je i o dost více výrobců, od nichž se dá koupit grafika Nvidie, proti těm, kteří vyrábějí Radeony. Mezi těmi teď ubude společnost MSI, která podobně jako Asus nebo Gigabyte dlouho vyráběla grafiky obou značek, ale nyní se přeorientovává čistě na Nvidii. A prakticky s okamžitou platností. Celý článok „MSI přestává prodávat grafiky Radeon. Soustředí na GeForce“ »

  •  
  •  
  •  

Windows 11 už nepoběží na dalších procesorech, potřebují SSE4.2

Letos Microsoft naplnil mlhavá varování provázející od vydání kompatibilitu Windows 11 se staršími počítači, jejichž procesory nejsou oficiálně podporované, a začal používat instrukci POPCNT, čímž systém přestává fungovat na řadě procesorů. To však nebylo všechno a požadavky se mohou dále zvyšovat. Teď totiž Windows 11 začínají vyžadovat další instrukční rozšíření, které odstaví další skupiny procesorů, mezi nimi i Phenomy a první APU. Celý článok „Windows 11 už nepoběží na dalších procesorech, potřebují SSE4.2“ »

  •  
  •  
  •  

Radeony RX 8000 nemají paměti GDDR7, ani rychlejší GDDR6

O Velikonocích se objevily údajné specifikace pro grafické karty Radeon RX 8000, tedy nové grafiky založené na architektuře RDNA 4 pro mainstream a levnější část trhu (zatímco highendový model údajně AMD zrušilo). Teď se k nim objevila další zvěst, dle níž AMD u těchto grafik nepřejde na novou technologii pamětí GDDR7, která se má objevit u Nvidie. Vypadá to však, že ani nevyužije možností rychlejších pamětí GDDR6, které jsou na trhu. Celý článok „Radeony RX 8000 nemají paměti GDDR7, ani rychlejší GDDR6“ »

  •  
  •  
  •  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *